Potilas on ahdettu 900cc moottoripyörän moottori ja ongelmana on kierrosten lasku. Tai sen puuttuminen. Eli muuten toimii hyvin ja vastaa kaasuun ja kiihtyy kovasti, mutta vedon jälkeen kun päästää läpät kiinni, kierrokset jäävät ikään kuin leijumaan ja laskee todella hitaasti. Tuntuu että ongelma on vaan ahdoilla.
Onko megassa joku ominaisuus mitä säätämällä tätä ominaisuutta pystyy muuttamaan vai onko vika vaan raudassa? Imuvuotoja ei pitäisi enää olla mutta mappi on silti tyhjäkäynnilläkin jotain 70-80 luokkaa.
Kaasuun vaastaaminen
Moderator: Masi_K
Tuo kuulostaisa hyvinkin mahdolliselta. Fuelcuttia itseasiassa tänään aloin käyttämään mutten ehtinyt tarkemmin testaamaan käytännössä. Dumppi löytyykin jo, mutta vaikuttaisikohan tähän dumpin jousen kireys. Liian kireällä jää enemmän painetta imupuolelle?Turbiini wrote:Kireähkö perus kone kun vaatii joutokäynnille että läpät on auki kun ei alipainetta jaksa imeä niin sitten ahdot jaksaa samasta raosta puskea ilmaa sen verran ettei kierrokset tipu ennen kuin paine on laskenu. Dumppi tuohon auttaa hieman, ja lisäksi over run fuelcut päälle.
Miltä muuten seokset näyttää login perusteella tuossa tilanteessa? Tuli vaan mieleen, että liian hidas ilman lämpöanturi voisi olla ainakin osasyyllinen ongelmaan. Eli kun anturi on reilumman vedon aikana lämmennyt, niin sillä menee hetken aikaa ennen kuin se jäähtyy taas ilman lämpötilaan kun kaasu on löysätty. Tämä sitten vetää seosta laihalle, mikä saattaa jossain tilanteissa nostaa tyhjäkäyntikierroksia. Tosin vaatii myös ylimääräistä ilmaa kaverikseen, että kierrokset nousisi merkittävästi. Eli tutkisin myös tuota läppien sulkeutumista.
Huomasin vaan itse tuon anturin hitauden vaikutuksen joku aika sitten pyörää dynossa ajettaessa. Siinä kone tuppasi sammumaan usein vedon jälkeen tyhjäkäynnille päästettäessä, mitä ei ole tapahtunut käytännössä koskaan tiellä. Tulin siihen tulokseen, että syynä oli vähän normaalia kovemmaksi nousseet imulämmöt ja se, että kone päästettiin tyhjäkäynnille varsin pian pidemmän vedon jälkeen, mitä taas ei tiellä tule juuri tehtyä. Eli anturi näytti vedon jälkeen jonkin aikaa todellista korkeampaa ilman lämpöä, mikä sitten laihensi tyhjäkäynnin seosta liikaa.
Huomasin vaan itse tuon anturin hitauden vaikutuksen joku aika sitten pyörää dynossa ajettaessa. Siinä kone tuppasi sammumaan usein vedon jälkeen tyhjäkäynnille päästettäessä, mitä ei ole tapahtunut käytännössä koskaan tiellä. Tulin siihen tulokseen, että syynä oli vähän normaalia kovemmaksi nousseet imulämmöt ja se, että kone päästettiin tyhjäkäynnille varsin pian pidemmän vedon jälkeen, mitä taas ei tiellä tule juuri tehtyä. Eli anturi näytti vedon jälkeen jonkin aikaa todellista korkeampaa ilman lämpöä, mikä sitten laihensi tyhjäkäynnin seosta liikaa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Jatketaampas tähän samaan topikkiin kun on vähän vastaavia ongelmia vaparikoneella. Ei mitään hajua, että miten käyttäytyy ajossa, koska lumen vuoksi ei ole tien päälle vielä päästy eikä näin ollen esim tuota bensakarttaakaan ole ehditty tien päällä säätämään kuntoon.
Ohessa logia tarkasteltavaksi.
http://www.kolumbus.fi/timo.purmonen/me ... ynti01.xls
http://www.kolumbus.fi/timo.purmonen/me ... ynti01.msq
Kyseessä neloskone mopon läppärungoilla. Ongelmana siis kierrosten hidas laskeminen pedaalin noston jälkeen jonka jälkeen tulee nopeampi kierrosten tiputus sinne 600rpm tienoille. Tämä vika on nyt ilmennyt imusarjan ja muiden kiinnikkeiden vaihdon jälkeen. Imuvuotoon en oikein jaksa uskoa, koska imusarja ja läppärungon kiinnikkeet ovat huomattavasti paremmin kiinni kuin vanhassa versiossa jossa tätä vikaa ei ilmennyt...
Ohessa logia tarkasteltavaksi.
http://www.kolumbus.fi/timo.purmonen/me ... ynti01.xls
http://www.kolumbus.fi/timo.purmonen/me ... ynti01.msq
Kyseessä neloskone mopon läppärungoilla. Ongelmana siis kierrosten hidas laskeminen pedaalin noston jälkeen jonka jälkeen tulee nopeampi kierrosten tiputus sinne 600rpm tienoille. Tämä vika on nyt ilmennyt imusarjan ja muiden kiinnikkeiden vaihdon jälkeen. Imuvuotoon en oikein jaksa uskoa, koska imusarja ja läppärungon kiinnikkeet ovat huomattavasti paremmin kiinni kuin vanhassa versiossa jossa tätä vikaa ei ilmennyt...