Map-arvo lokissa väärin.
Moderator: Masi_K
Map-arvo lokissa väärin.
Eli otin lokia täyskaasukiihdytyksestä 1,2, ja 3-vaihteilla, ja mekaanisen nestevaimennetun mittarin mukaan ahtopaine oli kolmosvaihteella n.1,45bar, mutta lokissa näkyi Kpa max.208.
Missä vika, onko map-anturi rikki??
Missä vika, onko map-anturi rikki??
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Ei mielestäni ole häiriöpiikki, kun selvästi näkyy logissa vaihteenvaihdot, ja kolmosvaihteelta kun löysää kaasun, ja useammassa logissa tuo map-arvo jää pienemmäksi mitä mittarissa.
Onkohan mahdollista, että map-anturi olisi niin hidas, ettei ehdi lukea korkeampaa painetta, kun ahdot aika nopeaa nousee 3.vaihteella tuonne n.1,45bar..?
Täytynee kokeilla nelosvaihteella, niin max.ahdot on kaemman aikaa pelissä ennen kuin rajoitin tulee vastaan.
Onkohan mahdollista, että map-anturi olisi niin hidas, ettei ehdi lukea korkeampaa painetta, kun ahdot aika nopeaa nousee 3.vaihteella tuonne n.1,45bar..?
Täytynee kokeilla nelosvaihteella, niin max.ahdot on kaemman aikaa pelissä ennen kuin rajoitin tulee vastaan.
Onkos sulla siellä levyllä se suojazeneri mapin signaalissa? Eli komponentin numero on D1. Se jos on paikallaan niin sen toleranssien puitteissa tuo arvo voi alkaa vääristyä jo tuossa vaiheessa kun alkaa vuotaa ja tuohon R2 / 1 kohm vastukseen jää jännitettä.
Eli poista tuo D1 ensiapuna, jos siis kyseessä 2.2 levyversio. Niin ja tuo diodi on täysin turhakin koska ei tuonne linjaan oikein voi edes mennä ylijännitettä koska mapin käyttöjännitekin on 5 volttia.
Sinänsä tuo ongelma ei haittaa toimintaa kun se toimii aina ihan samalla tavalla, ainoastaan kpa lukema heittää todellisestä.
Eli poista tuo D1 ensiapuna, jos siis kyseessä 2.2 levyversio. Niin ja tuo diodi on täysin turhakin koska ei tuonne linjaan oikein voi edes mennä ylijännitettä koska mapin käyttöjännitekin on 5 volttia.
Sinänsä tuo ongelma ei haittaa toimintaa kun se toimii aina ihan samalla tavalla, ainoastaan kpa lukema heittää todellisestä.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Purkkia ei vieläkään avattu, mutta ostaessani sen tekijältä tuli mukana piirilevykaavio tms, jonka mukaan siellä osa D1 olisi levyllä, joten tarviiko tehdä muuta kuin purkki auki, ja juottaa D1 pois, ja kokeilemaan??
Suomenkielistä megamanuaalia luin, ja sielläkin sanottiin että D1:stä ei tarvi laittaa, että prosessori on suojattua mallia tjsp.
Suomenkielistä megamanuaalia luin, ja sielläkin sanottiin että D1:stä ei tarvi laittaa, että prosessori on suojattua mallia tjsp.
Nyt olis kuvia tässä, niin jos joku viittis sanoa varmaksi olenko oikeaa osaa ottamassa pois? ympyröity osa kuvassa.
http://jukka81.1g.fi/kuvat/Megasquirt./Megan+kuva..JPG
http://jukka81.1g.fi/kuvat/Megasquirt./ ... 1.jpg/full
Sais vielä tälle kesää käytyä penkissä mittailemassa tehoja, että tuleeko tästä menestys, vaiko menetystarina..
Ja tässä vielä kokonaiskuva levyltä. http://jukka81.1g.fi/kuvat/Megasquirt./13092009388.jpg
http://jukka81.1g.fi/kuvat/Megasquirt./Megan+kuva..JPG
http://jukka81.1g.fi/kuvat/Megasquirt./ ... 1.jpg/full
Sais vielä tälle kesää käytyä penkissä mittailemassa tehoja, että tuleeko tästä menestys, vaiko menetystarina..

Ja tässä vielä kokonaiskuva levyltä. http://jukka81.1g.fi/kuvat/Megasquirt./13092009388.jpg
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Ok. Onkohan tuo prossu nyt sitte semmonen versio, ettei se tarvi tuota D1-diodia..? vaikka eipä tuosta kuvasta välttämättä sitä selville saa.
Autolla olis huomenna penkitys edessä, joten olis hyvä saada map-arvot purkille näkymään oikein.
Vaikka onhan tuo koko kesän toiminut noinki, kun muistaa vaan säätäessä.
Autolla olis huomenna penkitys edessä, joten olis hyvä saada map-arvot purkille näkymään oikein.
Vaikka onhan tuo koko kesän toiminut noinki, kun muistaa vaan säätäessä.
