Johtosarjaongelmaa...

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
turbovolle
Megasquirt aloittelija

Johtosarjaongelmaa...

Post by turbovolle »

Hei vaan kaikille. Mulla on tuollainen BMW:n M10 - moottorista otettu johtosarja, joka pitäisi siis laittaa 740 Volvoon.

Ongelmana on nyt kuitenkin ton sytkän kytkentä, koska kyseessä on keskenään erityyppiset virranjakajat(volvo orig. hall-jakaja vs. BMW:n oma kärjetön jakaja).

Olen kyllä nettiä jonkin verran selaillut ko. asian tiimoilta, ja havainnut ainakin sen, että pin 28, jonka pitäisi mennä hall anturille, meneekin kampiakselin asentoanturille.

Pystyykö tota johtosarjaa/kampiakselin anturia käyttämään siis lainkaan tuon hall jakajan kanssa, vai onko tehtävä joitain muutoksia?
Itse olen aika käsi näiden sähköhommien kanssa, joten kaikki apu on tervetullutta. :oops:

Ja kyseessä on siis MsNs V2.2.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Jasen2624 »

Hall ja kampiakselin asentotunnistin sama asia. Tosin hall voi olla jakajassakin mutta saaha se sieltäkin sen kierosluvun yms.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
turbovolle
Megasquirt aloittelija

Post by turbovolle »

Niinkuin tuossa aiemmin kirjoitin, niin tähän tulee hall anturillinen jakaja.
Siitä lähtee 3 johtoa: + - ja 0. Eli miten mä nyt ton kytken, että saan toimivaksi?

Ainakin netistä löytyneiden kuvien perusteella Megan pinnit 24 ja 28 pitäis kytkeä hall anturin + ja - napoihin.

Tässä mun johtosarjassa ne menee kuitenkin suoraan kammen anturille, paitsi pin 24 lähtee 2 johtoa, joista toinen menee pitkälle johtosarjaan, päättyen ihan normi abiko liittimeen.
Obi-Lan
Megasquirttaaja

Post by Obi-Lan »

pinniin 28 pitäisi tulla +12v virta-avaimelta, pinni 24 pitäisi olla itse rpm signaali (tälle häiriösuojattu johto).

Hall anturissa + liittimeen tulee +12V tai +5V riippuen riippuen anturista, 0 liittimeen tulee signaalipiuha ja - liittimeen maapiuha.

Siis onko sulla joku bemarille tehty megan johtosarja vai päätitkö askarrella bemarin alkuperäisestä?
turbovolle
Megasquirt aloittelija

Post by turbovolle »

Siis tää mun johtosarja on jonkun itsetekemä ja nimenomaan bemariin tehty.
turbovolle
Megasquirt aloittelija

Post by turbovolle »

Tarviiko toi mega välttämättä sitä virranjakajasta tulevaa hall tietoa? On siis tulossa 36-1 triggeri kampiakselille... :?
teg
Megajumala

Post by teg »

Megalle riittää yksi asentoanturi kampuralle, jos käytetään jakajasytkää tai hukkakipinää.
turbovolle
Megasquirt aloittelija

Post by turbovolle »

Ok, näin myös itse ymmärsin. Mikäs toi johto on, joka haarautuu pinnistä 24, kuuluuko siitä syöttää erikseen jännite hall anturille?
teg
Megajumala

Post by teg »

24 pinnistä ei kuulu haarautua mitään - jos ei auton omat järjestelmät sitä tarvitse.
turbovolle
Megasquirt aloittelija

Post by turbovolle »

Pieni korjaus tohon aiempaan. Eli ylimääräinen johto haarautuu siis pinnistä 28 eikä 24 kuten aiemmin sanoin.
teg
Megajumala

Post by teg »

28 on virransyöttö, joten luultavasti siitä lähtee jollekkin toiselle laitteelle virta.
turbovolle
Megasquirt aloittelija

Post by turbovolle »

Esim. mille?
teg
Megajumala

Post by teg »

Esim. lisäilmaluistille.
Post Reply