Elikkäs ongelma on seuraavanlainen:
Megan kanssa ei mitään ongelmaa, mutta kun laitat perus asetuksiin että EDIS, niin kaikki vielä tässä vaiheessa ok. säätää ennakkoa, toimii muutenkin hienosti. Ongelmat alkaa kun ottaa megalta virrat pois! laitat virrat takaisin on mega totaalisen sekasin. Näyttää (joka kerta samoja) sekavia arvoja (MAP jtn 189kpa, coolant temp jtn -8'c ja MAT kans jotain hullua) katkoo virtaa bensapumpulta (n. 2sec päällä, ja 2sec pois, ja taas päälle...) eikä tunnista kiekka singaalia lainkaan.
Tässä vaiheessa kun antaa megan runksuttaa ja laittaa asetuksiin ediksen pois, ei vaikutusta. Tämän jälkeen kun tallentaa juurikin samat asetukset (eli edis ei käytössä) ja lataat heti perään ne megatuneen sekä boksiin, niin hienosti pelaa taas! ja siis megalla kokoajan virrat päällä.
Eli voin laittaa asetuksiin ediksen, mutta mega pysyy "järjissään" vain niin kauan kun sille on virrat päällä. mega säätää ennakkoa hienosti, ja autolla voi ajella, ja jos sen sammuttaa kytkimellä, ja starttaa uusiksi, niin toimii edelleen.
Niin ja boksin ostin valmiiksi kasattuna edis modilla.
MS:n asetuksiin kun laittaa EDIS, sekoaa mega...
Moderator: Masi_K
MS:n asetuksiin kun laittaa EDIS, sekoaa mega...
Sitä mitä meillä ei oo, se me tehään ite.
Sitä mitä me ei ite osata tehä, sitä me ei tartteta...
Sitä mitä me ei ite osata tehä, sitä me ei tartteta...
Kun valitsit Ediksen, laitoitko sen edellisen valinnan Off asentoon?katkoo virtaa bensapumpulta (n. 2sec päällä, ja 2sec pois
(Vain yksi saa olla valittuna)
Basic settings ==> Codebase and outputs funktion
Onko "Output pins" valinnat oikein?
Tuo katkominen tarkoittaa ristiriitaisuutta asetuksissa / konfiguroinnissa.
Output pins valinnat on oikein, mutta voi olla että tuolla asetuksissa on käytössä myös ilmeisesti se mitä käytetään ilmeisesti jakajasytkän kanssa. Muistelisin vaan että ei toiminu jos sen otti poies? pitänee seuraavilla lomilla (intti = perseestä:lol: ) tarkastella asetuksista miten sitten pelailee...
Kiitos kuitenkin vinkistä! voi olla että on joku perus setti jääny huomaamatta, kun kuitenkin toimii sytkät sun muut kunnes sammuttaa auton.
Kiitos kuitenkin vinkistä! voi olla että on joku perus setti jääny huomaamatta, kun kuitenkin toimii sytkät sun muut kunnes sammuttaa auton.
Sitä mitä meillä ei oo, se me tehään ite.
Sitä mitä me ei ite osata tehä, sitä me ei tartteta...
Sitä mitä me ei ite osata tehä, sitä me ei tartteta...
Nyt kun ei auton luokse ennen lauantaita pääse, niin kysellääs jo varastoon muutakin.
Auton speksit:
-Lada 2105 -89
-Moottori ladan 1600cc OHC 8v
-Vakio nokka (muuta tietoa kuin että nostoa venttiilillä muistaakseni 9,7mm ohjekirjan mukaan)
-Puristuksia hieman laskettu (sanoisin että nyt ollaan 8 paikkeilla +-0,5)
-Männät vakiot
-Imusarja itse tehty neli pisteinen, läppä 52mm(varmasti menee painetta enemmän kahelle viimeselle pytylle, parempi satsi tekeillä)
-Turbon setti ite tehty, tilavuutta ja pituutta liikaa...
-Turbona garretin T25
-Putkisto alusta loppuun 2,5tuumasta
-Kuulerin kennokoko vitusti liikaa, eli 300*600*75mm, imulämmöt ollu maks 22'c (0,9bar paine ja ulkona n.12c lämmintä)
-Ahtopaineet n.0,8bar, muttei kovin pitkiä kengityksiä
-Laajakaistana innovaten LC1
-Sytkänä EDIS4
-Suuttimina jotkut 240cc ilmeisesti (aukiolo ajat max 80%)
Tuossapa suurinpiirtein speksit.
Säätelyä ollaan ihmetelty sen verran, että seokset sääjetty soppelin rikkaalle (ahtoilla pyörii AFR 12,5-13,5 välillä) Kaasun ku tinttaa pohjaan niin käväsee hiukka laihalla mutta heti menee sopivan rikkaalle.
