ford sierra m20b25 tic evo 2.0
Moderator: Masi_K
ford sierra m20b25 tic evo 2.0
eli tämmöinen keksintö on tullut kasailtua talven aikaan,ford sierra vm 88 jossa bmw m20b20 kone ja vaihdelaatikko.4wd cossun turbo ja välijäähdytin.mega ohjaaa bensat ja sytkät.suuttimet bmw m5,olikohan 3bar-290cc/min?sytytys toteutettu omalla jumiin hitsatulla jakajalla sekä 124 loppuisella moduulilla.trigger pyörä on tehty mopon takarattaasta. autolla ajeltu noin 600-700 km tällä tekniikalla ahdettuna siirtokilvillä ja noin 0.5 bar paineella vetoa on jonkin verran enemmän kuin vakiona tuossa tekniikassa oli viimekesänä vaparina. www.freewebs.com/petrikoo
Last edited by voicecoil on Wed Sep 24, 2008 13:16, edited 2 times in total.
penkissä käyty,kaikki jäi ehjäksi.katsastusta varten saatiin hyvä lappu.ja sit 0.5 bar pukkas jo 196 hepoa ja 296 nm vääntöä. itse erittäin tyytyväinen koska autoa ei joutunut kummasti säätämään penkissä,vain alakierroksilla hieman rikkaammalle. perstuntumalla tehdyt säädöt "säätö- guru"mika harlinin seurassa siis tuotti ihan hyvää tulosta.
Ittellä on tollanen vanha 520 k-jetronic -82 ja tarkoitus olis laittaa siihen MS ja ehkä sitten myöhemmin vielä turbottaa, niin kiinnostais tietää, että kuinka moni hampainen se sun triggeripyörä on ja miten se on kiinnitetty kammen hihnapyörään. Entäs se VR-anturi? Käykö siihen tuon alkuperäinen?
Entäs tartteeko tuos pakosta map-anturia ja jos sulla se on, niin mistä sellaisen sais edullisesti/mikä on hyvä?
Ja ku mulla on tuo k-jetronic ja ajattelin ostaa l-jetronicin/motronicin imusarjan, niin onkos siinä kaasuläpän potikka valmiina?
Ja ajattelin käyttää tuota vakiojakajaa, niin saako MS:ssä olla "ylimääräisiä" lähtöjä niille hukkakipinäpuolilla/suorasytkälle? Kun joku vaan kauppaa noita MS:ä täälä foorumilla ja jos myöhemmin niille olis tarvetta??
Ja miten oot toteuttanut tyhjäkäynnin tuossa!
Sori ku tuloo nuota kysymyksiä, mutta ku on niin helvetin vaikeaa lukea kymmeniä sivuja englanninkielistä manuaalia, auttaas paljon kun sais nuo perustiedot eka varmistettua, KIITOS jo etukäteen.
Entäs tartteeko tuos pakosta map-anturia ja jos sulla se on, niin mistä sellaisen sais edullisesti/mikä on hyvä?
Ja ku mulla on tuo k-jetronic ja ajattelin ostaa l-jetronicin/motronicin imusarjan, niin onkos siinä kaasuläpän potikka valmiina?
Ja ajattelin käyttää tuota vakiojakajaa, niin saako MS:ssä olla "ylimääräisiä" lähtöjä niille hukkakipinäpuolilla/suorasytkälle? Kun joku vaan kauppaa noita MS:ä täälä foorumilla ja jos myöhemmin niille olis tarvetta??
Sori ku tuloo nuota kysymyksiä, mutta ku on niin helvetin vaikeaa lukea kymmeniä sivuja englanninkielistä manuaalia, auttaas paljon kun sais nuo perustiedot eka varmistettua, KIITOS jo etukäteen.
trikkeripyörä on 36 hampainen tunturi tiger aguan takaratas,se on hitsattu kiinni hihnapyörään. ja sit on sorvattu piikkejä vähän lyhyemmäksi.käytän omaa jakajaa.muutokset boksiin myöhemmin suorasytty käyttöä varten ovat kai osaajalle ihan helppo juttu jälkikäteen lisätä.tyhjäkäynti säädetään läpästä,mulla ei ole ollenkaan tyhjis venttiiliä. ja tuo vr anturi tuli petteriltä joka teki mulle boksin.map anturia et tarvitse erikseen ostaa,sellanen on siinä boksissa valmiina.imusarjoissa ei ole ihmeempiä eroja,samalla tavalla on kummassakin ne kaasuläpät.vähän taitaa olla erilaiset ne tyhjis venan lähdöt tai jts.. kysy petteri uusitalolta boksia,siinä on kaveri joka osaa neuvoa ja tehdä boksin. tarvittaessa jeesaa kokoprojektin läpiviennissä puhelimen välityksellä.kuten minuakin ja paria mun kaveria on jo jeesannut.ja kaiken kaikkiaan,kannattaa lukea näitä projekti kertomuksia,kannattaa kopioida muitten tekeleitä.. turha kaikkien on ruutia uudelleen keksiä! ainakin helpompaa sitten auttaa jos on ongelmia kun tietää millanen setti on tarkalleen.e2882 wrote:Ittellä on tollanen vanha 520 k-jetronic -82 ja tarkoitus olis laittaa siihen MS ja ehkä sitten myöhemmin vielä turbottaa, niin kiinnostais tietää, että kuinka moni hampainen se sun triggeripyörä on ja miten se on kiinnitetty kammen hihnapyörään. Entäs se VR-anturi? Käykö siihen tuon alkuperäinen?
nyt auto on talviteloilla.autoon osteltu osia pitkin kesää ja syksyä.holset hx40w.2.5 litrainen lohko ja m50b25 kampiakseli ja veivit,sekä jonkinsortin takomännät.saas nyt nähdä että miten kovien ongelmien kanssa saa painiskella tänä keväänä..ainakin suorasytkä pitäs vielä hankkia että pääsee sytkäongelmista eroon.
nyt aloitettu tekemään uuttakonetta todenteolla,hankittuna on siis 2.5 litrainen lohko.uudemman bemmin kampirauta,m50b25 kanget,m50b25 vanos männät.teräksiset liekkirenkaat.hx40w puhallin.kansi aloitettu avartaa,öljyruiskujen poraamista varten täytyy tehdä jiki jotta tulevat kaikki samaan linjaan.kuvia tulee lähipäivinä.
-
- Megasquirttaaja