
USB adapteriko takkuaa-Vika selvisi! mutta tuli uusi vika...
Moderator: Masi_K
USB adapteriko takkuaa-Vika selvisi! mutta tuli uusi vika...
Kaikki oli hyvin kunnes vanha ja ikäisekseen hyvin palvellu läppäri sippas, nyt on miniläppäri ja usb adapteri. MT ja MS löytää toisensa, port check:kin ilmottaa että com5:stä löytyy oikea extra softaversio 9600 baudilla, mut yksikään mittari ei ei megatunessa pysy paikallaan vaikka auto ei vielä ole käynnissä, virrat ku pistää megassa päälle, ni mittarit sekoo.. USB adapterin ostin täältä myyntipalstalta, valmistajasta ei tietoo. oikein komee on, "teräspunos"-häiriösuojattu johto läpinäkyvillä vihreillä päillä..
Haulla ei löytyny ku ongelmia joissa ei saatu yhteyttä ollenkaan, ei lontoonkielisiltä sivuiltakaan.. onko joku saanu tuommosen adapterin pelaamaan, vai onko häiriö jossain muualla?

Last edited by jazu on Mon Jul 13, 2009 17:26, edited 1 time in total.
Juu ei onnistu ei.. joka porttia kokeiltu erikseen, muutettu COM1 laitehallinnasta ja megasta. Yhteys kyl löytyy ongelmitta mistä COM:sta tahansa mutta kaikki mittarit ja palkit vilkkuu päättömästi, ja resetointeja tulee suurinpiirtein sekunnin välein.. piuha on usb-rs232, läppäri on Samsung nc 10 winkkarin xp:llä. Oon koittanu muutella porttien asetuksiakin mutta ei auta..
Tosta läppäristä en osa sanoa mitään, kai sen pirtäisi toimia XPllä yhtä hyvin kuin muutkin läppärit.
Kokeile ajaa uudestaan läppärin MegaTune oikean paikkaan ja tarkista sitten nämä.
Portti asetukset.
Baud Rate
9600 - MegaSquirt 1
115200 - MegaSquirt-II
Data Bits
8
Stop Bits
1
Flow Control
None
Itse ainakin ostin RS-232 verkko-kauppa.com maksoi jotain 26 eeroon ja siinä tuli mukana asennus levyke, jota ei tarvinnut kuitenkaan ajaa koneeseen.
Kokeile ajaa uudestaan läppärin MegaTune oikean paikkaan ja tarkista sitten nämä.
Portti asetukset.
Baud Rate
9600 - MegaSquirt 1
115200 - MegaSquirt-II
Data Bits
8
Stop Bits
1
Flow Control
None
Itse ainakin ostin RS-232 verkko-kauppa.com maksoi jotain 26 eeroon ja siinä tuli mukana asennus levyke, jota ei tarvinnut kuitenkaan ajaa koneeseen.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Mulla oli samoja ongelmia vihreällä piuhalla. Olisko sen kyljessä lukenut hl-340 tms. Lueskelin netistä palstoilta, latailin lukuisia ajureita, muuttelin puskureja enkä saanut sitä toimimaan.
Yhteys kyllä löytyi, välillä ilmoitti extra-koodin oikein, välillä tuli ihan siansaksaa. Stimun kanssa häplättyä vaikutti, että yhteys toimi hetkellisesti oikein. Välillä viisarit olivat silmänräpäyksen verran paikallaan ja map näytti hieman alle 1 bar, eli oikein..
Hain netistä tietoa samoista, oliko nyt se hl-340 kaapeleista ja löysinkin. Amerikassa joku oli kokenut samanlaisia oireita megasquirtin kanssa. Korjaantui ostamalla kalliimman piuhan..
Joltain toiselta forumilta lueskelin ongelmista kaiken maailman laitteiden kanssa, ei ratkaisua..
Mistähän saisi hyviä piuhoja?
Yhteys kyllä löytyi, välillä ilmoitti extra-koodin oikein, välillä tuli ihan siansaksaa. Stimun kanssa häplättyä vaikutti, että yhteys toimi hetkellisesti oikein. Välillä viisarit olivat silmänräpäyksen verran paikallaan ja map näytti hieman alle 1 bar, eli oikein..
Hain netistä tietoa samoista, oliko nyt se hl-340 kaapeleista ja löysinkin. Amerikassa joku oli kokenut samanlaisia oireita megasquirtin kanssa. Korjaantui ostamalla kalliimman piuhan..
Joltain toiselta forumilta lueskelin ongelmista kaiken maailman laitteiden kanssa, ei ratkaisua..
Mistähän saisi hyviä piuhoja?
