Mersuun jakajasytkä megalla

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Mersuun jakajasytkä megalla

Post by Tobbana »

Noniin, saatiin vihdoin asenneltua autoon nuo megan rojut ohjaamaan ruiskua ja sytkää, mutta käyntiinhän se ei lähde kirveelläkään.

Bensapuolen asetukset sain mielestäni laitettua oikein, mutta sytkästä mulla ei ole hajuakaan. Voisko joku neuvoa kädestä pitäen miten nuo sytkäpuolen asetukset pitää laittaa.

Tässä faktaa tämänhetkisestä setupista:
Moottorina 3-litranen vähäventtiilinen suora kutonen, turbotettuna
Triggaus kampiakselin hihnapyörältä kolmella nastalla, hall-anturilla (Opelin x20xe:n anturi)
Anturi kiinni 20 astetta jälkeen ykk, eli periaatteessa 100 ast ennen ykk.
Mega ohjannu aiemminkin jakajasytkää, mutta sen asetuksistakaan en ymmärtänyt mitään. :)

-Sami
Last edited by Tobbana on Tue Jan 27, 2009 8:53, edited 2 times in total.
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

tuleeko kierrosluku megatuneen
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

Kierrosluku tulee, tosin vain ~150rpm, liekköhän liian alhainen todelliseen verrattuna?
Kovasti koittanut tässä lueskella, mutta jotenki ei vaan luetunymmärtäminen nyt toimi. :)

-Sami

EDIT: Kipinäkin tulee, mutta ei vaan saada kohdalleen.
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

Lähteehän se käyntiin ku tarpeeks potkii. Mut pirun rikkaalla käy, vaikka kartan vetänyt lähes nolliin.
Suuttimet on 683cc, onkohan nuo liian isot extra-koodilla. Startatessa kastelee tulpat todella herkästi.

-Sami
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

mitä se antaa laskennallisen arvon sinne constanst välilehteen missä mitoitetaan suuttimet. onko suuttimet korkeaohmiset jos on niin suuttimien virran rajoitusa rvo pitää olla 100 prossaa muuten rötää ihan varmasti
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

ja näyttääkö lämpömittarit oikein
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

Lämpöanturit on laiteltu easythermillä ja näyttämät _pitäisi_ olla oikein. :)

Matalaohmisilla suuttimilla mennään, etuvastukset löytyy.
Saatiin tuo nyt jotenkin jo pyörimään, pitää vaan tosissaan vetää tyhjäkäynnille kartat alas. Ettei olisi noissa rikastuksissa ongelma, auttaisikohan jos laittelisi kaikki nolliin ja koittaisi vaan saada tuon pyörimään jotenkin fiksusti.
Tyhjäkäynti on muutenkin erittäin huojuvaa, noin 900-1200rpm suht nopeeseen tahtiin, tyhjäkäyntimoottorilla (pwm) ei mitään vaikutusta. Kokeillaan varmaan iltasella toisella tk-moottorilla.

req fuel laskennallisesti 5.0, muita arvoja en nyt muista, kun on läppäri tallilla ja himasta nyt kirjottelen.

-Sami
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

joo ota pois lamdan ohjaus ja säädä ensin käymään joutokäyntiä tasaiseti ja kato logeista että ei ole mitaan sytkän seuraamisongelmaa ja katso lampulla että ennakot pitää paikkansa muuten meen koko säätäminen alusta sti pieleen ongelmia tulee jatkossa kylmäkäyntien säädöissä. ota myös kiihdytys rikastukset pois pelistä ja moottorijarrutus ensin hierotaan ajossa persukarttak kohillensa ja sittten muut
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

"pienien" säätöoperaatioiden jälkeen tuo rupesi jotakuinkin pelaamaan, testilenkkikin tuli käytyä ajelemassa.

Vielä on paljon säätämistä, mutta nyt se sentään lähtee käymään ja pyörii suht nätisti, tyhjäkäyntiä ei tosin saatu vieläkään fiksusti kuriin.

