Mitenkäs lasken nuo millisekunnit, jos tiedän niiden olevan esim. 2,2ms tyhjäkäynnilä(muutos ve-taulukkoon prosenteiksi)?
Näyttääkö megatunen duty cycle samaa arvoa mitä ve-taulikossa on? Kun mulla ensimmäisen kerran kone pyöri paikallaan 2500rpm aukiolo oli 2,3ms ja megatunen duty cycle näytti 25%, vaikka kartassa oli jotain 40%...ilmeisesti kartta pielessä ja lambda korjaa?
millisekunnit
Moderator: Masi_K
Re: millisekunnit
ei näytä, mega laskee polttoaine annoksen varmaan kymmenestä eri muuttujasta ja VE taulukko on vain yksi niistä...atv wrote:Näyttääkö megatunen duty cycle samaa arvoa mitä ve-taulikossa on?
Re: millisekunnit
Höylä wrote:ei näytä, mega laskee polttoaine annoksen varmaan kymmenestä eri muuttujasta ja VE taulukko on vain yksi niistä...atv wrote:Näyttääkö megatunen duty cycle samaa arvoa mitä ve-taulikossa on?
mitähän nämä muut muuttujat ovat? ajatellaan tilanne että kone on normaalilämpöinen, n. 90 astetta eikä lämmitysrikastukset, kiihdytysrikastukset, ja lambdakorjaus ole käytössä.
kuinka imuilman lämpöanurin muutokset vaikuttavat seokseen, ja kuinka niitä säädetään? millaiset alkuarvot, joista hyvä lähteä liikenteeseen?
Onko kaasuläpän asentoon muita asetuksia kuin kiihdytysrikastukset?
no, jos laitat suuttimien koon ihan persiilleen, niin VE taulukkoa vääristämällä saat koneen silti toimimaan ihan hyvin...
ottaahan se mega huomioon esim. imuilman lämmön, suuttimien koon, imusarjan paineen, koneen lämmön polttoaineen määrä laskiessaan...
on tuo kaava jossain megamanuaalissa muistaakseni esitetty, mitä kaikkia asioita se mega ottaa huomioon, kun laskee suihkutusaikaa
VE taulukkoakaan se ei lue 1:1, vaan tekee neljästä lähimpänä olevasta ruudusta päätelmän, paljonko on VE arvo milläkin hetkellä ja painottaa vielä tietysti arvoja oman kaavansa mukaan...
ottaahan se mega huomioon esim. imuilman lämmön, suuttimien koon, imusarjan paineen, koneen lämmön polttoaineen määrä laskiessaan...
on tuo kaava jossain megamanuaalissa muistaakseni esitetty, mitä kaikkia asioita se mega ottaa huomioon, kun laskee suihkutusaikaa

VE taulukkoakaan se ei lue 1:1, vaan tekee neljästä lähimpänä olevasta ruudusta päätelmän, paljonko on VE arvo milläkin hetkellä ja painottaa vielä tietysti arvoja oman kaavansa mukaan...
Dutycycle näkyy silti oikein oli kuinka monta ruiskutusta tahansa. VE taulukko on eri asia kuin aukioloaika. Manuaalista löytyy matemaattinen laskukaavio mitä ms noudattaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII