Nykii kun ahdot nousee

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
cybo
Megasquirttaaja
Posts: 91
Joined: Sat Nov 26, 2005 14:21
Location: Littoinen

Nykii kun ahdot nousee

Post by cybo »

Moi.
Talven ajellut pienillä paineilla, 150kpa, joilla vika ei ole päällä. Kun paine nousee 190kpa asti moottori ensin yskäisee (aivastaa imusarjasta) sen jälkee nykii aivan kuin seos olisi laihalla. Säädetty laajakaistalla lambda 0,83 tietämille, kokeiltu myös rikastaa 1/3 lisää ei apua.
Vika on vain kuumalla moottorilla, kylmänä toimii n.50c asti moitteetta.

Olen uusinyt sytkäpuolelle kaiken, autossa edis4.

Kun paine nousee sytytysjännitteen tarve nousee. Pitäisiköhän kokeilla toisia tulppia? Ajelen 95 bensalla mutta nakutusta tuo ei ole.

Onko joku tömännyt vastaavaan?
Smokie
Megasquirttaaja
Posts: 70
Joined: Sun May 29, 2005 18:08
Location: SJK

Post by Smokie »

Jep ja vika löytyi täysin uuden näköisistä ja vastusmittarin mukaan OK tulpanhatuista. Tosin tuollaisen paineen alla esiintyvän vian ettiminen on aikamoista hakuammuntaa.. Uudet hatut ja iridium-tulpat sai ihmeitä aikaan.
j-laine
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Tue Mar 24, 2009 7:55
Location: Littoinen

Post by j-laine »

Vika on tulppien kärkivälissä. Vakio kipinäväliä tulee ahtojen noustessa pienetää vaikkapa millistä -> 0,7mm. Jopa 0,6mm suositellaan jos ahtoja alkaa olemaan puolentoista paremmalla puolella.
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

j-laine wrote:Vika on tulppien kärkivälissä. Vakio kipinäväliä tulee ahtojen noustessa pienetää vaikkapa millistä -> 0,7mm. Jopa 0,6mm suositellaan jos ahtoja alkaa olemaan puolentoista paremmalla puolella.
Tuo kipinävälin pienentämistarve johtuu heikosta puolatehosta eli on vian kiertämistä. Eli tehokkaampaa puolaa kannattaa yleensä vaihdella, tai tietty ensin juurikin tarkastaa johdot jne. Ediksen suhteen tietty tehokkaampaa on vaikeampaa laittaa.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
Smokie
Megasquirttaaja
Posts: 70
Joined: Sun May 29, 2005 18:08
Location: SJK

Post by Smokie »

Itte kokeilin tuon ongelmatapauksen kanssa kärkivälit 1,0 -> 0,4mm 0,2mm välein ja ainoa muutos oli että 0,4mm kanssa oli tyhjäkäynti aika mielenkiintoista.. Kokeilin myös lukuisia eri suuttimia, nokkia, kantta, puolia, tulpanjohtoja, tulppia, polttoaineita ja ties vaikka mitä. Aina sama ongelma. Meinasi mennä hermot ennenkuin vika löytyi.
Post Reply