-Sami
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

sytkäennakoilla saa rauhoitettua sitä tyhjäkäyntiä heiluuko mappi arvo tyhjäkäynnillä jos heiluu niin pitää tehdä vaimennusta siihen
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

omakin mersedes työn alla tulee siihen m 104 mosaan mega. suuttimet hakusessahieman muuta rojut on hyllyssä vähän piuhoja jo laiteltu kyllä se joskus valmistuu kun ei noita muita rojekteja olis kesken
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

jani wrote:omakin mersedes työn alla tulee siihen m 104 mosaan mega. suuttimet hakusessahieman muuta rojut on hyllyssä vähän piuhoja jo laiteltu kyllä se joskus valmistuu kun ei noita muita rojekteja olis kesken
Heh. Ke-jetillä alunperin? Tuollaiset "läskit" sähkösuuttimet käyvät suoraan ke-jetin muoviholkkeihin, mutta jäävät pirun ylös. Kaveri kairasi imusarjan suutinreikiä sitten isommaks, niin että upposi syvemmälle nuo suuttimet. Tiivistyi hyvin isolla o-renkaalla ja jakotukilla.
Mulla tuli tuohon delphin suuttimet, osanumero 17113814, 683cc/min@3bar. Pienemmilläkin olisi pärjännyt, mutta ku halavalla sain. :)

-Sami
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

juu samaa mietin että pitäs jyrsimellä laulattaa siivu pois imuusarjasta että saisi suuttimet menee paikalleensa. tämä on tulossa ihan vapari mosaksi niin saa kesällä ajella coupella eikä tuon ahtaminen ole kovin helppoa kun on vähäpäästöinenkin vielä. ostin täältä foorumilta pois kuleksimasta sytkälaatikko vaivanen on . vakiosytkäboksilla toimii hienosti kokeilin mutta pitää saada sytkää ohjaamaan mega niin samallahan se sähköruiskukin tulee siihen
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

On tämä murheellinen tapaus.

Juuri kun saatiin jotakuinkin pelaamaan, niin pimeni kipinä tyystin. Ainakin osasyylliseksi paljastui väärinkytkentä itse purkissa. Purkinhan ostin käytettynä, joten itseäni en tästä voi hirveästi syyttää. Oli tyhjäkäyntimoottorin ohjausta varten laitettu kelvoton trankku, ruuvattu suoraan kotelon kylkeen ja kotelo kun hipaisi koria, niin savut läks. Hajotti ainakin bensapumpun sulakkeen, muusta ei vielä varmuudella tietoa.

Toista sytkämoduliakin jo kokeilin, mutta senkään eheydestä ei varmuutta, puola pitää etsiä vielä jostain myös testiin.

Jos jollain on sattunut vastaavaa, niin voisi kertoilla mitä kaikkea on purkista, tai sen ympäristöstä voinut hajota.

-Sami
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

optoerotin on pimentynyt pari kertaa kun vähän oli jännite ongemia boksissa ja tämä ongelma oli 2,2 versioisessa partcon levyssä. turtanassa on paremmat jännitteen suojaukset .
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

Jaha, pitäsköhän pistää partcolta osasatsi tilaukseen, ottaa tuplasti kaikkea muuta paitsi prossuja ja levyjä. :)

Mut laitetaan nyt tuo optoerotin ensin. Yhteyden saa normaalisti purkkiin ja toiminta vaikuttaisi muutenkin normaalilta, kipinää ei vain löydy.

-Sami
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
Tero.N
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Sat Sep 08, 2007 13:58

Post by Tero.N »

Aiheeseen liittyen niin onko mersun kiinteällä jakajalla olevan EZL-KAT sytytyksen yhteydessä oleva kampiakselin asentotunnistin / triggausmenetelmä käyttökelpoinen megan kanssa? Vauhtipyörää / vetolevyä tuo alkuperäinen kaiketi lukee. Melko helpostihan tuohon M103 koneeseen uudenkin triggauksen rakentaa mutta helpommalla pääsisi jos voisi alkuperäistä hyödyntää. Tavoitteena siis polttoaine + sytytys wasted sparkkina.
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

kyllä onnistuu omalla anturilla ainakin jakaja sytkä. vauhtipyörällä on 3 lovea pitää vain muuttaa signaali vr anturin antamasta megalle sopivaan muotoon vaikka lm1815 piirillä joka löytynee ainakin turtanan levyltä ja hei mokkula muuttaan signaalin. sitä en osaa sanoa miten suorasytkällä toimii oma on m104 kone ja siinä on nokka-akselilla oma anturi jonka vois toteuttaa 2nd triggerillä. m103 on siivallakin anturi mutta se on mersun omaan testipistokkeeseen kytkettynä sitäkin vois käyttä jos on vaikka vr anturi mutta sillekkin pitää sit olla oma muunnospiirinsä. Parasvaihtoehto on pistää 36-1 pyärä siivalle ja anturiksi käy sitten hall/vr omassa pohdin vielä millä tapaa teen sytkän kun muut rojektit on kesken sen verran että kaikkia ei pysty rakentaa yhtäaikaa
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Tein omaan M103 koneen siivapyörään sorvilla uran, johon puotin lämpösovitteella Bemarin M20 koneen 60-2 kehän. Lähtee kehä kosaanilla irti pemarin pyörärtä.

