Kierrosrajoittimista

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
sesse
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Dec 28, 2007 20:51
Location: Jyväskylä

Kierrosrajoittimista

Post by sesse »

Semmonen ongelma että en saa tuota lähtörajotinta pelittämään. Vaikka nappulaa painaa ja palkkiin muuttuu näkymään että launch on käytössä niin ei silti vörki. Asetuksissa on kokeiltu ties mitä kierroksia, tps:än asennon arvoja yms. mutta eipä toimi. Sytkänä edis joten on valittu että katkoo vaan bensaa.
Alkaa loppua eväät et mikä tuos vois vielä mättää :?


Sitten liittyen ihan tuohon ''normi'' kierrosrajottimeen niin mitenkä siitä saa kaikista ns. ärhäkimmän? Edelleen pelkästään bensaa katkomalla, joo kokeiltu on vähän sitä ja tätä mutta oisko jollain ihan faktaa. Vissiin et laittaa soft ja hard cutin samaan arvoon niin se on yks, mut mitenkäs se arvo et monta ''kipinää'' katkoo kokonaisluvusta niin mites se vaikuttaa? Ajatuksena et katkois 10nen 10nestä niin ois järein, mutta onko se kuitenkaan niin :roll:
Ei siin muuten mut nyt tuo on vähän tyhmän kuulonen tuo rajotin kun vaan hummaa silleen hölmösti niin ois kiva jos sen jotenkin sais silleen rätättää ärhäkästi :wink:
CRSC
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Eipä taida lähtörajoitin eikä mikään muukaan "rätätäys" toimia EDIS systeemillä, koska EDIS ei kykene katkomaan kipinää?
koskar
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Sat Feb 26, 2005 12:56
Location: Kurikka

Post by koskar »

teg wrote:Eipä taida lähtörajoitin eikä mikään muukaan "rätätäys" toimia EDIS systeemillä, koska EDIS ei kykene katkomaan kipinää?
Eikö se jotain 10' BTDC se sytytys ole joka tapauksessa vaikka sitä kuinka haluaisi katkoa?
sesse
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Dec 28, 2007 20:51
Location: Jyväskylä

Post by sesse »

No siis joo ei sitä sytkää katkomalla saa tehtyä mitenkään eikä sitäkautta varsinaisesti paukuttamaan rajotinta vasten mutta kyl se pitäs bensaakin katkomalla saada ''räväkämmäks'' kun tuo nykyinen hummaaminen :?

Ja kait se lähtörajotinkin pitäs toimia vaikkakin vaan bensankatkasulla, kun asetuksissakin on se mahollisuus :roll:
CRSC
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

En kyllä usko mitenkään että lähtörajoittimesta tulee toimiva pelkällä polttoaineen pätkimisellä.
sesse
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Dec 28, 2007 20:51
Location: Jyväskylä

Post by sesse »

AJ wrote:En kyllä usko mitenkään että lähtörajoittimesta tulee toimiva pelkällä polttoaineen pätkimisellä.
Niin meinaatko että sil ei ois ns. vastaavaa hyötyä vai että ei lähe ees päälle pelkällä bensa katkomisella?? Kait sen nyt perhana luulis toimivan kun siellä mistä valitaan rajottimen tyypit niin voi valita mitä katkotaan. Tiiä sitten :roll:

Nyt rupes tuo kiekkarajotin pätkii hyvin kun laitoin soft ja hard cutit samaan arvoon ja et katkoo 8/10 ''kipinöistä'' niin tuli ihan terhakka :wink:
CRSC
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

No ei ainakaan ahdetussa ole mitään hyötyä tai ei ainakaan saa ahdinta pidettyä "hereillä" kun kipinää katkomalla polttoaine palaa vasta pakosarjassa/ahtimessa...
sesse
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Dec 28, 2007 20:51
Location: Jyväskylä

Post by sesse »

Hyvin se tuntus rätkivän putkessa tuolla normirajottimellakin vaikka vaan bensaa katkomalla. Mutta jossei nyt tähän hyötyyn keskitytä vaan siihen miks hitossa tuo ei toimi.

Nappulan kun painaa pohjaan muuttuu alapalkissa launch vihreäksi(tai siis et on päällä) Ja vaikka asetukset on mitälie niin ei se sitä lyö päälle kuitenkaan. mikä siel vois viel mättää :x
CRSC
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
sesse
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Dec 28, 2007 20:51
Location: Jyväskylä

Post by sesse »

kamski wrote:No onko kytkennät oikein.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... m#launchin
on
CRSC
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

No mitä nappula sinä sitten painelet?
Oletko itse rakentanut systeemin?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Suppari
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Sun Aug 27, 2006 8:11

Post by Suppari »

Pelkällä bensan katkonnalla toimii paukku,omassa on asetukset
-10''ennakkoa'',5200soft 6000hard,ja pitkälti toista baaria viimekesänä,ahdin isohko +5000rpm täydet antava.Edis sytkä.