Sytkä ennakkoja koittanu säädellä, mutta pelottaa niin perkeleesti että menevät mehtään jonka jälkeen nuo venäjän männät antautuu. Nyt ahtopaineilla ennakko alle 20, tosin voi olla vielä hieman vähemmän, koska triggeri ei ilmeisesti ole ihan tuon 10asteen kohalle säädetty, jolloin kiinteä ennakko 5-8 noin.
Eli mitä tuommosessa koneessa vois käyttää ennakkoina? Eli jotku suuntaa antavat kartat ois todellakin jees, jotta pääsis sitten hiukan hakemaan nakurajaa varovasti.
Niin ja lambda arvo heittelee aika rajusti, mutta rauhottu huomattavasti (ainakin tyhjäkäynnillä) kun huomas ettei mega ohjannu sytkää ja sai sen jälkeen vähän ennakkojakin
voiko tuo vielä jatkuva humpaaminenkin johtua että ennakkoa ei yksinkertasesti riitä vieläkään, vaan polttaa putkessa?
Turbo se ulvahtelee niin perkeleesti että ei oikeen meinannu etes kuulla että voisko se nakuttaa, vaan niin mie ainakin alussa säikähin
Pitää siirtää dumppi ahtimen ja kuulerin väliin, ku tuolla kaasuläpän puolella aukeaa niin saatanan hitaasti että turbo ehtii sakata ennen suhahusta.
Auton speksit:
-Lada 2105 -89
-Moottori ladan 1600cc OHC 8v
-Vakio nokka (muuta tietoa kuin että nostoa venttiilillä muistaakseni 9,7mm ohjekirjan mukaan)
-Puristuksia hieman laskettu (sanoisin että nyt ollaan 8 paikkeilla +-0,5)
-Männät vakiot
-Imusarja itse tehty neli pisteinen, läppä 52mm(varmasti menee painetta enemmän kahelle viimeselle pytylle, parempi satsi tekeillä)
-Turbon setti ite tehty, tilavuutta ja pituutta liikaa...
-Turbona garretin T25
-Putkisto alusta loppuun 2,5tuumasta
-Kuulerin kennokoko vitusti liikaa, eli 300*600*75mm, imulämmöt ollu maks 22'c (0,9bar paine ja ulkona n.12c lämmintä)
-Ahtopaineet n.0,8bar, muttei kovin pitkiä kengityksiä
-Laajakaistana innovaten LC1
-Sytkänä EDIS4
-Suuttimina jotkut 240cc ilmeisesti (aukiolo ajat max 80%)
Tuossapa suurinpiirtein speksit.
Säätelyä ollaan ihmetelty sen verran, että seokset sääjetty soppelin rikkaalle (ahtoilla pyörii AFR 12,5-13,5 välillä) Kaasun ku tinttaa pohjaan niin käväsee hiukka laihalla mutta heti menee sopivan rikkaalle.
Sytkä ennakkoja koittanu säädellä, mutta pelottaa niin perkeleesti että menevät mehtään jonka jälkeen nuo venäjän männät antautuu. Nyt ahtopaineilla ennakko alle 20, tosin voi olla vielä hieman vähemmän, koska triggeri ei ilmeisesti ole ihan tuon 10asteen kohalle säädetty, jolloin kiinteä ennakko 5-8 noin.
Eli mitä tuommosessa koneessa vois käyttää ennakkoina? Eli jotku suuntaa antavat kartat ois todellakin jees, jotta pääsis sitten hiukan hakemaan nakurajaa varovasti.
Niin ja lambda arvo heittelee aika rajusti, mutta rauhottu huomattavasti (ainakin tyhjäkäynnillä) kun huomas ettei mega ohjannu sytkää ja sai sen jälkeen vähän ennakkojakin

Turbo se ulvahtelee niin perkeleesti että ei oikeen meinannu etes kuulla että voisko se nakuttaa, vaan niin mie ainakin alussa säikähin

Sitä mitä meillä ei oo, se me tehään ite.
Sitä mitä me ei ite osata tehä, sitä me ei tartteta...
Sitä mitä me ei ite osata tehä, sitä me ei tartteta...
katkoo virtaa bensapumpulta (n. 2sec päällä, ja 2sec pois
Tuolla voi jäljittää vikaa:
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... #pulsepumpPulsing Fuel Pump
The Extra code shows that there is a setting conflict by pulsing the fuel pump on and off constantly, this is used to protect the ECU and your setup from incorrectly set outputs, etc. The conflict can be found by using Megatune or Megatunix's "Mini Terminal", this can be found in the "Communications" sub heading. Simply re-start the MS with the mini terminal running and connected to the MS and it will tell you the error that must be rectified.