Puukotin kaasutin-dohc sierran sytytysohjausboksin ja tutkin miten signaali kulkee prossulle VR-anturilta. Tein mielenkiintoisen havainnon: Tämä epeli jotenkin tunnistaa onko VR-anturin edessä rautaa vai ei, vaikka sitä ei liikuteta mihinkään. Systeemi on tehty erilliskomponenteista, joten yritän selvittää kuinka se oikein toimii.
EDIT: Se onkin niin herkkä että se reagoi jo siihen, kun anturin työntää raudan lähelle, kun tekee oikein hitaita liikkeitä niin tila ei muutu. Kytkennästä tulee prossulle päin noin 3,6V jännite kun rautaa on anturin edessä ja kun raudan vetää pois niin jännite on 0V. Tila jää muistiin niin pitkäksi aikaa kunnes tilanne muuttuu.
Fordin VR-anturin muunninpiiri, mielenkiintoisia havaintoja
Moderator: Masi_K