Spark cut ideointia EDIS:iin ja ennakosta juttua.

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
HSuomi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 157
Joined: Sun May 10, 2009 19:34
Location: Mäntsälä / Sälinkää

Spark cut ideointia EDIS:iin ja ennakosta juttua.

Post by HSuomi »

Terve. Asensin VW kuplaani EDIS sytkän megan komentamana mutta sitten vasta tajusin että ei saa kierrosten rajotusta toimimaan.
Mietin mahdollisuutta ottaa shift light lähdöstä signaali millä katkaistaan sytytys. Mikä olisi näppärä kytkentä jolla sais puolan plussan poikki ku vaihtovalo output aktivoituu?
Mahtaako tulpat kastua tolla systeemillä jos vaan vedetään raa'asti sytkä poikki?

Toinen asia olis se että minimi ennakko on se 10 astetta.
Ekös asia korjaannu jos triggeri kulman säätää 100 asteeseen ja käyttää ennakoissa +10 astetta. Tämä sitä soft limittiä silmälläpitäen jos sen haluais 0 asteeseen ja moottorijarruissa sama.

Miten muut on hoitanu sytytyksen katkomisen EDIS:n kanssa?
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Miksi pitäisi kikkailla kun megaan saa rakennettua suorasytkän ilman edistäkin jolloin em. ongelmia ei ole.

Nakkaa se edismokkula mäkeen, laita pari sytkäkiveä (esim. vb921) megaan ja vr-signaalimuunnin (Lm1815) niin paljon pienemmällä vaivalla selviää.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
HSuomi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 157
Joined: Sun May 10, 2009 19:34
Location: Mäntsälä / Sälinkää

Post by HSuomi »

Olisko tästä tarkempia ohjeita jossakin? Onnistuuko turtanan levylle helposti?
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Ei tolle levylle mikä sulla on suoraan. Mutta sytkäkiville voit käyttää niitä tyhjiä trankkupaikkoja vasemmalla alhaalla. Lm-piirille joudut tekeen erillisen kytkennän johonkin.
Eikös se ennakkorajoitin riitä?
HSuomi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 157
Joined: Sun May 10, 2009 19:34
Location: Mäntsälä / Sälinkää

Post by HSuomi »

En huomannu että olis mitään kovin rajua "rajottamista" tapahtunu ku laitoin kokees rajotuksen 4000rpm ja 10 astetta. Eikä launch controlkaan oikein pelaa tolla 10 asteen rajotuksella. Olishan se makeeta saada koneet rätisemään. =)
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Post by VesQ »

Jossei ole pakko saada "rätisemään" niin mikäs vika siinä bensarajottimessa on ?

Pistää ensin "soft limitin" myöhästämään sytkää sen mitä pystyy ja sen jälkeen bensarajotin

Ei pauku miehekkäästi mutta hoitaa hommansa ja estää ylikierrokset
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

HSuomella kaasarit. Eli ei onnistu bensankatkaisu.
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Post by VesQ »

Nii juu, totta tosiaan, pikaisesti oletin että bensa ja sytkä hoidettu samalla

No tosiaan edis mäkeen ja sytkäkivillä ohjaus, lienee ainakin paras ratkaisu
HSuomi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 157
Joined: Sun May 10, 2009 19:34
Location: Mäntsälä / Sälinkää

Post by HSuomi »

Jokos toi sytkän ohjaus trankiuilla on Janilla tai muilla edistynyt? Onko se systeemi luotettava?
eemeli
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Thu Jul 09, 2009 16:29
Location: espoo

kivisytty

Post by eemeli »

Hep!

Itte ajellut nyt vb-kivillä sellasen 900 km ja toistaiseksi toimii. Jäähdytysrivat ovat oletettavasti "riittävät" eikä lämmöt rivoilla nousseet testilenkillä yli 45 asteen.

Puolan sähkö tulee mulla bensapumpun releen kautta joten ei noi vahingossa unohdu päälle, ainakaan pitkäksi aikaa. Puolalla 7,5 A sulake, joka joskus rapsahtaa epäonnistuneen startin jälkeen.

Lopulliseen systeemiini tulee varmaankin "varmuuden vuoksi" bosch -200 -loppuinen moduuli väliin, ne lienevät kestäviä laitoksia.

-eemeli-
Post Reply