Edit: eihän se kosaanilla lähe, pilleillä otin...
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

Noin, kauan kadoksissa ollut kipinä löytyi. En ole kovin aktiivinen ollut tuon mersun kimpussa, mutta nyt alkoi tuntumaan, että pakko sille on jotain tehdä.

Debuggausta oli monta päivää ja omaa kapeakatseisuutta saan vain syyttää. Elikkäs, sytkäpääte ja puolahan oli tietenkin bensapumpun releen takana. Keskityin etsimään puuttuvaa kipinää sytkäpuolelta, eli led17:n takaa lähtevää linjaa. Sitten vain tuli mieleen, että onkohan bensapumppu hörähdellyt kertaakaan testien aikana. Eipä ollut ei, tuon aiemmin mainitsemani kytkentähärön takia oli myös palanut bensapumpun relettä ohjaava trankku, se kun vaihdettiin uuteen niin taas tuli virtaa puolalle ja sytkäpäätteellekin. Viimeinen hajonnut osa vaihtui tänään, se oli tietenkin sytkäpääte.

Nyt hörähtelee iloisesti, muttei käynnisty, vaikka samoilla setupeilla on ajettukin talvella. Silloin käynnistyi lämpimästä tallista heittämällä noilla setupeilla. Nyt kastelee vain tulpat, pitää huomenna hakea kourallinen tuoreita tulppia, mutta ennen sitä, jos joku haluais katsella ja tutkailla, niin tuolta löytyy viimeisimmät sekoilut -> http://www.byterapers.com/~tobbana/mega/

-Sami
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

Alkaa olemaan mystiikkaa ilmoilla. LED17 välähtää startatessa pari kertaa satunnaisesti, joskus jopa kolmestikin, sitten taas mykkä.
On vaihdeltu trankkua ja prossaa, optokin, kipinä silti satunnaista. En ymmärrä enää. :(

Triggeritieto tulee nätisti, tunerstudion trigger-loggerilla testailin sen ja näin ollen kierroslukutietokin on tasainen.

-Sami
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

joo tämä on niin tätä näitten kanssa pitänee pistää myssy päähän sytkän perkeleen kanssa täälläkin tapellaan mutta luulen että vaihtas tulpanjohdot jäykkiin malleihin niin loppus tuskailu näiden kanssa tunnetusti mersu ei osaa tehdä bensakonetta mutta en ymmärrä mistä tätä intoa piisaa näinkin paljon :D :D
Tobbana
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:50
Location: Iisalmi
Contact:

Post by Tobbana »

jani wrote:joo tämä on niin tätä näitten kanssa pitänee pistää myssy päähän sytkän perkeleen kanssa täälläkin tapellaan mutta luulen että vaihtas tulpanjohdot jäykkiin malleihin niin loppus tuskailu näiden kanssa tunnetusti mersu ei osaa tehdä bensakonetta mutta en ymmärrä mistä tätä intoa piisaa näinkin paljon :D :D
Niinpä, tänään ircissä -> "[14:28:07] <tobbana> Nii, kaipa tää paranis ku vaihtas 200d:n keulalle"

-Sami
Sami Räihä

MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

heh rupes toimimaan ruutan perkele heti kun uhkas kiisseli mosalla. saa nähdä miten ton säätäminen muuttaa koneen luonnetta enstiseen sytkään verrattuna pitänee laskea noin kartta ja sit ajoon vain . tällä hetkellä on pelkkä sytkä vain tulee jatkossa polttoainepuoli kun saan noi k jetin hilut heivattua tosta imusarjasta irti. Suuttimille joutuu hieman ranettamaan tota imusarjaa että sopii läskit suuttimet
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Post by VesQ »

jani wrote:mitä se antaa laskennallisen arvon sinne constanst välilehteen missä mitoitetaan suuttimet. onko suuttimet korkeaohmiset jos on niin suuttimien virran rajoitusa rvo pitää olla 100 prossaa muuten rötää ihan varmasti
HEPHEPHEP

Ymmärsinkö oikein, jos korkeaohmiset suuttimet niin "engine constant --> pwm current limit" pitää olla 100%

