megan penkityssessiot

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

megan penkityssessiot

Post by jp »

Tänään sitten tuli käytyä turun suunnalla säätökeissillä sporttiautossa (voin kyllä lämpimästi suositella tätä kaveria säätöhommissa.)

Eli autoonhan ei saatu mitään tolkkua.. Alkuun janne sääteli seoksia pykälittäin ylöspäin ja löytyi hyvät seokset ihan 3k asti, kunnes palautti kaasun takaisin tyhjäkäynnille ja siellä käytiin jo sittenkin paksulla AFR10, vaikkakin juuri aiemmin oli hieronut 14.7 seokset :D

Eli mitäs hemmettiä.. Välillä tuntui että VE tuning 3D kuvaajasta sai liikuteltua 3-30 välillä pistearvoja, mutta lambda-arvot eivät muuttuneet juuri millään tavoin. Tuollaset muutokset pitäisi kyllä näkyä..

Eli koottuna: tuntui jälkikäteen, että muutokset joita tehtiin ei vaikuttanut millään tavalla fyysisesti vaikka softapuolella näytti hyvältä.

Onkos megatunessa muita kohtia ns. autoVE arvojen toimintaan, kuin lambda setupista ne pari size % kohtaa arvoon "0", afr targetit offille (ei varmaan haittaa vaikka taulukossa silti arvot ovat), autotune off.. Eli onko noiden lisäksi vielä jotain jotka vaikeuttaisi omakätistä seosten hakua..?

penkityksen teholukemat 12,5KW ::D
505
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Mon Nov 21, 2005 10:38

Post by 505 »

Jos on korkeeohmiset suuttimet niin Engine constant asetuksiin PWM Time 25.5 arvoksi. Jossain ohjeissa tuo on käsketty laittaa 25.4 ja mulla ainakin temppuili tuolla asetuksella kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä eikä kartanmuutoksilla ollu mitään merkitystä.
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

25.5 on itsellä ainakin arvot..

opening time 1.0
battery voltage correction 0.20
pwm current limit % 100
pwm time threshold 25.5
fast idle threshold 74.9
correction factors OFF
control algoritm speed density
injections per engine cycle 2
injector stagin simultaneous
engine stroke four-stroke
number of cylinders 4
injectors 4
map type 250kpa
engine type even fire
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

hmm mulla taitaa olla matalaohmiset ja etuvastukset sitten tuolla käytöss.. onko tuo arvo niille mikä?

ja taidanpa myös hankkia nopeamman imuilman lampoanturin myos.
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

megamanuaalia taas hieman lueskeltu ja searchilla yritetty diagnosoida ongelmaa.

# If you are running high-impedance injectors (greater than 10 Ohms), then set the:

* PWM Time Threshold to 25.4 msec, and the
* PWM Current Limit (%) to 100%.

(The presence or absence of the active flyback circuit (v3) or flyback board (v2.2) doesn't matter for high impedance injectors.)

# If you have low impedance injectors (less than 4 Ohms), set the:

* PWM Time Threshold to 1.0 msec, and
* PWM Current Limit to 30% in most cases (all V3 main board with active flyback installed, and all V2.2 main board with flyback daughter board installed).

Set the initial PWM% to 75% if and only if you have you impedance injectors and have NOT installed:
o the active flyback circuit on a V3 main board (assembly manual step #69), or
o the 'Flyback Board' daughter card on a V2.2 main board).

-> Jos käytetään matalaohmisten kanssa etuvastuksia, päteekö tuo alempi kohta, vai käytetäänkö silti tuota 25.4 / 25.5 arvoa?
Ja, että jos olisi käytetty eri arvoja vaikka suuttimien ollessa korkea-/matalaohmiset, olisko ne edes toimineet, vai esim. voineet rikkoutua ja rikkoa myös lankulta jotain?

Orkkisjohtosarjahan käyttää mulla etuvastuksia, kun vakiosuuttimet olivat niiden kera. Nykyään nuo supran 440cc suuttimet ovat siis matalaohmiset. Joten boksin kasaajaan otettu jo yhteyttä, että onko laittanut käyttäen noita etuvastuksia, vai ilman..

hieman todo listaa suuttimien osalta:
-battery voltage correction voisi myös testata tiputtaa 0.2:sta 0.1:een.
-maadotusta moottorille voisi vielä tehostaa

Yritin myös selailla megamanuaalia läpi enkä tosiaan löytänyt noita seosta korjaavia kohtia useampia mitä tuossa ylempänä jo taisin mainitakin.
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

Maadotukset korjattu, battery correction korjattu ja ruiskausten määrä vaihdettu yhteen per työtahti ja johan futaa.

Nyt riittää aukiolot tyhjäkäynnilläkin ja hyvän seoksen löytäminen kohtuu helppoa.

Harmi sinällään, että tuli turha säätöreissu. Noh nyt kun kerran softa ottaa vastaan muutokset, niin taidan itse ajaa megalogviewerin kera seospuolta sisään. Hifistellään sitten sytkä ja seokset penkissä myöhemmin :)
Post Reply