Moi.
Talven ajellut pienillä paineilla, 150kpa, joilla vika ei ole päällä. Kun paine nousee 190kpa asti moottori ensin yskäisee (aivastaa imusarjasta) sen jälkee nykii aivan kuin seos olisi laihalla. Säädetty laajakaistalla lambda 0,83 tietämille, kokeiltu myös rikastaa 1/3 lisää ei apua.
Vika on vain kuumalla moottorilla, kylmänä toimii n.50c asti moitteetta.
Olen uusinyt sytkäpuolelle kaiken, autossa edis4.
Kun paine nousee sytytysjännitteen tarve nousee. Pitäisiköhän kokeilla toisia tulppia? Ajelen 95 bensalla mutta nakutusta tuo ei ole.
Onko joku tömännyt vastaavaan?
Nykii kun ahdot nousee
Moderator: Masi_K
Tuo kipinävälin pienentämistarve johtuu heikosta puolatehosta eli on vian kiertämistä. Eli tehokkaampaa puolaa kannattaa yleensä vaihdella, tai tietty ensin juurikin tarkastaa johdot jne. Ediksen suhteen tietty tehokkaampaa on vaikeampaa laittaa.j-laine wrote:Vika on tulppien kärkivälissä. Vakio kipinäväliä tulee ahtojen noustessa pienetää vaikkapa millistä -> 0,7mm. Jopa 0,6mm suositellaan jos ahtoja alkaa olemaan puolentoista paremmalla puolella.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

Itte kokeilin tuon ongelmatapauksen kanssa kärkivälit 1,0 -> 0,4mm 0,2mm välein ja ainoa muutos oli että 0,4mm kanssa oli tyhjäkäynti aika mielenkiintoista.. Kokeilin myös lukuisia eri suuttimia, nokkia, kantta, puolia, tulpanjohtoja, tulppia, polttoaineita ja ties vaikka mitä. Aina sama ongelma. Meinasi mennä hermot ennenkuin vika löytyi.