Mitä se tekee jos on pienempi, mulla meinaan 16ohm suuttimet ja rajotus ollu 75%, pari vuotta olen etsinyt vikaa kun käy rumasti ja räkii ja rötää ja kun käyttää virrat pois nopeasti eli mega tekee resetin niin sen jälkeen kuun ja tähtien asennosta riippuen jää käymään todella siististi tai sitten ei, myös jonkun asetuksen tallentamisen jälkeen saattaa yhtäkkiä jäädä käymään ok tai toisinpäin
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

VesQ wrote: Ymmärsinkö oikein, jos korkeaohmiset suuttimet niin "engine constant --> pwm current limit" pitää olla 100%
Pitää olla. Tuo on kerrottu aika selkeästi megamanualissa suuttimia koskettavassa osuudessa.
Mitä se tekee jos on pienempi, mulla meinaan 16ohm suuttimet ja rajotus ollu 75%, pari vuotta olen etsinyt vikaa kun käy rumasti ja räkii ja rötää ja kun käyttää virrat pois nopeasti eli mega tekee resetin niin sen jälkeen kuun ja tähtien asennosta riippuen jää käymään todella siististi tai sitten ei, myös jonkun asetuksen tallentamisen jälkeen saattaa yhtäkkiä jäädä käymään ok tai toisinpäin
Kokeile nyt ensin laittaa se rajoitus 100% ja katsotaan sitten lisää :)
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Nyt tulee suorasytkä mersun omalla trikkerillä. Loppu vakiokipinä vähä yli viiteensataan heppaan. Avuksi diaknostiikkapistokkeen 2trikker.

Mitä asetuksia wheel dekoderiin, ja onko joku muu käyttänyt Lancian 6 pyttysen hukkakipinämokkulaa...
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Post by VesQ »

Joo, mennyt näköjään manuaalista ohi. Kerkesin innostua että nytkö se vihdoin kahden vuoden jälkeen löyty mutta ei, vaihdoin noi kohdalleen mutta ei merkittävää parannusta

Setuppi siis Fordin OHC kone turbolla, partcon v2.2 megalla, sytkää hoitaa edis, puolana 306 pösön 2x2 tarvikepuola, jonkun pelin vr anturi, 36-1 pyörä kampiakselilla, suuttimet 440cc Delphit

Toisinaan käy tosi siististi ja tasaisesti (mitä tollanen OHC museomoottori nyt voi käydä) vaikka 800-900 rpm tyhjää, kone ei täristä, pätki, normaalia siis, pakokaasut liki nykyaikaisen moottorin tasoa jne. Seoksen pystyy pitämään siellä 14.5-15 pintaan ja käy siististi ja myös pintakaasuajossa menee tuolla seoksella nykimättä.

Sitten ongelma "päällä" käy vaivasesti, rötää, paukuttaa putkessa, työntää putkesta palamatonta ainetta pirusti, seosmittari (innovate lc1) nykii ja heiluu 13-18afr väliä eli ei polta kunnolla, kuulostaa samalta kun kävisi tosi laihalla, sellasta jumputusta, ravistusta jne. Jos kaasua antaa ihan aavistuksen niin nostaa kierroksia esim 1500 mutta samalla kaasunavauksella toimiessaan nousee johonkin 2500-3000
Eli ei siis polta kunnolla, vikahan ei kai voi olla muussa kun kipinässä tai suuttimissa/niiden ohjauksessa

Tyhjäkäynnillä myös tuntuu kuin potkisi takaisin silloin tällöin, samantyylisen kolauksen päästää alakerrasta ja rykäisee. Ajossa ilmenee suht rajuina nykimisinä, esim parkkipaikkaa kun ajelee vaikka kakkosella kierrokset siinä 1500 niin rynkyttää pahasti ja pätkii. Paikaltaan kun lähtee niin kun alkaa kytkintä nostamaan niin kun kuorma alkaa lisääntyä niin pätkii ja nykii usein sillä seurauksella että kone sammuu. Joutuu lähtemään silleen "kaasuttelemalla" (toimiessaan voi lähteä jopa ilman kaasua tuon sintterilevynkin kanssa eikä edes yritä sammua)

Pääosin kun auton starttaa jää rötäämään ja vika päällä, kuumalla koneella ehkä useammin tai muutenkin kuuman takia laiha seos pahentaa entisestään, joskus jää käymään siististi.

