Kierroslukuhäiriö n. 4000 rpm kohdalla
Moderator: Masi_K
Kierroslukuhäiriö n. 4000 rpm kohdalla
Tervehdys!
Eli minulla on hieman outo ongelma honeywellin hallin kanssa. Kierrostieto pätkii aina n. 4000 rpm kohdalla ja auto paukkuu tällöin.
Datalogista näkee kuinka kierrokset muuttuvat yhtäkkiä 4000:sta 1300:aan. Tämä käy joka kerta ja auto paukkuu, myös paikallaan kierrätettynä. Kun kierrokset saa yli tuon neljän tonnin auto kiertää normaalisti loppuun. Ongelma ei ole seoksissa vaan tosiaankin datalogista olen katsonut että kierrostieto pätkäsee kyseisessä kohdassa
Triggeripyöränä on 36-1 hampainen pyörä joka on koneistettu Honeywellin ohjeiden mukaisesti ja anturi on 10mm raudalla kiinni koneeseen tulevassa kannakkeessa jonka vahvuus on n. 5mm. Tähän samaan kannakkeeseen tulee myös ohjauksen tehostin ja laturi. Voisiko jokin moottorin värinä aiheuttaa tämän häiriön?
MS1 + Extra, koodina joku kivikautinen.. päivitän sen nyt vielä, mutta tuskimpa vika siinä on.
-Tama
Eli minulla on hieman outo ongelma honeywellin hallin kanssa. Kierrostieto pätkii aina n. 4000 rpm kohdalla ja auto paukkuu tällöin.
Datalogista näkee kuinka kierrokset muuttuvat yhtäkkiä 4000:sta 1300:aan. Tämä käy joka kerta ja auto paukkuu, myös paikallaan kierrätettynä. Kun kierrokset saa yli tuon neljän tonnin auto kiertää normaalisti loppuun. Ongelma ei ole seoksissa vaan tosiaankin datalogista olen katsonut että kierrostieto pätkäsee kyseisessä kohdassa
Triggeripyöränä on 36-1 hampainen pyörä joka on koneistettu Honeywellin ohjeiden mukaisesti ja anturi on 10mm raudalla kiinni koneeseen tulevassa kannakkeessa jonka vahvuus on n. 5mm. Tähän samaan kannakkeeseen tulee myös ohjauksen tehostin ja laturi. Voisiko jokin moottorin värinä aiheuttaa tämän häiriön?
MS1 + Extra, koodina joku kivikautinen.. päivitän sen nyt vielä, mutta tuskimpa vika siinä on.
-Tama
-sitä saa mitä tilaa, kun tekee itse..
-
- Megasquirttaaja
Näistä saisi varmaan hyvän F.A.Q topicin kun jokainen luettelisi ongelmia ja korjauksia itse.
Omat rakentelut osa 1.
Moottori Fiat 999cc turbo, 60-2 pyörä, halkaisia luokkaa 150mm. vr - lm1815 - hukkakipinä. wheel decoder 025-style. vr-orkkis teline, välys n 1mm, partcolainen, ms1 extra koodi 029**.....
1. noin puoli vuotta toimi, auton rakentelua, penkitys yms, ei juurikaan ajoa. toimii hienosti ms-alkuperäisillä kytkennöillä.
2. penkityksen jälkeen n. 2kk kuluttua kierroslukutieto-ongelma 2500rpm, paukkuu, ei kierrä enempää. korjaus vr anturi välyksen pienennys 0.5mm
3. Katsastettu ja otettu käyttöön. Toimi taas, muutaman viikon. kierroslukutiedossa piikkejä 4000rpm. kun menee yli 4000, ei ongelmaa. kierrosluku pomppaa yleensä yli 10000. Korjaus 1.5k vastus vr singnaali piuhaan.
4. toiminut päivittäisessä käytössä 1,5kk...
Omat rakentelut osa 1.
