Eipä se Mega ohjaakaan ennakkkoa... Chevy 350 + Lisäongelma!
Moderator: Masi_K
Eipä se Mega ohjaakaan ennakkkoa... Chevy 350 + Lisäongelma!
Kuvittelin Megan ohjaavan ennakkoakin, mutta ajoituslampulla katsottaessa ennakko on ja pysyy 10 asteen paikkeilla. Megan näyttämä kyllä muuttuu etusivun mittarissa, kun taulukon arvoja muuttaa.
HEI 8-pin jakaja siis kyseessä ja muuten käy ok. Asetukset selattu monta kertaa, mutta ei ymmärrä? Mikä ton ennakon tekee kiinteäksi?
HEI 8-pin jakaja siis kyseessä ja muuten käy ok. Asetukset selattu monta kertaa, mutta ei ymmärrä? Mikä ton ennakon tekee kiinteäksi?
Last edited by kimmoli on Sat Mar 28, 2009 16:19, edited 1 time in total.
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
Miten noiden etulevyn ledien kuuluu toimia hei-jakajan kanssa?
Asetuksissa on nyt näin:
Led 17(D14) = spark output A
Led 18(D15) = warmup
Led 19(D16) = spark output B
Kun virrat laittaa päälle, niin reunimmaiset ledit palaa. Kun kone käy nuo ledit sammuu. Keskimmäinen ledi palaa käynnissä ilmeisesti tuon warmupin ajan.
Asetuksissa on nyt näin:
Led 17(D14) = spark output A
Led 18(D15) = warmup
Led 19(D16) = spark output B
Kun virrat laittaa päälle, niin reunimmaiset ledit palaa. Kun kone käy nuo ledit sammuu. Keskimmäinen ledi palaa käynnissä ilmeisesti tuon warmupin ajan.
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
öö, onko sulla tehty 2 sytkä ulostuloa purkkiin ja jaat silti jakajalla kipinät oikeisiin paikkoihinkimmoli wrote:Miten noiden etulevyn ledien kuuluu toimia hei-jakajan kanssa?
Asetuksissa on nyt näin:
Led 17(D14) = spark output A
Led 18(D15) = warmup
Led 19(D16) = spark output B
Kun virrat laittaa päälle, niin reunimmaiset ledit palaa. Kun kone käy nuo ledit sammuu. Keskimmäinen ledi palaa käynnissä ilmeisesti tuon warmupin ajan.


