Vw cop puolat ei kipinoi

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Jarcca
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Tue Feb 05, 2008 16:32
Location: Kouvola

Vw cop puolat ei kipinoi

Post by Jarcca »

Murhe on sellainen ,vw:n cop:it ms1 extran perässä hukkakipinänä
+5v ylösveto tyylillä modattu paitsi vastus on 550ohm ja ei tule kipinää.Ledit 17 ja 19 palaa kun laittaa virrat päälle startista sammuu ja polttaa puolien 10A:n sulakkeen.
Inverted no ja dwell 3.0 ja2.6 .
Ideat on toivottavia.
Jarcca
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Tue Feb 05, 2008 16:32
Location: Kouvola

Post by Jarcca »

Megatunessa kierrosluku näkyy ok ,hall on 0.3mm lukuetäisyydellä,
12-1 pyörä 16mmx11mm hampaalla 22mm välillä.
1.8 turpon tulppapuolat r-tulpilla siis.
Jarcca
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Tue Feb 05, 2008 16:32
Location: Kouvola

Post by Jarcca »

Noin kaivettu koipallojen seasta viisari vastusmittari ja motonetin tulppapuolia mittailtu 3 on "aw" merkkisiä ja 1"topran"
ja topranin laatikossa on koodi 06B905115L joka tarvitsis +5v ylösvedon
mutta puolassa on pienellä räntätty 06B905115J niin sen pinnijärjestys
onkin eri ja se tarviikin maanvaihtokytkennän 1.1kohm lukemalla.Halvan näköiset AW:t näyttäis olevan ok 300 ohm lukemalla +5v:n kytkentään.
Jarcca
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Tue Feb 05, 2008 16:32
Location: Kouvola

Post by Jarcca »

Sitten haettu 1 uusi puola ja kiinni ja starttaus niin yhden kerran
löi kipinät kaikki puolat kohdallaan sitten paloi 10A:n sulake ja uusi yritys 20A sulake kii ja startti ei kipinää ja sulake paloi.Ihan kun joka ei vetäisi
linjaa takaisin alas.Ledit sammuu ensin 17 sitten 19 ja syttyy vasta uudestaan kun bensapumpunrele katkaisee starttauksen lopettamisen jälkeen.
Ideoita?
Jarcca
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Tue Feb 05, 2008 16:32
Location: Kouvola

Post by Jarcca »

Vai olisko toi kuitenkin sytytysasetuksista.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

invert/non-invert väärin päin?
Jarcca
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Tue Feb 05, 2008 16:32
Location: Kouvola

Post by Jarcca »

12-1 pyörä siis pitää olla time based eikä trigger return
niin kun nyt oli?Invert:illä läks sulake heti kun kääns virrat päälle.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Hmm.. jossain softaversiossa oli ongelmana että veti toista sytkälähtöä alas. Koita päivittää koodi uusimpaan ja ota puolien sähkönsyöttö b-pumpun releen takaa.
Jarcca
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Tue Feb 05, 2008 16:32
Location: Kouvola

Post by Jarcca »

Koodi on 029y4 eli uusin? Puolien syöttö on b-pumpun releen takaa.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Onko kenties trigger return käytössä?
Jarcca
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Tue Feb 05, 2008 16:32
Location: Kouvola

Post by Jarcca »

Nyt olis jonkunlainen kipinä vaan nyt ei tule soossia tarpeeksi syttyäkseen .
tty
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 138
Joined: Fri Mar 25, 2005 21:37
Location: Kurikka

Post by tty »

Tuolla asetuksista:
VAG P/N 06B 905 115 COPs
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#cop30
Jarcca
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Tue Feb 05, 2008 16:32
Location: Kouvola

Post by Jarcca »

Joo se yksi puola oli vääränlainen niin olin jo sen takia sotkennut
oikeestaan kaikki asetukset päin hel..... . Nyt ahdoilla vetää
ihan hyvin ,alipaineilla ennakot taitaa olla liika pienet ja seos rikkaalla.
Post Reply