Lättäsin 06B 905 115L -puolat hukkakipinätyylisesti 2.0.2 beta MS2 extraan. Ei käynnisty kun timing errorista kertova mittari heiluu megatunessa puolelta toiselle. Puolille tuleva signaalijohto ei oo suojattua muttei se käsittääkseni volkkarin alkuperäsessä johtosarjassakaan ole. Mikä siis pistää timing errorin heilumaan?
Auton saa käymään kun ottaa vaikkapa pyttyjen 1 ja 3 liittimen irti jolloin nelipyttynen kone onkin kakspyttynen.
Ylösvetovastus puolille on 270ohm.
Puolan kytkentä:
1=+12V
2=akun -
3=signaali
4=kanteen
edit:
Joo elikkä ei systeemi halua pelata sillon jos yks rankku pätkii puolien ohjausta. Jokaselle puolalle oma piirinsä nii johan pelaa.
VW COP -puolien ajo hukkakipinätyyliin ERROR!
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
VW COP -puolien ajo hukkakipinätyyliin ERROR!
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Hmm. Kun en Megasta tiedä niin sen kummempaa en osaa kommentoida siitä.
Mutta, kumman hyvin noiden modulien tuollainen jaettu kytkentä toimii KMS:n ja AEM:n perässä. KMS:ssä on muistaakseni 560 ohmia ylösvetona, ja AEMissa ohjaus on kokonaan erilainen piiri jossa ei käytetä ulkoisia ylös- tai alasvetoja ollenkaan.
Olen kuitenkin laittanut kaikkien puolamodulien signaalipiuhat kierrettynä parina eli tavallista 2x0,35 parijohtoa akkuporalla kierrettynä ja suojamaaksi valittu karva kiinni vain ecun päästä maihin. Ensiö on toteutettu samalla idealla eli 2x1,5 parijohto kierrettynä parina, maadoituspiuha kiinni maissa siellä jossain lähellä missä on rele joka vetää kun bensapumpunkin rele. Toision maa mahdollisimman lyhyellä piuhalla kiinni kanteen mahdollisimman lähelle moduleita. Joskus omiin yksittäisiin maapisteisiin, jsokus kaikki neljä yhdistäen ja vasta sitten yhteen maapisteeseen.
Moinen tapa viedä sähköä ja signaaleja näkyy signaalien puolella siten että niissä ei näy ainakaan näiden takia häiriöitä. Vaikka VAG-insinööri ei ole laittanut mitään suojattuja piuhoja mihinkään niin turaa-se-itse-miehen kannattaa, se kun vähentää turhaa vianhakua ja kiukuttelua niin paljon että autolla voi joskus kenties ajaakin
. VAG-inssillä on ollut resursseja ja ymmärrystä hieroa johtosarjansa ja systeeminsä sellaisiksi että häiriöitä ja toimimattomuuksia ei ole, ja se nyt vaan on ison työn takana ja maksaa paljon.
Jos se on saatu toimimaan erillisten ohjaus-trankkujen avulla niin hyvä niin. Uskoisin kuitenkin että se on mahdollista saada toimimaan myös ihan vaan yhdellä. Voisihan siinä kokeilla vaikka pientä häiriönpoisto-konkkaa signaalista maihin, riittävän pientä ettei se näy oskilloskoopissa vielä minään nurkkien pyöristymisenä mutta demppaisi piikit pois.
Toivottavasti ymmärsit ostaa oikeita VAG-varaosamoduuleita? Tarvike-halpiksista ei ole kuin huonoja kokemuksia, myös vapareissa. Eräs järkihintainen kauppa näille oikeille moduleille on Alppilan Autohuolto Helsingissä:
http://www.alppilanautohuolto.fi/
Mutta, kumman hyvin noiden modulien tuollainen jaettu kytkentä toimii KMS:n ja AEM:n perässä. KMS:ssä on muistaakseni 560 ohmia ylösvetona, ja AEMissa ohjaus on kokonaan erilainen piiri jossa ei käytetä ulkoisia ylös- tai alasvetoja ollenkaan.
Olen kuitenkin laittanut kaikkien puolamodulien signaalipiuhat kierrettynä parina eli tavallista 2x0,35 parijohtoa akkuporalla kierrettynä ja suojamaaksi valittu karva kiinni vain ecun päästä maihin. Ensiö on toteutettu samalla idealla eli 2x1,5 parijohto kierrettynä parina, maadoituspiuha kiinni maissa siellä jossain lähellä missä on rele joka vetää kun bensapumpunkin rele. Toision maa mahdollisimman lyhyellä piuhalla kiinni kanteen mahdollisimman lähelle moduleita. Joskus omiin yksittäisiin maapisteisiin, jsokus kaikki neljä yhdistäen ja vasta sitten yhteen maapisteeseen.
Moinen tapa viedä sähköä ja signaaleja näkyy signaalien puolella siten että niissä ei näy ainakaan näiden takia häiriöitä. Vaikka VAG-insinööri ei ole laittanut mitään suojattuja piuhoja mihinkään niin turaa-se-itse-miehen kannattaa, se kun vähentää turhaa vianhakua ja kiukuttelua niin paljon että autolla voi joskus kenties ajaakin

Jos se on saatu toimimaan erillisten ohjaus-trankkujen avulla niin hyvä niin. Uskoisin kuitenkin että se on mahdollista saada toimimaan myös ihan vaan yhdellä. Voisihan siinä kokeilla vaikka pientä häiriönpoisto-konkkaa signaalista maihin, riittävän pientä ettei se näy oskilloskoopissa vielä minään nurkkien pyöristymisenä mutta demppaisi piikit pois.
Toivottavasti ymmärsit ostaa oikeita VAG-varaosamoduuleita? Tarvike-halpiksista ei ole kuin huonoja kokemuksia, myös vapareissa. Eräs järkihintainen kauppa näille oikeille moduleille on Alppilan Autohuolto Helsingissä:
http://www.alppilanautohuolto.fi/
PQ
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 53
- Joined: Tue Dec 13, 2005 17:41
Tämä kalske tälläkin foorumilla myy noita puolia ja johtoja viewtopic.php?t=3267&highlight=cop+kalske Varsin asiallinen myyjäJarcca wrote:Saako noita cop:ien ovaali pistokkeita ostettua jostain? ?
Noin tuli sieltä johdot ostettua.Mutta kipinää ei näy
ms-1 loota uusimmalla extralla turbon 06b905115L puolat
kytketty 5v pull-up to fire tyyliin 1+1 transistorilla hukaksi.
Puolat irti virrat päällä ledit palaa, startatessa ne sammuu parin
välähdyksen jälkeen.Puolat kiinni sulake palaa startista.
Tunessa kiekkamittari liikkuu ehkä ok.Inverted no.
Puolista en saa mitään järkeä vastuksista vai onko ne jo kärynnyt.
Apuja ja ideoita otetaan innolla vastaan.
ms-1 loota uusimmalla extralla turbon 06b905115L puolat
kytketty 5v pull-up to fire tyyliin 1+1 transistorilla hukaksi.
Puolat irti virrat päällä ledit palaa, startatessa ne sammuu parin
välähdyksen jälkeen.Puolat kiinni sulake palaa startista.
Tunessa kiekkamittari liikkuu ehkä ok.Inverted no.
Puolista en saa mitään järkeä vastuksista vai onko ne jo kärynnyt.
Apuja ja ideoita otetaan innolla vastaan.