Eipä se Mega ohjaakaan ennakkkoa... Chevy 350 + Lisäongelma!

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Mudracer
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 174
Joined: Wed Mar 02, 2005 10:38
Location: Naantali

Post by Mudracer »

Niin kaikki väittää joo mutta eipä vaan ole toiminut. Eikä vikakaan ole voinut olla mikään muu kuin ite käikäle joka on kyllä ollut aina ehjä.
Joku ketä on saanu pikkujakajan pelittämään täydellisesti niin saa ilmoittautua!! Tarttis kohtapuolin megaruikkia ja turbottaa yks 4.3 veekuukka omalla pikkujajajallaan :roll: .
Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

mulla toimii 8 pinninen mokkula ja pikkujakaja. kytkentä on tosiaan täysin sama, vain yksi maajohto lisää.

Mulla on ms2 ja siinä manuaaleista löytyvä "VR input" modaus. Ilman tota ei näkynyt kierroslukua 7 eikä 8 pin moduulilla. Tolla toimii hienosti. Viime kesä ajettiin 7 pin jakajalla ja nyt kun imusarja vaihtui stealth ramiin niin jakaja vaihtui tohon pikkukantiseen ja moduuli samalla 8 pinniseen.

Noita 8 pinnisen moduulin liittimiä löytyy standardin valikoimasta, eli jokainen jenkkiautopulju pitäis pystyä toimittamaan eikä oo kovin kalliita, eikä tarvi tilata jenkeistä.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Hei nyt kun katselin tota piirilevyä niin silloin kuin sinun levy on vielä toiminut niin pitäisi jäädä palaman se led 17 kun auto on käynnissä. Joten voi hyvinkin olla mahdollista että toi 5volttia ylövsto otettu hiukan väärästä paikasta jolloin se ehkä saattaa toimia väärin tai rikkoa jotain komponenttia levyltä. hei 8 modauksella.

Eli ei tarvitsee tehdä ison muutoksen. Jätä D8 kohdalle 1vastus ja se hyppy-johto pois. Ja R 10 alapuolelle tinat hyppy-johto, toinen pää sitten 5 volttiin joka löytyy suoraan levyltä D 37 liittimen vierestä 4s reikä alhalta. Mitta vaikka varmuudeksi yleismittarilla se 5v. -Saatta olla etta vanhat ledit sytty. Mutta jos ei niin uusit ledit ja trankut.
Toimisko tämä linkki? siinä ainakin näkee ne ylösveto.
http://kuvablogi.com/nayta/1469297/
Last edited by kamski on Mon May 04, 2009 17:58, edited 1 time in total.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
kimmoli
Megasquirttaaja
Posts: 77
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:24
Location: Hausjärvi
Contact:

Post by kimmoli »

Linkki toimii, mutta en nähnyt megaan viittaavia kuvia... Pitää perehtyä tuohon antamaasi vinkkiin.
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
Mudracer
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 174
Joined: Wed Mar 02, 2005 10:38
Location: Naantali

Post by Mudracer »

turbosbc wrote:mulla toimii 8 pinninen mokkula ja pikkujakaja. kytkentä on tosiaan täysin sama, vain yksi maajohto lisää.

Mulla on ms2 ja siinä manuaaleista löytyvä "VR input" modaus. Ilman tota ei näkynyt kierroslukua 7 eikä 8 pin moduulilla. Tolla toimii hienosti. Viime kesä ajettiin 7 pin jakajalla ja nyt kun imusarja vaihtui stealth ramiin niin jakaja vaihtui tohon pikkukantiseen ja moduuli samalla 8 pinniseen.

Noita 8 pinnisen moduulin liittimiä löytyy standardin valikoimasta, eli jokainen jenkkiautopulju pitäis pystyä toimittamaan eikä oo kovin kalliita, eikä tarvi tilata jenkeistä.
Kyllä toi 8-pinninen MSII boxilla toimiikin juu mutta MSI sitten taas ei eli en ole saanu toimimaan. Taidan pistää tohon veekuukkaan suorasytkän kun tuli hommattua 6kappaletta kiviä MSII V3 boxin mukana :roll: .

Kattelin tota mega-1 kuvaa pikkasen tarkemmin ja näyttää ihan siltä kuin siiinä menisi D8 alhaalta vastuksen kautta lanka R11 yläosaan?? Kuvasta ei pysty kyllä sanomaan ihan varmasti, mutta näyttää siltä ja näyttää myös että D8 tilalla olevat vastukset on vaan alapäästään yhdessä??
Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
kimmoli
Megasquirttaaja
Posts: 77
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:24
Location: Hausjärvi
Contact:

Post by kimmoli »

kamski wrote:Hei nyt kun katselin tota piirilevyä niin silloin kuin sinun levy on vielä toiminut niin pitäisi jäädä palaman se led 17 kun auto on käynnissä. Joten voi hyvinkin olla mahdollista että toi 5volttia ylövsto otettu hiukan väärästä paikasta jolloin se ehkä saattaa toimia väärin tai rikkoa jotain komponenttia levyltä. hei 8 modauksella.