Laitas tähän asetuksesi.Kytkennöissä eí oikein vikaa voi olla jos valo syttyy.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Elkös se valo sytyy vaikka koko kytkentöjä ole kytketty. Silloin se tarkoittaa että koodi on Ok ja prossu toimii,. silloin kytkennässä vian tätyy olla.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Minä en ahdetussa pätkisi polttoainetta. On pian soosit niin laihalla että mäntä sulaa.
Suppari
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Sun Aug 27, 2006 8:11

Post by Suppari »

teg wrote:Minä en ahdetussa pätkisi polttoainetta. On pian soosit niin laihalla että mäntä sulaa.
Ei muuten sula..Polttoaineen tulo loppuu kerrasta,sytkä katkonnalla lämpökuorma on paljon isompi.
Paljon terveempi katkoa polttoainetta kuin sytytystä,käy ainakin tönäri koneiden liikkuvien osien päälle.
Yleinen myös joissain bemareissa,kerran kun näpäyttää sytkäkatkonnalla,saa romua yläkerrassa aikaiseksi..
Suppari
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Sun Aug 27, 2006 8:11

Post by Suppari »

kamski wrote:Elkös se valo sytyy vaikka koko kytkentöjä ole kytketty. Silloin se tarkoittaa että koodi on Ok ja prossu toimii,. silloin kytkennässä vian tätyy olla.
Nappulan kun painaa pohjaan muuttuu alapalkissa launch vihreäksi(tai siis et on päällä) Ja vaikka asetukset on mitälie niin ei se sitä lyö päälle kuitenkaan.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Suppari wrote: Ei muuten sula..Polttoaineen tulo loppuu kerrasta,sytkä katkonnalla lämpökuorma on paljon isompi.
Ei muuten lopu. Imusarjan seinämistä jne. haihtuu polttoainetta vaikka suihkutus loppuisikin. Ja jos on esim 2 ruiskutusta per kierros ja toinen vain jää välistä, aika laihalle menee.

Jos ei sytytä eli ei kipinää, ei ole lämpökuormaa moottorissa.
Suppari
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Sun Aug 27, 2006 8:11

Post by Suppari »

Noh,voidaan tästä vääntää maailman tappiin,mutta yhtään moottoria en tiedä hajonneen bensakatkonnalla(itellä olisko neljättä vuotta),sytkä katkonnalla useampiakin rikkoontuneita.
Ilmeisesti sulla on päinvastaisia kokemuksia?

Sytkä katkaisee->bensaa raakana pakosarjaan->syttyy=ei lämpökuormaa?
sesse
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Dec 28, 2007 20:51
Location: Jyväskylä

Post by sesse »

Hyvä hyvä saatiin keskustelua aikaseks... Kytkennän tosiaan luulis toimivan kun nappia painellessa sen launchin tila siellä alapalkissa muuttuu.

Asetuksissa on kokeiltu vaikka mitä kierrokset noin 3-4trpm, ennakko -10 ja tps:än asentoo on vaihdeltu 30-180. 200 on arvo kun lappu on lattiassa niin periaatteessa 150 ois sopiva mutta ei se silläkään toimi. Ja revlimiter typestä on asetuksissa "fuel only" ja 5/10 sparkseja.
Eli munmielestä kaikki on mut ei vaan toimi :(
CRSC
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

5/10 ei kyllä kovin radikaali katkonta ole, mulla lada 4/5 asetuksilla ja kun ahdot nousee niin nostaa silti kiekat yli asetetun arvon.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

suppari ja teg: sitten vielä mahdolliset hukkakipinä systeemit, vesiruiskut ym. sekaamaan pakkaa, niin jo saadaan sellainen soppa aikaan, että paras tyyli taitaa löytyä konekohtaisesti :D

omissa kokeiluissa ei kyllä ikinä ole ollut ongelma tuon lähtörajoittimen tai RPM rajoittimen kanssa, joten itse syyhyn miksi ei toimi en osaa vastata...

myös se EDIS sytkäkamoilla oleva fordin V6 kone paukuti mukavasti rajoitinta vasten, kun testasin (fuel only asetus tietysti päällä)

vielä jos oikein muistan, niin fuel only asetuksella tuo oma kone ainakin "prötää" parhaiten, tulee ketunhäntää putkesta ja meteli on kovempi, kuin jos käyttää sytkäpohjaista katkomista :shock: sytkän katkomisen kun ottaa mukaan, nin rajoitin toimii "pehmeämmin", eli ei pauku hirveästi ja pitää kierrokset paremmin kurissa :roll: varmasti kun aikansa vielä säätäis asetuksia, niin sais myös sytkän katkonnalla parempia tuloksia aikaan :roll:

toisaalta olen "parikertaa" saanut tulpat kastumaan oikein kunnolla, kun hain asetuksia sytkäpuolen katkonnalle, mutta silloin en vielä tajunnut, kuinka sen kipinän saa "kiertämään", ettei katko aina samoilta pytyiltä kipinää pois :oops: (eli pitää laittaa asetuksiin yksi kipinä enemmän mtä katkotaan, kuin mitä on sylintereitä koneessa)
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Suppari wrote: Sytkä katkaisee->bensaa raakana pakosarjaan->syttyy=ei lämpökuormaa?
Ei moottorille, kuten sanoin.

Omassa ahdetussa moottorissa en missään nimessä uskaltaisi käyttää polttoaineen pätkimistä. Sytytyksen pätkiminen ei vaaranna moottoria sentään, mutta ahtimen kunnon päälle se ottaa.
Post Reply