En meinannut saada autoa millään käyntiin, paukko putkessa ja välillä potki vastaan. Lisävirralla sain lopussaan käyntiin ja aikansa lämmittyään rupesi käymään tyhjäkäyntiä. Mut sit huomasin että ennakko ei muutu, toimii koko ajan samalla "perusennakolla"...?? Onko se edis voinut palaa ku siihen oli unohtunut virrat päälle pariksi päivää, vai voiko joku muu systeemi aiheuttaa tuon. Mittarinäytöllä se ennakko muuttuu kierrosten noustessa, mut ku katsoi lampulla niin ei ja veto poissa keski->yläkiekoilta..
EDIS-4+ennakonsäätö
Moderator: Masi_K
EDIS-4+ennakonsäätö
Seuraavanlainen ongelma:
En meinannut saada autoa millään käyntiin, paukko putkessa ja välillä potki vastaan. Lisävirralla sain lopussaan käyntiin ja aikansa lämmittyään rupesi käymään tyhjäkäyntiä. Mut sit huomasin että ennakko ei muutu, toimii koko ajan samalla "perusennakolla"...?? Onko se edis voinut palaa ku siihen oli unohtunut virrat päälle pariksi päivää, vai voiko joku muu systeemi aiheuttaa tuon. Mittarinäytöllä se ennakko muuttuu kierrosten noustessa, mut ku katsoi lampulla niin ei ja veto poissa keski->yläkiekoilta..
En meinannut saada autoa millään käyntiin, paukko putkessa ja välillä potki vastaan. Lisävirralla sain lopussaan käyntiin ja aikansa lämmittyään rupesi käymään tyhjäkäyntiä. Mut sit huomasin että ennakko ei muutu, toimii koko ajan samalla "perusennakolla"...?? Onko se edis voinut palaa ku siihen oli unohtunut virrat päälle pariksi päivää, vai voiko joku muu systeemi aiheuttaa tuon. Mittarinäytöllä se ennakko muuttuu kierrosten noustessa, mut ku katsoi lampulla niin ei ja veto poissa keski->yläkiekoilta..
Keskimoottori putkis Toyota 4a-gte moottorilla
(MS+Edis-4)
(MS+Edis-4)
-
JaniM
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
musse67
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 15
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:09
- Location: Haapajärvi
- Contact:
Et viittis osotetta nakata, kun ei missään pistä silmään.JaniM wrote: Jollakin tuon poksin pysty testaamaan, muistaakseni efi-sivuilla oli ohje.
Edis-8:n kans ongelmia. muutaman kerran on horähtänyt ja putkessa jysäyttäny, mutta ei näyttäs tulevan kipinää kun sillon tällön. Oskiloskoopin kans tutkiessa kampiakselin anturin signaalissa oli hirveät häiriöt vaikka johdot oli suojattu. Ei ihme että ei osaa antaa kipinää oikeaan aikaan. suoraan anturilta mitatessa anto puhtaan signaalin. Koitin vielä paremimn suojattua kaapelia auton ulkopuolelta sytkäpoksille, joka on kojetaulun alla jemmassa. Tällä kaapelilla sama homma. maadotukset ja virran oon kattonu että on kunnossa. Tuntuu jotenkin kummalta että edelleen tulee nii hirveet häiriöt vaikka on kunnon suojaukset. ja suojaus on vedetty poksin seiska napaan. Toinen modulikin on jo tulossa jenkeistä toiseen koneeseen, niin sillä vois testailla jos ei muualta vikaa löydy.
Onko kukaan törmänny samanlaiseen ongelmaan tai kellään hyviä vinkkejä?
1967 Mustang 5.0 SC Megasquirt/EDIS
-
JaniM
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Käytti searchia, niin heti ekalla tärppäs.musse67 wrote: Et viittis osotetta nakata, kun ei missään pistä silmään.
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=36 ... odule+test
-
musse67
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 15
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:09
- Location: Haapajärvi
- Contact:
helpommalla pääsee kun oskiloskoopilla mittailee.JaniM wrote:Käytti searchia, niin heti ekalla tärppäs.
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=36 ... odule+test
1967 Mustang 5.0 SC Megasquirt/EDIS
Olipa sitten iso vika ku kävin tutkii vasta nyt sitä vehettä. Kiireitä ollunna
(laiskuus).
Niin mun systeemissä se 5Voltin SAW tulo edikselle menee releen läpi siin relelaudassa, mut nyt ei enää pikkuvirta mennyt läpi->hapettunut?. Pistin hyppyjohdon releen tilalle ja rupesi pelaamaan.
Niin mun systeemissä se 5Voltin SAW tulo edikselle menee releen läpi siin relelaudassa, mut nyt ei enää pikkuvirta mennyt läpi->hapettunut?. Pistin hyppyjohdon releen tilalle ja rupesi pelaamaan.
Keskimoottori putkis Toyota 4a-gte moottorilla
(MS+Edis-4)
(MS+Edis-4)