Mielenkiintoista on se että kun auto toimii, sillä voi ajaa vaikka lappiin ja takaisin jos ei sammuta välissä, myös jos vika on päällä se on päällä kunnes sammuttaa

Oireilu on jotenkin kytköksissä joko megan resettiin tai virtojen poiskäyttämiseen. Jos vika on päällä ja koneen käydessä käyttää nopeasti virrat pois ja takaisin päälle niin että ei kerkeä sammua välissä, joskus jää käymään ok joskus ei, virtojen pätkimistä kun harrastaa keskimäärin 4-6 kertaa yleensä saa käymään siististi. Myös monesti tilanne korjaantuu kun lähtee liikkeelle, ajaa tasakaasulla ja kääntää virrat pois ja takaisin, ensin mupeltaa sekunnin pari, sitten nykäisee terävästi ja käynti muuttuu liki täydelliseksi ja seokset pysyy siinä mihin on säädetty, ei kuitenkaan aina

Sitten kun käy siististi niin ainot millä vian saa päälle on virtojen poiskäyttö tai jonkun asetuksen tallentaminen megaan (burn to ecu) esim bensakartan säätäminen. Heti kun painaa burn to ecu tekee pienen nyppäsyn ja lähes aina välittömästi sen jälkeen alkaa rötäys, ei kuitenkaan aina, jos vaikka 10 kertaa joutuu tallentamaan asetuksia niin liki varmasti jossain välissä on jäänyt rötäämään

Vähän saman tyylinen kun jos megaan tallentaa paljon asetuksia kerralla, kone mupeltaa sen aikaa kun tietoa siirretään, normaalisti pitäisi tasaisen käynnin jatkua mutta tässä tuntuu kuin mupellus jäisi "päälle"

Vaihtaa on kokeiltu, edis-boksi, turhat lähdöt riisuttu pois (kiekkamittarit, flektit yms) kokeiltu toisella vastaavalla megapurkilla johon tehty vain edis modaukset, TPS anturi, tulpat

Ensin ajattelin että Edis temppuilee, mutta tuo kun megaan tallentaa asetuksia tai käyttää virtoja pois vaikuttaa niin....

Alkaa usko loppua ja ei ole enää kivaa harrastaa kun tietää jo lähtiessään että kaupungilla käynti on täyttä tuskaa ja tuon sintterikytkimen kanssa on muutenkin ikävä ajaa ja sitten kun pitää vielä kikkailla sen kanssa kun kone nykii ja nyhtää niin että kuitenkin sammuu jossain vaiheessa ja jokainen lähtö on "erilainen" eikä voi luottaa siihen että tällä kertaa lähtee ilman isompia kaasutteluja

Maantiellä vielä menee kun aikansa kikkailee niin saa käymään nätisti niin saa ajella lenkin rauhassa mutta kaupungilla välimatkat on sen verran lyhyitä että ei jaksaisi joka kerta samaa ruljannssia

Tulihan pitkä tarina ja väärä topikki mutta yritetään vielä kun jaksaa, kohta ei enää jaksa

edit:
Niin ja TPS kun kalibroi niin että closed arvo on todellista isompi (jos oikea on 30 niin kalibroi esim 50) niin tuntuu että oireet saa pois vähemmällä yrittämisellä, ehkä, tai sitten vaan tuntuu

edit2:
Myös jonkinlainen "raja" tuntuu olevan siinä 2000rpm pintaan, eli kun rötää niin kun kierrokset nousee yli 2000 niin pääosin toimii huomattavasti paremmin ja ajossa tai kuormituksesa ei huomaa suurempia nykäisyjä

Logia yritetty ottaa mutta siellä ei näy mitään muuta kuin vian tullessa päälle seos, kierrokset ja map alkaa heitellä huonosta käynnistä johtuen
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Otappa silti lokia vikatilanteesta ja pistä tänne.
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Post by VesQ »

http://vesahyvakka.100free.com/eipelaa.xls
http://vesahyvakka.100free.com/Escort2009_07_22.msq

Äsken kävin tossa parkkiksella kokeilemassa
Logi alkaa kun ekan kerran virrat päälle, ekalla startilla ei jäänyt käymään, toisella jäi ja vika päällä, ravistaa, ampuilee putkeen/jumputtaa, käy tosi rumasti
Jonkun ajan päästä pidän kierroksia jossain 1300 ja käytän virrat pois ja päälle (näkyy resettinä) ekalla kerralla ei vaikutusta eikä toisella mutta kolmannella kerralla jäi käymään siististi ja tasaisesti eli vika ei ole enää päällä.
Post Reply