Cih 3.0Tic ruutan asennus

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Perämettä
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Tue Dec 16, 2008 19:58
Location: Lohja

Cih 3.0Tic ruutan asennus

Post by Perämettä »

Joo eli ooppeliin pitäis mega asentaa ja sen verran pitkälle on keretty tehdä, että johdotus melkeen valmis ja purkkiin yritetty yhdistää tietokonetta.

Mega on foorumilaiselta ostettu valmiina ja sisältää Bosch:in sytkänohjauksen muutoksen
.
Nyt kuitenkin on sellainen ongelma ettei purkkiin saada yhteyttä millään ilveellä ja yhtään lediä ei syty virtaa kytkettäessä. (kuuluuko syttyä?)

Ja ekaa kertaa virtoja kytkettäessä oli suuttimet kiinni johtosarjassa ja lämpesivät reippaasti ennen kuin huomattiin ongelma. (olivat tyhjillään bensasta) voiko olla että oon onnistunut jo käräyttämään jotakin?

Johtosarjasta kytkettynä pinniin 28 virta akulla ja maadoitus useampaan pinniin kytkentä kaavion mukaan.
Anturit ja TPS kytkettynä, mutta sytkä ja suutimet tällä hetkellä irti.

Suutimien virta menee suoraan suuttimille ja mega sitten ohjaa niitä maadoittamalla? Oikeinko?
Koska megamanuaalissa sanotaan että suutimet pitää maadoittaa, mutta sitte kuitenkin kytketäkaavion mukaan laitetaan virtaa?

Asetuksia koitettu säätää paljonkin, mutta vaikuttaisi että purkissa ei oo kaikki kohdallaan. Eikä saa yhteyttä millään.

Koneena ooppelin 30E ahtimella, välijäähdyttimellä ja vakio suuttimilla.
Vetran kaasuläpän asentotunnistin ja kossun imuilmanlämpöanturi.

Ideoita?
Perämettä
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Tue Dec 16, 2008 19:58
Location: Lohja

Post by Perämettä »

Joo itse itselleni vastaten. Eli johdotuksessa vikaa ja TPS:ssän +5v oli vahingossa vedetty maihin, koska käytin saabista purettua johtosarjaa aihiona ja ajatus oli jossain vaiheessa katkennut, joten oli jäänyt muuttamatta oikeeseen johtoon.

Nyt sain ladattua koodin sisälle 029y4, mutta en ole vieläkään saanut
Megatunella yhteyttä purkkiin. Täytyypi vaan näköjään harjoitella kantapään kautta.

Jos löytyy ketään viitseliästä osaajaa Lohjan suunnalta, niin apu olisi tervetullutta. :roll:
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Jos uuden koodin saa purkkiin, niin ensimmäisenä tietysti on että onhan .ini tiedosto kopioitu? Ja sen jälkeen että onko Megatune Configuratorilla tehty tarvittavat muutokset?

Configuratorissa car1 -> settings.ini -> Code variant. Onhan tuonne muutettu MSNS_Extra? Ja oikean koodin .ini tiedosto aktivoituna? Eli valitse msns_extra.ini.029y ja sen jälkeen File valikosta Activate

Valittaako Megatune jotain käynnistettäessä?
Perämettä
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Tue Dec 16, 2008 19:58
Location: Lohja

Post by Perämettä »

Joo on .ini kopiotu ja valittu toi extra.
Mutta tota aktivointia en ollut tehnyt. Täytyy huomenna kokeilla mitä herjaa, kun kytkee kiinni. Hetki kesti tajuta miten sai aktivoitua. :D
Kiitoksia!

Miten kytken megan toimimaan 9v patterilla? Virtapinniin ja johonkin maadoitukseen? ei tarveis joka kokeilua varten ajaa tallille, kun siel ei taas oo nettiä.
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Perämettä wrote: Miten kytken megan toimimaan 9v patterilla? Virtapinniin ja johonkin maadoitukseen?
Tuon juurikin pitäisi riittää että saa vähän testailtua.
Perämettä
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Tue Dec 16, 2008 19:58
Location: Lohja

Post by Perämettä »

Kaikkien mahdollisten asetuksien kokeilun jälkeen luovutin ja kaivoin toisesta autosta mini PC:n jossa oli COM portti ja asensin paikalleen, kappas heti toimi.

Ei toi adapteri vissiin ollut yhteensopiva.
Huomenna yritetään imuilmanlämpöanturi kaliproida.
No eipähän tarvii jokakerta raijata konetta mukana, kun on kiinteenä
kosketusnäyttö kojelaudassa.
Eikä niin montaa lisämittaria. :P
Post Reply