Häiriöitä kierrosluvussa

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Karppa
Megasquirttaaja
Posts: 68
Joined: Fri Dec 21, 2007 21:56
Location: Pohjois-Pohjanmaa

Häiriöitä kierrosluvussa

Post by Karppa »

Eli ekaks kokoonpano:

Toyota 4afte + cooler
garret to4b 0.7bar
opel x20xev hukkakipinäpuola
opel x20xev vr-anturi + lm1815 muunnin boxin sisällä
hugo 204 boschin kopio
36-1 triggeri

Eli auto käy paikallaan pirun hyvin rajoittaajaan asti (7000rpm tällä hetkellä) mutta ajossa kierrosluku alkaa heitellä 5000rpm jälkeen väliä 5000-13000 ja kun logia ottaa niin max kierrokset saattaa olla 40000rpm. Häiriöitä kait jostain ottaa mutta syttyosat on siirretty jo toiselle puolelle konetta kuin vr-anturi ja anturin piuha ei mene lähellä syttyosia. Sytty ja vr-anturin piuhat on suojattua. Maita on lisäilty mutta tuloksetta. Nyt vielä pitää boxista kattoo onko huonoja juotoksia tai muuta. Minkälaista häiriönsuodatusta tolle vois tehdä? ja onko vika ylipäätään vr-anturi - boxi välillä vai missä?
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Eiväthän tulpanjohdot ole kuparisydänmallia?
Onhan Megan maat kaikki vain ja ainoastaan samassa pisteessä kiinni?
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Liian tiheä triggeri pyörä..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Jasen2624 wrote:Liian tiheä triggeri pyörä..
Siitä ei pitäisi olla kyse tässä tapauksessa. Kokeile laittaa VR-anturin rinnalle kuormitusvastus. Löytyy haulla lisää asiaa.
Karppa
Megasquirttaaja
Posts: 68
Joined: Fri Dec 21, 2007 21:56
Location: Pohjois-Pohjanmaa

Post by Karppa »

Megan maat yhdessä kohtaa. Kokeilin jo jossain sanottua 390ohm vastusta anturin rinnalla mutta tyhjäkäynnillä kierrokset oli muka 4000rpm :). Pistinkö oikeaan kohtaan kun vastus oli lm1815 levyllä anturin sisääntulossa maata vasten?
Raaseri
Megasquirttaaja
Posts: 31
Joined: Thu Jan 19, 2006 23:17
Location: Espoo

Post by Raaseri »

Karppa wrote:Megan maat yhdessä kohtaa. Kokeilin jo jossain sanottua 390ohm vastusta anturin rinnalla mutta tyhjäkäynnillä kierrokset oli muka 4000rpm :). Pistinkö oikeaan kohtaan kun vastus oli lm1815 levyllä anturin sisääntulossa maata vasten?
Oikeassa paikassa on, mutta kokeile laittaa säätövastus aluksi ja hae sillä kohdalleen. Mulla piti omassa projektissa vastuksen olla 680 ohm (Honda CRX, D16A9 motilla). Sillä toimii koko kierrosalue ilman ongelmia. Kaverin 460 turbo volvossa käytettiin myös 680 ohm vastusta ja sillä toimi.
-= Honda CRX 1.6 DOHC ITB TIC MSExtra =-
Post Reply