Moottori Fiat 999cc turbo, 60-2 pyörä, halkaisia luokkaa 150mm. vr - lm1815 - hukkakipinä. wheel decoder 025-style. vr-orkkis teline, välys n 1mm, partcolainen, ms1 extra koodi 029**.....
1. noin puoli vuotta toimi, auton rakentelua, penkitys yms, ei juurikaan ajoa. toimii hienosti ms-alkuperäisillä kytkennöillä.
2. penkityksen jälkeen n. 2kk kuluttua kierroslukutieto-ongelma 2500rpm, paukkuu, ei kierrä enempää. korjaus vr anturi välyksen pienennys 0.5mm
3. Katsastettu ja otettu käyttöön. Toimi taas, muutaman viikon. kierroslukutiedossa piikkejä 4000rpm. kun menee yli 4000, ei ongelmaa. kierrosluku pomppaa yleensä yli 10000. Korjaus 1.5k vastus vr singnaali piuhaan.
4. toiminut päivittäisessä käytössä 1,5kk...
kierroslukuhäiriö
Tervehdys . Minulla oli moottoripyörässä samallainen häiriö 6000 1/rpm kierrosluvun kohdalla systemaattisesti ja pamahti , sen jälkeen kierti normaalisti loppuun saakka. KIerrosluku näkyi logissa piikkinä alaspäin 2000 1/rpm.
Artulta sain sähköpostin ja kehoitti kokeilemaan toista asetusta valikosta:
Basig setting - wheel degoder setting, wheel decoder routine.
Asetukssa oli 025s ja muutin 029? . Ihme ja kumma pauke hävisi ja moottori laulaa nyt puhtaasti alusta loppuun saakka.
Eli kannattaa kokeilla.
Ps . Kiitoksia vielä Artulle
Asetukssa oli 025s ja muutin 029? . Ihme ja kumma pauke hävisi ja moottori laulaa nyt puhtaasti alusta loppuun saakka.
Eli kannattaa kokeilla.
Re: kierroslukuhäiriö
Minulla on uusin megatune ja koodi sisässä enkä löydä kyseistä asetusta?apol wrote:Tervehdys . Minulla oli moottoripyörässä samallainen häiriö 6000 1/rpm kierrosluvun kohdalla systemaattisesti ja pamahti , sen jälkeen kierti normaalisti loppuun saakka. KIerrosluku näkyi logissa piikkinä alaspäin 2000 1/rpm.
Eli kannattaa kokeilla.
Minulla on vaihtoehdoissa vain 025s ja 024s9 tjsp..
Mistä kyseisen asetuksen saa päälle vai muistatko vain väärin?
-Tama
-sitä saa mitä tilaa, kun tekee itse..
Eli TT132 kyseli tuossa kesällä mun Celican häiriöstä. Eli mulla oli 025 style ja 12-1 triggeri. Vaihoin 4-1 triggerin, tämän jälkeen ei lähteny käyntiin edes. Vaihdoin asetukseksi 024s9 style niin alkoi toimiin heti, eikä ongelmaa tämän jälkeen ole ollut. Kokeilin myös 12-1 triggeriä ja tuota 024s9 style asetusta. Lähti käyntiin ihan OK, mutta pauke palasi.
-
- Megasquirttaaja
-
- Megajumala
Itellä kanssa ongelma tuon kierroslukutiedon kanssa. 2000rpm kohdalla rpm tieto häviää ja alkaa kauhea paukea eikä kone kierrä enempää. Boksihan on ms1 v3.0 ja koodina muistanneeks 024s13
Triggerinä on 12-1 pyörä ja honeywellin hall anturi.
Osaisko kukaan kertoa mitä kannatais ruveta tutkimaan ja auttausiko koodin vaihto/päivitys asiaan?
Triggerinä on 12-1 pyörä ja honeywellin hall anturi.
Osaisko kukaan kertoa mitä kannatais ruveta tutkimaan ja auttausiko koodin vaihto/päivitys asiaan?