Laitetaan nyt tämäkin tänne.
Eli vm. -88 E30 325 touring M50B25 moottorilla.
-Kone 10:1 Non-vanos
-Kiinapakosarja
-masterpower 810019 56/58, huutaa todennäköisesti isompaa pakopesää melko nopeasti, tai ahdinta..
-38mm hukkaportti
-bosch 465cc -968 suuttimet
-Walbro 255lph bensapumppu
-PLX Devices laajakaistaohjain sekä mittari
-Vauhtivaunun rakentama plugNplay Megasquirt v3 ohjaamassa vakiopuolia suorasytytyksenä, (sekä tietysti bensaa.)
Eli auto on ajokunnossa tällä hetkellä pienellä T3/4 väliaikaisahtimella varustettuna, säätöhommat on niin sanotusti kesken.
Tavoitteena alhaalta heräävä nopea daily driver, jolla voi hakea maitoa kaupasta, ja lähteä tarvittaessa Alastaroon, kun siltä tuntuu. Lukkoperä luonnollisesti löytyy autosta.
Seuraavaksi edessä ahtimen vaihto, sekä karttojen hierominen oikeasti hyväksi.
parit kuvat:
http://i239.photobucket.com/albums/ff61 ... iitti2.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff61 ... g/t037.jpg
Konehuone on sikäli muuttunut, että vasemman puoleinen ahtoputki on saanut fiksumman Evo2-version, jotta kaikki alkuperäiset neljä etuvaloa on saatu keulalle. Sekä akku on löytänyt paikkansa takakontista. Silikonit on punaisia, kun ei ollu nopeasti muuta väriä saatavilla.. vois vaihtaa mustiin, kun muut hommat alkaa olla kunnossa.
Katsotaan mitä kestää...
toisaalta mikäli historia toistaa itseään, kestää melko hyvin.(KopKop) tiedossa on useampi ns. vakiomoottori, joilla ajettu onnistuneesti pidemmätkin tovit ahdettuna. Tältäkin palstalta taitaa yksi löytyä, jolle on melkoinen painetesti tullut suoritettua.
Jos leviää, niin suunnitelmia uudesta (lyhyempi-iskuisesta,vastoin kaikkia muoti-ilmiöitä) moottorista on olemassa...
BMW E30 325 24v Turbo
Moderator: Masi_K
Kone on vakio M50B25. mulla on ollut hetkellisesti logien mukaan 1,3bar, kun on tuo ahdin ja varsinkin portti täysin alimitoitettuja.pk-racing wrote:Mielenkiintoista! Kone on siis vakio osilla ja vakio puristuksilla? Paljonko olet painetta pistänyt pyttyyn? Olen itsekkin kuullut, että M50 on avaamatta kestänyt kunnon moottorinohjauksella melko korkeita tehoja.
Paljonko tuli maksamaan tuo asennusvalmis mega paketti?
Viikonloppuna kokeiltiin tuolla pikkuahtimella penkissä, tulokset 278,1hp sekä 330nm. Tuo tehohan pitäisi tulla jo hyvin pienellä ahtopaineella. Nyt oli Over boost protection asetettu 0,9bar ja paineet hyppäsi sinne hyvinkin nopeasti. No, joka tapauksessa leikkiminen tuolla pikkuahtimella loppuu ja Master powerikin joutaa myyntiin. Moottori hengittää seuraavaksi HX40superin avustamana(14#turbiinipesä), joka toivottavasti ratkaisee muutamat ongelmat.
Paiskaan käppyrää myöhemmin tuosta vedosta, jos joku haluaa sitä ihmetellä.
Re: BMW E30 325 24v Turbo
Kiinnostas tietää, että mitä tälle rojektille nykyään kuuluu?? Onko kestäny ja minkälaisia tehoja sai Holsetilla? Ja mitä kiina mallia tuo pakosarja muuten on, kun turbo tulee ylös?