kyllä siellä asetuksissa/johdotuksissa nyt jotain hämminkiä on


rohkeasti vain paljastat kytkennät mikä johto sytkäpuolella menee mihinkin ja millaiset asetukset on kysessä, arvailemalla kun ei oikein pysty auttamaan...
Last edited by Höylä on Wed Mar 25, 2009 19:43, edited 1 time in total.
heh, mä jo sekaisin tässä kermavaahdolla terästettyjen läyttyjen syönnin yhteydessä HEI sytkän EDIS sytkään, mutta kytkennät vain esiin silti...
Last edited by Höylä on Wed Mar 25, 2009 19:45, edited 1 time in total.
Otin purkin auki. Osaisko joku viisaampi sanoa, onko nuo HEI-muutokset tehty tohon levylle oikein? Piirilevyt kun ei ole tota ominta osaamista...
Tässä kuvia:
http://koti.phnet.fi/liski/mega1.jpg
http://koti.phnet.fi/liski/mega2.jpg
http://koti.phnet.fi/liski/mega3.jpg
Tässä kuvia:
http://koti.phnet.fi/liski/mega1.jpg
http://koti.phnet.fi/liski/mega2.jpg
http://koti.phnet.fi/liski/mega3.jpg
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
Voi olla että pitää kiinteää ennakkoa. En tiedä. Taidan kokeilla laittaa toisen jakajan kaikkine hilppeineen, kun 7-pin jakaja on jossain romulaarissa ylimääräisenä...
Mutta osaako joku sanoa, kuuluuko noiden megan ledien käyttäytyä tuolla ylhäällä kuvatulla tavalla?
Mutta osaako joku sanoa, kuuluuko noiden megan ledien käyttäytyä tuolla ylhäällä kuvatulla tavalla?
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
Koska kone käy, täytyy kierrosluvun tulla hei moduulilta megalle. Sen lisäksi tulee menee kaksi muuta johtoa jakajalle, toinen on signaali ajoituksen ohjaukseen ja toinen on yksinkertainen jännitetieto, eli jos jännitettä ei tule pysytään kiinteässä ennakossa.
Ms2 ei osaa antää tota jännitetietoa suoraan vaan se kytketään releellä siten että rele vetää kun kone käy mutta ei startatessa. ms extrassa se tulee muistaakseni led19, eli tämän tulisi palaa koneen käydessä. Eli tähän tulee jatkuva 5v kun kone käy. (Tämä ei ole todellakaan varmaa tietoa vaan muistikuva jostain parin vuoden takaa)
Valitettavasti en osaa sanoa onko toi modaus oikein....
Ms2 ei osaa antää tota jännitetietoa suoraan vaan se kytketään releellä siten että rele vetää kun kone käy mutta ei startatessa. ms extrassa se tulee muistaakseni led19, eli tämän tulisi palaa koneen käydessä. Eli tähän tulee jatkuva 5v kun kone käy. (Tämä ei ole todellakaan varmaa tietoa vaan muistikuva jostain parin vuoden takaa)
Valitettavasti en osaa sanoa onko toi modaus oikein....
Mutta kun tarkasti katsot niin tuosta R10 reiästä menee piirilevyllä veto tuohon D8 ylempään päähän. Piirilevyllä olevat muutoksethan on juuri niinkuin tuossa kuvassa on esitetty.jantunen wrote:Eikös tossa ohjeessa lue että hyppylanka R10:n alemmasta R11 ylempään? Näyttäs levyllä olevan R10:n alempi reikä vapaana
D8 tilalla on 2kpl 1kohm vastuksia rinnan ja näin ollen vastus on tuon n.510ohm.
Vika tuntuis olevan jossan muualla kuin piirilevyllä.
niin menee, mutta kun pitäis mennä R10->R11mazda929 wrote:Mutta kun tarkasti katsot niin tuosta R10 reiästä menee piirilevyllä veto tuohon D8 ylempään päähän.jantunen wrote:Eikös tossa ohjeessa lue että hyppylanka R10:n alemmasta R11 ylempään? Näyttäs levyllä olevan R10:n alempi reikä vapaana

Höylä wrote:niin menee, mutta kun pitäis mennä R10->R11mazda929 wrote:Mutta kun tarkasti katsot niin tuosta R10 reiästä menee piirilevyllä veto tuohon D8 ylempään päähän.jantunen wrote:Eikös tossa ohjeessa lue että hyppylanka R10:n alemmasta R11 ylempään? Näyttäs levyllä olevan R10:n alempi reikä vapaanaei R10->D8


Nythän se hyppylanka on tuossa D8->R11.
Tuosta kaavio kuvasta kun katsoo niin ymmärtää..
Löysin Diyautotunen sivulta tällaisen ohjeen HEI-modaukselle:
http://koti.phnet.fi/liski/DiyAutotuneHeiOhje.jpg
Käsketäänkö tuossa nyt tehdä samat muutokset kuin megan omassa ohjeessa, joka on tuossa keskustelussa esillä aiemmin?
Esim. megan ohjeessa käsketään D8 paikalle laittaa R510 ja diyautotunessa jotain ihan muuta??? Vai onko taas samalle asialle monta eri termiä? Tai pitäs taas ymmärtää jotain mitä ei sanota....
http://koti.phnet.fi/liski/DiyAutotuneHeiOhje.jpg
Käsketäänkö tuossa nyt tehdä samat muutokset kuin megan omassa ohjeessa, joka on tuossa keskustelussa esillä aiemmin?
Esim. megan ohjeessa käsketään D8 paikalle laittaa R510 ja diyautotunessa jotain ihan muuta??? Vai onko taas samalle asialle monta eri termiä? Tai pitäs taas ymmärtää jotain mitä ei sanota....

Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
Jep muuten sama kytkentä mutta tuon 510ohm tilalle suositellaan 1.3-2Kohm.kimmoli wrote:Löysin Diyautotunen sivulta tällaisen ohjeen HEI-modaukselle:
http://koti.phnet.fi/liski/DiyAutotuneHeiOhje.jpg
Käsketäänkö tuossa nyt tehdä samat muutokset kuin megan omassa ohjeessa, joka on tuossa keskustelussa esillä aiemmin?
Esim. megan ohjeessa käsketään D8 paikalle laittaa R510 ja diyautotunessa jotain ihan muuta??? Vai onko taas samalle asialle monta eri termiä? Tai pitäs taas ymmärtää jotain mitä ei sanota....
Kumpi parempi.?
Lisää ongelmia, ennenkuin edes entiset ratkeaa. Nyt en saa boksiin enää yhteyttä. Kokeiltu kahdella eri läppärillä, jotka molemmat toimi vielä pari päivää sitten. Toisessa rauta-com portii, toisessa usb-adapteri.
Boot jumpperi ei vaikuta asiaan, softaa ei saa tungettua sisään. Ei jumpperin kanssa, eikä ilman.
Testasin sarjaliikenteen toimivuuden hyperterminaalilla ja yhdistämällä sarjakaapelin pinnit 2 ja 3. Toimii.
Mitäs nyt? Hassua kuitenkin, että kone käy ihan ok...
Boot jumpperi ei vaikuta asiaan, softaa ei saa tungettua sisään. Ei jumpperin kanssa, eikä ilman.
Testasin sarjaliikenteen toimivuuden hyperterminaalilla ja yhdistämällä sarjakaapelin pinnit 2 ja 3. Toimii.
Mitäs nyt? Hassua kuitenkin, että kone käy ihan ok...
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Toimiiko Megamanuaalin selostama yhteystesti eli prossu irti ja jomppaat pinnit 12 ja 13 Hyperterminaalin kanssa?kimmoli wrote:Lisää ongelmia, ennenkuin edes entiset ratkeaa. Nyt en saa boksiin enää yhteyttä. Kokeiltu kahdella eri läppärillä, jotka molemmat toimi vielä pari päivää sitten. Toisessa rauta-com portii, toisessa usb-adapteri.
Boot jumpperi ei vaikuta asiaan, softaa ei saa tungettua sisään. Ei jumpperin kanssa, eikä ilman.
Testasin sarjaliikenteen toimivuuden hyperterminaalilla ja yhdistämällä sarjakaapelin pinnit 2 ja 3. Toimii.
Mitäs nyt? Hassua kuitenkin, että kone käy ihan ok...
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Otin prossun irti ja yhdistin pinnit 12 ja 13. Ei toimi. Usb koneen hyperterminal sanoo, ettei saa porttia auki ja sarjaporttikoneen hyperterminaaliin ei tule tekstiä.
Molempien koneiden hyperterminaaleihin tulee tekstiä, kun yhdistää kaapelien pinnit.
Joku taitaa olla nyt rikki?
Molempien koneiden hyperterminaaleihin tulee tekstiä, kun yhdistää kaapelien pinnit.
Joku taitaa olla nyt rikki?
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Aloitetaanpas yksinkertaisimmasta:
Tuleeko lankkuun virtaa? Megamanuaalin kohta teholähde ja testaus.
Max232:n pinnissä 16 pitäisi olla +5v ja pin 15:sta 0v.
Tuleeko lankkuun virtaa? Megamanuaalin kohta teholähde ja testaus.
Max232:n pinnissä 16 pitäisi olla +5v ja pin 15:sta 0v.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland