VAG COP asetukset
Moderator: Masi_K
VAG COP asetukset
Mitä asetuksia olette käyttäneet VAG:n COP puolien kanssa?
Itselläni ne on kytketty hukkakipinäksi ja 5v pullup kytkentä tehty v3 levyyn tämän sivun mukaisesti:
http://www.msextra.com/ms2extra/MS2-Ext ... m#copsetup
ja spark inverted "no".
Kytkin ajoituslampun COP puolan syöttöjohtoon, mutta ajoitus tuntuu liikkuvan kierrosten mukaan - riippumatta miten päin "lukija" on johdossa...
Itselläni ne on kytketty hukkakipinäksi ja 5v pullup kytkentä tehty v3 levyyn tämän sivun mukaisesti:
http://www.msextra.com/ms2extra/MS2-Ext ... m#copsetup
ja spark inverted "no".
Kytkin ajoituslampun COP puolan syöttöjohtoon, mutta ajoitus tuntuu liikkuvan kierrosten mukaan - riippumatta miten päin "lukija" on johdossa...
Ilmeisesti ajoituslamppu liipaistuu ensiöpiirin kytkentähetkellä, joka tietysti elää kierrosten mukaan, koska dwell-säätö vaikuttaa suoraan siihen. Toinen vaihtoehto on, että ohjaus toimii väärin päin.
Kokeile laittaa puolan ja tulpan väliin sytytysjohto ja laita pihti siihen. Muista maadoittaa puola myös kiinnityspultista, jos siinä on sellainen, koska toisiopuoli saattaa olla maadoitettu sen kautta. Jos ennakko vieläkin elää, vaikka se on kiinteäksi asetettu, niin sitten ongelma on todellinen.
Kokeile laittaa puolan ja tulpan väliin sytytysjohto ja laita pihti siihen. Muista maadoittaa puola myös kiinnityspultista, jos siinä on sellainen, koska toisiopuoli saattaa olla maadoitettu sen kautta. Jos ennakko vieläkin elää, vaikka se on kiinteäksi asetettu, niin sitten ongelma on todellinen.
Se kuva oli sitten pääteasteen ja ensiökäämin pään välistä mitattu, noissa COP-puolissahan siihen ei pääse lainkaan käsiksi. Syöttöjohtohan menee noissa puolissa sulakkeen ja virtalukon kautta akkuun ja maadoitusjohto maihin, kaikki katkominen hoituu puolan sisällä.
Niissä puolissahan on ainakin tuon linkin mukaan 4 nastaa:
1 - käyttösähkö (jykevä "12V" vaikka pumpun releeltä)
2 - signaalimaa (maadoitus megasquirtin signaalimaahan)
3 - ohjaussignaali (sytytyspulssi megalta)
4 - maadoitus (hyvä maa, vaikkapa moottorilohkoon)
Olen mitannut skoopilla puolan syöttöjohdon jännitteen moottorin käydessä, siitä näkyy kyllä selvästi ensiövirran katkeaminen, mutta jännitevaihtelu on noin 0.3V. Ensiövirran kytkentähetkellä syöttöjohdon jännite laskee häviöiden takia loivasti n. 0.3V (latausaika) ja nousee sitten ensiövirran katkettua takaisin. Puolan ja pääteasteen välistä sitten löytää yli 300 volttia.
Edittiä vähän ettei aiheuteta sekaannuksia ja/tai tuhoa.
Niissä puolissahan on ainakin tuon linkin mukaan 4 nastaa:
1 - käyttösähkö (jykevä "12V" vaikka pumpun releeltä)
2 - signaalimaa (maadoitus megasquirtin signaalimaahan)
3 - ohjaussignaali (sytytyspulssi megalta)
4 - maadoitus (hyvä maa, vaikkapa moottorilohkoon)
Olen mitannut skoopilla puolan syöttöjohdon jännitteen moottorin käydessä, siitä näkyy kyllä selvästi ensiövirran katkeaminen, mutta jännitevaihtelu on noin 0.3V. Ensiövirran kytkentähetkellä syöttöjohdon jännite laskee häviöiden takia loivasti n. 0.3V (latausaika) ja nousee sitten ensiövirran katkettua takaisin. Puolan ja pääteasteen välistä sitten löytää yli 300 volttia.
Edittiä vähän ettei aiheuteta sekaannuksia ja/tai tuhoa.
Last edited by olafu on Wed Jun 24, 2009 19:31, edited 1 time in total.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Aluksi... tuo VAG COP-puola ei kerro riittävästi, että sen pinnijärjestys olisi selvä.
Ajoituslamppu ei todennäköisesti tiedä siintä johtimessa olevasta jännitteestä mitään, vaan virran kulkemisesta.
Siinä puolassa on kuitenkin ilmeisesti kaksi maata (ensiö ja toisio).
Toision maajohdosta lampun luulis toimivan.
Jos tuo edellinen pinnijärjestys on oikein, niin pinni 4 (mikä pitäisi kyllä mennä kanteen).
Ajoituslamppu ei todennäköisesti tiedä siintä johtimessa olevasta jännitteestä mitään, vaan virran kulkemisesta.
Siinä puolassa on kuitenkin ilmeisesti kaksi maata (ensiö ja toisio).
Toision maajohdosta lampun luulis toimivan.
Jos tuo edellinen pinnijärjestys on oikein, niin pinni 4 (mikä pitäisi kyllä mennä kanteen).
Noi oli tuolta linkin takaa löytyvästä VAG Cop-puolasta napattuja, ja toi nelospinni on niiden tietojen mukaan "power ground" eli mitä ilmeisemmin pääteasteen maa. Mutta joka tapauksessa, tiedot oli tosiaan esimerkiksi tarkotettu, ei pelkästään niiden perusteella parane mitään kytkeä. Niistä oli vaan tarkotus käydä ilmi, ettei yhdestäkään voi mitata kunnolla mitään. Jos toisiopuoli olisi erikseen maadoitettu johdolla, niin siitä tuolla ajoituslampun pihdillä saiskin triggauksen otettua.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Pitää tarkastaa jostain. Luulis että ne on ton puolan tutkineet ketkä ton ohjeen tonne linkin taa ovat tehneetkin. Autodata esiin ja tarkastaa kytkiksestä mihin se nasta 2 on kytketty. Mulla on sellanen muistikuva ittellä että se menis juurikin ohjainlaitteeseen, joten siinä ei suuria virtoja kulje. (=signaalimaa).
Jos erillistä signaalimaata ei olis, niin ohjainlaite pitäs olla moottoriin maadotettu, ettei startatessa syntyvä moottorin maajohdon häviö estä/vaikeuta puolan triggautumista.
Jos erillistä signaalimaata ei olis, niin ohjainlaite pitäs olla moottoriin maadotettu, ettei startatessa syntyvä moottorin maajohdon häviö estä/vaikeuta puolan triggautumista.
Onko tuollainen?
http://www.audipartssuperstore.com/cata ... d9g7loo3o7
http://home.comcast.net/~whaussmann/MS_ ... cks_v3.htm
http://www.audipartssuperstore.com/cata ... d9g7loo3o7
http://home.comcast.net/~whaussmann/MS_ ... cks_v3.htm
The coil pack connections:
Pin 1: Connects to Pin 1 on all other coils and then to +12v from engine control relay (or fuel pump relay).
Pin 2: Signal ground
Pin 3: Signal from ECU (0, +5v)
Pin 4: Power ground (Chassis)