elikkä hall anturilla on 1k ohm ylösvetovastus. Eli jos nyt poistan kaikki Turtanan listassa mainitut poisjäävät komponentit levyltä ja vedän hyppylangan D5 diodista D7:aan ja yhdistän hyppylangalla optopiirin kakkos ja nelosjalan, niin hall ohjauksen pitäisi silloin toimia?
Otin r44 vastuksen irti, laitoin jumpin kakkosen ja nelosen väliin ja hyppylangan d5:sta d7:aan ja eihän tuossa ic6 piirissä jalassa oo paikollaan ees mitään. Nii onkohan sillä väliä juottaako sen irti vai ei? kun ainakaan vielä ei kierrostietoa tullut kun tarttasi
nyt on juotettu irti kaikki siinä listassa olevat komponentit ic6 piirin jalkakin ja hypyt on laitettu oikeen mutta ei kierrostietoa vieläkään. halla anturilla on 1.4 k ohm ylösvetovastus ja kun mittasin hallin ulostulolinjasta maahan volttimittarilla niin kolonkohdalla näytti 12v ja pykälänkohdalla 5 volttia onko tuo halla anturi oikiantyyppinen?. anturi on siis honeywell gtn1a118
nyt tulee kierrostieto ja kun tarttaa niin näyttää 250 rpm eli ihan oikeen mutta. nyt on sitte seuraava ongelma kun suuttimet ei aukea ja kun teen sytytyskartan generate table valikossa niin numeroita tulee aivan sikinsokin ja ennakot pomppii miten sattuu tuohon karttaan
nii just no miten sen sytytyskartan sitte voi tehä kopioinko jostaki sen vai onko sille mitään ohjelmaa. millä sen saa ees suunnilleen järkevän näköseksi. ja mikähän nuissa suuttimissa on että eivat aukea
Laita PWM 100%. Cranking RPM laita 400rpm. TPS threshold on aivan liian pieni. Laita siihen jotain 170 luokkaa tai koita painaa kaasu jonnekkin puolivälin yli ja calibrate tps:llä katot mikä arvo siinä on.
ei minkäänlaista eloa suuttimissa sitten hörähtää jos maadoittaa suuttimia parikertaa ja starttaa. mitä nuo pulsewid arvojen pitäs olla kun mulla näyttää startatessa 8 tuo pulse widt mittari
Saatko lähetettyä asetuksia mulle tai jonnekki josta ne voi laata? Osote olis tojota.sepi@suomi24.fi
Vaikuttas et on liian pienellä ve kartta tai jotaki jos on niin pieni arvo.
Ei tuu noilla toimimaan. Tee nuo mitä teg on sanonu ja kokeile sitten. Sitä ennen se ei ees pitäs antaa keittoa koska tuo tps value on noin pieni (20). Ei avaa suuttimia ollenkaa. Itellä tuo ei ole ees käytössä joten siinä on 255..
Jos sinulla näyttää startatessa pw arvoa 8ms, niin kyllä silloin pitäisi suutinten napsua. Ethän vain ole ottanut niille syöttöä jostain sellaisesta paikasta missä ei ole jännitettä virtalukon starttiasennossa?
nyt on cranking rpm 400
tps value 130
pwm current limit 100%
reg fuel arvo 8
ja tartatessa näyttää pulse width mittari 8
virta tulee suuttimille boksin releeltä
ei aukia millää ihmetyttää vaan kun katselin niitä suuttimien fettejä niin feteille menevät vastukset oli 22 ohm ja kumpikin vastus oli eripäin ja kun fetin runkoa maadoitti niin suuttimet näpsähteli onkohan niillä vastuksilla joku vaikutus ku on eripäin ku pitäs ne asetukset olla nyt oikeen. ja mitenpäin ne feteille menevät diodit pitää olla
Niile vastuksille sama mite päin. Onko sulla kokeilla eri ohjain piiriä niille suuttimille? Se ic8. Itellä oli muuten 1 kpl muinoin sökö jo uuvesta asti.
Ja saatko kuvaa siitä levystä?