Eli ei tarvitsee tehdä ison muutoksen. Jätä D8 kohdalle 1vastus ja se hyppy-johto pois. Ja R 10 alapuolelle tinat hyppy-johto, toinen pää sitten 5 volttiin joka löytyy suoraan levyltä D 37 liittimen vierestä 4s reikä alhalta. Mitta vaikka varmuudeksi yleismittarilla se 5v. -Saatta olla etta vanhat ledit sytty. Mutta jos ei niin uusit ledit ja trankut.
Toimisko tämä linkki? siinä ainakin näkee ne ylösveto.
http://kuvablogi.com/nayta/1469297/
Tein nyt tämän. Tai ainakin kuvittelin ymmärtäväni oikein. Eli:
- Jätin D8 kohdalle vain yhden vastuksen
- Katkaisin D8:sta lähtevän hyppyjohdon
- Lisäsin 5V hyppyjohdon R10 alapäähän

Ei mitään vaikutusta.
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Onko sinulla trankkujen ja ledien vaihdossa jotain ongelmia :?:
Toi 5voltin modaus on lähinnä kosmeettinen juttu että mega toimii oikein. Voithan vielä kokeilla HEI-8 asetukset tallentaa eculle.
Jotenkin vaan tuntuu että megan ei tallennu tietoa. kokeile muuttuuko VE tablessa arvo kun muutat sen ja avat uudestan megatunen.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
kimmoli
Megasquirttaaja
Posts: 77
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:24
Location: Hausjärvi
Contact:

Post by kimmoli »

Eilen hain Partcosta uudet transistorit ja ledit. Yritän vaihtaa ne pikapuoliin.

Kyllä megaan tallentuu tieto ja säilyykin siellä. Asetukset muuttuvat ja jäävät voimaan kaikkien virrankatkaisujen jälkeenkin.

Jos tuo transistorien vaihto ei auta, niin tämä mega jää varaosiksi ja ostan kokonaan uuden.
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Toi kuulosti hyvältä paitsi "varaosamega ei" koska mistä sen tietää mikä komponentti on viallinen ja voi jossain vaihessa päätyä toimivalle levylle, näin yleisesti ajatellen kannattaa pistä aina uudet komponentit.
Tosiaan kun vaihdat uudet osat ja jos ledit ei syty niin silloin ilmeisesti prossu sökö. Toisin en nyt osa sanoa voiko olla mahdollista että prossussa toimii kaikki muu paitsi sytkä ohjaus eli siis joku osa sektori prossusta sökö :?:
Viisaammat saavat vastata tuohon.
Ja uusi prosessori maksa jotain 19 euroo.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
kimmoli
Megasquirttaaja
Posts: 77
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:24
Location: Hausjärvi
Contact:

Post by kimmoli »

Transistorit ja ledit on nyt vaihdettu. Helvetin ärsyttävää hommaa tottumattomalle tollaiset piirilevytyöt. Vaihdolla ei ollut vaikutusta mihinkään.

Saattaa olla prossu mennyt ja saattaapi olla että ei ole mennyt. Saattaapi olla jotain muutakin mennyt ja saattaapi olla ettei olekaan. Nyt kuitenkin tuon megan kuolinajaksi kirjataan 09.05.2009 klo 18.00. Tuo levy on jo aika rumakin kolvailujeni jäljiltä. Alipainejakajalla tämä mega varmaan toimisi pelkän ruiskun ohjaimena edelleen.

Ostan siis uuden täydellisen megan HEI-7 muutoksella. Lutikoihin en enää kolvilla koske.

Samalla alkaa tuon koneen muutos 8-pisteruiskuksi ja remmiahdetuksi. TBI systeemi menee nyt myyntiin.

Kiitos avustajille!
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Olet kuitenkin niin lähellä onnistumista että kannattaisi vielä kokeilla prossun vaihdolla. Varsinkin kuin sitä ei tarvitsee juottaa.
Komponenttien juotamin näin aluksi on aika vaikea mutta kyllä siihen sitten tottuu.. Kyllä se kiilto levyltä häviä kun vaihtaa ja tinailee osat uusiksi mutta vanha sanonta on "ruma ja lujaa" 8)
Meinatko että uusi levy samoilla modauksella toimii paremmin?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
kimmoli
Megasquirttaaja
Posts: 77
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:24
Location: Hausjärvi
Contact:

Post by kimmoli »

kamski wrote:Olet kuitenkin niin lähellä onnistumista että kannattaisi vielä kokeilla prossun vaihdolla. Varsinkin kuin sitä ei tarvitsee juottaa.
Komponenttien juotamin näin aluksi on aika vaikea mutta kyllä siihen sitten tottuu.. Kyllä se kiilto levyltä häviä kun vaihtaa ja tinailee osat uusiksi mutta vanha sanonta on "ruma ja lujaa" 8)
Meinatko että uusi levy samoilla modauksella toimii paremmin?
Toimihan tämäkin boksi alussa, mutta ennakko vain ei säätynyt. Tarkoitus oli vaihtaa jakaja 7-pinniseksi, mutta en ehtinyt ennen yhteysongelmien alkua. Niiden korjaamisen jälkeen hajosi sytkäpuoli kokonaan. Nyt se on vainaa.
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
Post Reply