Alkuperäinen vika tais selvitä, ostin uuden usb-adapterin verkkokauppa.comista, maksoi 24,90, siinä oli mukana ajurit myös usb 2.0:lle. Yhteys pelaa hienosti, asensin tuner studionkin ja senkin kanssa "toimii". Uusi vika on seuraavanlainen: Nätillä ajolla voi cruisailla vaikka maailman tappiin ja megatunessa tai tuner studiossa ei ole minkäänlaista oireilua, ei yhteydessä eikä muutenkaan. Mutta ei tarvita kuin yksi täyskaasukiihdytys niin yhteys megalle katkeaa.. Logissa ei näy mitään hälyttävää, ei jännitepiikkejä tai vastaavia. Kaikki on normaalisti kunnes kaasu on pohjassa hetken, ahdot oli ekan kerran sen tehdessä vasta 0.34 bar ja toisella kerralla vasta 0.53 bar ku yhteys katkes.. seokset oli kohdillaan, lämmöt oli ok.. Yhteys palautuu kun käyttää usb:n irti ja pistää takaisin.. Että mikähän sitä nyt sit riepoo. läppäri on samsung nc10 miniläppäri. onko vastaavia muita ongelmaisia?
Itselle tuli vastaava ongelma kunssa tuon Projektin kanssa jossa mrtech:n moottori ohjaus ja kadottaa täyskaasun kanssa yhteyden lähes samantien. Vika selvittämättä.
Olisi toinen adapteri( pelkkä muunnos usb-sarjaportti ilman johtoa) mutta pitäisi koelaudan alle mennä makailemaan saadakseen vanhan piuhan irti ja toisen tilalle.
Ja itsellä joudun käynnistämään läppiksen uudestaa että saa yhteyden,muuten ohjaus softa ilmoittaaa "error" kun yhteyttä yrittää.
Olisi toinen adapteri( pelkkä muunnos usb-sarjaportti ilman johtoa) mutta pitäisi koelaudan alle mennä makailemaan saadakseen vanhan piuhan irti ja toisen tilalle.
Ja itsellä joudun käynnistämään läppiksen uudestaa että saa yhteyden,muuten ohjaus softa ilmoittaaa "error" kun yhteyttä yrittää.
Mullakin ilmeni sama homma että joutuu välillä käynnistään läppärin uudestaan, että megatune tai tuner ei studio tunnista oikeeta COM-porttia ennenku käynnistää uudestaan.. välillä taas riittää että käyttää läppäristä johdon irti.. täytyypä käydä kokeilemassa liittyyko ilmiö pelkkiin kierroksiin vai kuormitukseen.
Mystistä on.. kierrokset pelkästään ei vaikuta yhteyskatkoksiin, eikä kaasun asento.. Kuormittamattomana voi hakkuuttaa rajotinta vasten kaasu pohjassa ja ahtojakin on 0.38 bar, eikä yhteys pätki. Ajossa sitten kun jonkin aikaa ajaa pintakaasulla tai n. kolmasosa-kaasulla ahtojen ollessa 0.73-0.77bar ni sit katkee, yhteistä logeissa ei oikeestaan ollu muuta kun että kun imulämmöt nousi 34-38 asteeseen ahtojen olessa tuon n. 0.7-0.8 ni sit katkee yhteys... Mikä tuossa muka voi vaikuttaa tiedonsiirtoon niin paljon että katkeilee.
Ite ostin oulusta sp elektroniikalta reilu vuosi sitte ja on toiminu. Eilen kokeiltiin kaverin xp:llä ja toimiha tuo silläkin. Itellä ollu 2000. Ja käyttökoneessa vista mutta en oo kokeillu siinä tomivuutta. Piuhan valmistajasta ei tietoa mutta valkea ja ei kovinkaa kallis. Ei löytyny luettelosta mutta sielä oli muistaakseni useampaa mallia.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Kokeilin vanhoilla tulpilla joissa on ilmeisesti häiriö suojaus niin ainakin alle 6000rmp pystyi vetämään täys kaasulla ilman yhteyden katkeamista. Tosin tulpilla ei päässyt yli 1,2b ja 6000rmp joten täysi totuus viellä selvittämättä.
Jos ens viikolla tilais uuden puolan,hakis uudet johdot,kovemmalla lämpöarvolla/suojauksella olevat tulpat jos sitten kiertäisi täysillä ahdoilla jo loppuun asti.
Jos ens viikolla tilais uuden puolan,hakis uudet johdot,kovemmalla lämpöarvolla/suojauksella olevat tulpat jos sitten kiertäisi täysillä ahdoilla jo loppuun asti.