VW Golf mk2 16v, läppärungot ja ms & s

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
TfP-Motors
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Wed Aug 15, 2007 22:28
Location: 017-Alue

VW Golf mk2 16v, läppärungot ja ms & s

Post by TfP-Motors »

Emännän ajokortti-uhkailujen takia täytyi pihan perältä järejestellä toinen auto ajokuntoon, jotta itselle löytyy kehonsiirrin.

kytkentää:
Image
Ilman 10r vastusta muuten...
Image

Image

Aikaisemmin olin laittanut vain "fuel only" kittejä jotka on kasailtu partcon sarjoita. nappiin mennyt asennus, vaikka aivan hatusta ottamalla kiskoin noita hallin kytkentöjä, jotka sattuivat toisella oikein :D No bensapumpun ohjaus ei kyllä megan kautta toimi, mutta se toimiikin hienosti vw:n omaa järjestelmää myöten. vw:n omia osia siis myös syttyvahvari (oisko ollu-139) ja halli (jakajassa)

Image

Pyörän läpät mallia mikuni, kokoa 38mm. imusarja rätkitty itse, käsivaralla plasmaleikatut laipat ja mustasta 44.5mm putkesta lievillä venäläisillä mutkilla kasattu imusarja. kapeakaista lambda pimeni lähes heti. no tästä lannistumattomana vanhankansan korvakuulo säätäjänä kuitenkin hain siirtolaput autoon ja ajelimme 200km korvakuulo karttoja viikonloppuna. aluksi trigger anglena oli 40, mutta kierroslukutieto sekosi kun ennakko nousi 36 ast, joten varmanpäälle muutin anglen 50. sinne hävisi sekoaminen 5500r/m. täytynee hommailla uutta säätölaitteistoa pakoputkeen ja myöhemmin käydä rullilla katsastamassa moottoritehon mahdollinen muuttuminen. Mappi arvo on aika epävakaa, ja voi olla että siirryn tps pohjalle. entisessä rojektissa (vw, 8v gti ja läpät) mappi oli tasaisempi....

Image
Image

Harrastuksena mikunit ja Kaasuttaminennnnnnn!
TfP-Motors
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Wed Aug 15, 2007 22:28
Location: 017-Alue

Post by TfP-Motors »

Käytin autoa penkissä, korvakuulo säädöillä lähti 131hp koneelta, pakosarja oli sen verta hehkussa että täytyy tarkastella ennakoiden näyttämät/absoluuttinen ajoitus ehkä uudelleen.

2hp enemmän kuin vakiossa, mutta jotain positiivistä niin käyrät oli tasaiset ja laajat joten ei ainakaan sytty/bensa katkoksia. mulla on myöskin ne "kr" koneen nokat nyt hommattuna, täytyy käyttää joskus uudelleen...
peanuts
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 220
Joined: Sun Jul 31, 2005 19:32

Post by peanuts »

osaatko sanoo onko toi vw:n hallin triggaus mallia hi to low vai low to hi? pitäis iteki modata mega ohjaamaan sytkää ton led 17 kautta ja oma halli on mallia hi to low... mietin vaan että josko tota samaa kytkistä käyttäen ois saanu toimii... sytkämoduuliks tulossa myös toi -139 malli...
TfP-Motors
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Wed Aug 15, 2007 22:28
Location: 017-Alue

Post by TfP-Motors »

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... l.htm#hall

Lo to Hi ainakin tuo kytkentä, en takaa että se olisi "oikea" mutta minulla on se, ja olen sillä ehkä 400km ajellut, ja toimii.
Post Reply