Eli onkos muilla ollut vastaavaa ongelmaa, eli alkuun kokoonpanossani oli sytytyksen ohjaus hukkakipinälle vb921:llä, ja auto penkitettiin ja ajettiinkin joku 100 km, mutta sitten ykskaks yllättäen niistä rupesi pukkaamaan käyttösavua pihalle kesken ajon. Tämä tapahtui kahdesti.
Aivan projektin ensiasteilla oli ongelmia time based/ trigger return asian kanssa, eli trigger returnilla jäi syttylähdöt muutamaksi sekunniksi päälle ja kivet meni erittäin kuumiksi... mutta ongelma sivutettiin hienosti foorumin avulla.
Nyt vielä kolmannella kivipariskunnalla kokeiltiin, mutta hekin rupesivat lämpeämään erittäin kiihkeästi jouduttuaan "töihin". asetukset tsekattiin sen tuhannen kertaa ja johdotukset ja oikosulut pyrittiin tarkistamaan, mitään ei löytynyt. "Ohjausvastuksia" kokeiltiin 330 sijaan myös 680 ja 1k, mutta ei vaikutusta.
Ongelma korjattiin sitten käyttämällä kahta bosch -142 loppuista yksikköä(löytyy esim golf mk2 "uudempi", vanhemmassa -137), jotka eivät laske latasaikaa. (kytkentä muutettu ja inverted vaihdettu tietysti.)
ideaa, havaintoa, kommenttia, mistähän moinen johtui?
Aluksi VB921 toimi heinosti, mutta enää ei?
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Wed Aug 15, 2007 22:28
- Location: 017-Alue
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Wed Aug 15, 2007 22:28
- Location: 017-Alue
Kohtuu kuraa on nuo VB921 sytkäkivet. Itsellä paloi niitä kans pari kipaletta ihan normi käytöllä ja ok asetuksilla. Vaihto boschin -200 päätteeseen ratkaisi kaikki ongelmat. Muistaakseni oli vielä 30€ halpa kinukki kopio ja hyvin pelas.
Mega ohjannut sytkää ja bensaa:
Tojota Cämry -88 2.0 GLi
Peugeot 405 MI16 (Sähkövikasimulaattori)
Viat Croma 2.0 TwinCam
Tojota Cämry -88 2.0 GLi
Peugeot 405 MI16 (Sähkövikasimulaattori)
Viat Croma 2.0 TwinCam
-200 ja kipuna väärässä paikassa
Hep.
TRC-levyllä koitetaan mennä ja normia enemmän riesaa ollut.
Melkein jo sain startattuakin eli savut tuli sekä koneesta että VB kivestä, joka taisi kyllä olla väärin kytketty. Ilmeisesti kävi siis vain kahdella pytyllä ja siksi ei oikein ottanut pysyäkseen käynnissä.
No, asensin sitten kiinanmoduulin, jonka olis tarkoitus näytellä bosch -200 loppuista syttyvahvistinta. Tuosta wheel decoder ja hukkakipuna -topikista kattoin mallia miten tuo kytkettäs 2n2222 trankuilla, ja siten tein. Nyt tulee kipinää, tosin aina vaan yksi kerrallaan ja sekin väärästä paikasta elikkä puolan sulakkeesta... heti kun kääntää avaimesta virrat päälle niin kuuluu naps ja sulake on entinen. 7,5 A sulake antaa paremman kipinän ku kymppi.
Kone on VW type 1, 1776cc ja hukkakipunalla koitettas mennä.
Veikkaus on että tää ei kyllä tallista ruiskun voimin ajamalla tuu pois. Kiirekkin alkas olla.
Voipikos noilla VB kivillä käyttää bosch-moduulia ja millainen kytkennästä tuloo?
-eemeli-
TRC-levyllä koitetaan mennä ja normia enemmän riesaa ollut.
Melkein jo sain startattuakin eli savut tuli sekä koneesta että VB kivestä, joka taisi kyllä olla väärin kytketty. Ilmeisesti kävi siis vain kahdella pytyllä ja siksi ei oikein ottanut pysyäkseen käynnissä.
No, asensin sitten kiinanmoduulin, jonka olis tarkoitus näytellä bosch -200 loppuista syttyvahvistinta. Tuosta wheel decoder ja hukkakipuna -topikista kattoin mallia miten tuo kytkettäs 2n2222 trankuilla, ja siten tein. Nyt tulee kipinää, tosin aina vaan yksi kerrallaan ja sekin väärästä paikasta elikkä puolan sulakkeesta... heti kun kääntää avaimesta virrat päälle niin kuuluu naps ja sulake on entinen. 7,5 A sulake antaa paremman kipinän ku kymppi.
Kone on VW type 1, 1776cc ja hukkakipunalla koitettas mennä.
Veikkaus on että tää ei kyllä tallista ruiskun voimin ajamalla tuu pois. Kiirekkin alkas olla.
Voipikos noilla VB kivillä käyttää bosch-moduulia ja millainen kytkennästä tuloo?
-eemeli-
Et tarvi mitään VB kiviä kun käytöt sitä moduulia. Moduulin ohjauksen voit toteuttaa vaikka BC547 transistoreilla joita löytyy jokaisesta elektroniikka firmasta.
Ja ennenkö kytket puolaa niin käytä puolan tilalla vaikka 5watin hehkua ja kato ettei se pala kokoajan. Startatessa pitäisi aina kipinän kohdalla lampun hehkua. Näin selviää että ainakin on oikea ohjaus tapa valittu.
Ja jos ei käy kaikilla siitä huolimatta niin asetuksissa tai tulpanjohtojen järjestyksessä on häikkää...
Ja ennenkö kytket puolaa niin käytä puolan tilalla vaikka 5watin hehkua ja kato ettei se pala kokoajan. Startatessa pitäisi aina kipinän kohdalla lampun hehkua. Näin selviää että ainakin on oikea ohjaus tapa valittu.
Ja jos ei käy kaikilla siitä huolimatta niin asetuksissa tai tulpanjohtojen järjestyksessä on häikkää...
Mega ohjannut sytkää ja bensaa:
Tojota Cämry -88 2.0 GLi
Peugeot 405 MI16 (Sähkövikasimulaattori)
Viat Croma 2.0 TwinCam
Tojota Cämry -88 2.0 GLi
Peugeot 405 MI16 (Sähkövikasimulaattori)
Viat Croma 2.0 TwinCam
monikäyttöistä...
Hep.
No niin nyt kun VB kivet on oikein paikoillaan niin savua tuli vaan moottorista. Tosin öljynpaineonkelmien takia vain nopea kokeilu.
Sillä aattelin tuota moduulin ohjausta vb kivillä että jos sattuu moduuli posahtamaan voi vaan kytkeä johdot eri tavalla ja jatkaa matkaa.
Varmaan pittää maanantaina soitella kauppaan ja udella että tulikohan oikea palikka matkaan.
Tarkoitus siis olis laittaa kytkin jolla saa ylösvedot sytkälähdöille boksia avaamatta, jolloin voi helposti kokeilla eri vaihtoehtoja. Lisäksi varuilta VB kivet ruuviliitoksin ajattelin laittaa ja vaihtopariskunnan mukaan ni ei tartte ettiä peukalokyytiä kotio. Aina kun itte tekee on olemassa vaara että kaikki ei toimikaan siten kuin villeimmissä unelmissa just ennen heräämistä. Ei vara "autoa" tien poskeen jätä.
-eemeli-
No niin nyt kun VB kivet on oikein paikoillaan niin savua tuli vaan moottorista. Tosin öljynpaineonkelmien takia vain nopea kokeilu.
Sillä aattelin tuota moduulin ohjausta vb kivillä että jos sattuu moduuli posahtamaan voi vaan kytkeä johdot eri tavalla ja jatkaa matkaa.
Varmaan pittää maanantaina soitella kauppaan ja udella että tulikohan oikea palikka matkaan.
Tarkoitus siis olis laittaa kytkin jolla saa ylösvedot sytkälähdöille boksia avaamatta, jolloin voi helposti kokeilla eri vaihtoehtoja. Lisäksi varuilta VB kivet ruuviliitoksin ajattelin laittaa ja vaihtopariskunnan mukaan ni ei tartte ettiä peukalokyytiä kotio. Aina kun itte tekee on olemassa vaara että kaikki ei toimikaan siten kuin villeimmissä unelmissa just ennen heräämistä. Ei vara "autoa" tien poskeen jätä.
-eemeli-