LC-1 käyttäjät ja ehkä muutkin lambdailijat

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja

LC-1 käyttäjät ja ehkä muutkin lambdailijat

Post by Volkkarijermu »

Oottekos yleensä heivannu lambdan mäkeen sen jälkeen kun penkissä on säädöt löytyny? Vai käytättekö lambdakorjausta säädönkin jälkeen?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

Aina kiinni. Korjausta sitten vähän sen mukaan missä pisteessä säädöt sattuu muuten olemaan.
Arttu
GSX1100 -85
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Volkkarijermu »

Onko LC-1? Sen kai tarttee antaa lämmetä ennen starttia?

Eikös megan pitäis toimia periaatteessa ilman lambdaakin sen jälkeen kun penkitys ja säätö on tehty?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

Volkkarijermu wrote:
Eikös megan pitäis toimia periaatteessa ilman lambdaakin sen jälkeen kun penkitys ja säätö on tehty?
toimii toimii, se lambdan tekemä hienosäätö mahdollisuus seoksiin vain jää tietenkin pois..

mulla ainakin on tarkoitus pistää lambda takaisin pakettiin, kun säädöt on saatu tehtyä... enkä mä muutenkaan jätä omaa laajakaista lambdaani kiinni kaverien autoihin, kun niitä on säädelty... ajelevat sitten koneissa kiinni olevien kapeakaistaisten varassa (tyhjäkäynnin tuntumasta n. 3000 rpm asti käytössä muutenkin vain koko lambda korjaus katsastuksen takia) tai sitten ilman koko lambdaa...

lambdan avullahan vain tarkistetaan, että kone varmasti käy riittävän rikkaalla :roll: dieselissä kaikki on niin helppoa, jos takana tuleva auton valot peittyy savupilveen polkaistaessa kaasua, niin syöttö on silloin oikein säädetty :D
Obi-Lan
Megasquirttaaja

Post by Obi-Lan »

Ajattelin kyllä jättää kiinni. Tosin mulla se tulee tulemaan ton vemssi seosmittarin kautta. Jääpähä joku "failsafe"
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

Volkkarijermu wrote:Onko LC-1? Sen kai tarttee antaa lämmetä ennen starttia?

Ei mun tietääkseni tarvitse lämmittää etukäteen. Ainakaan en ole lämmittänyt ja hyvin on toiminut. Ja LC-1 on siis kyseessä.

Toimiihan se ilman lambdaakin. Takaisinkytkennästä tosin on jossain tapauksissa hyötyäkin ja katalysaattorin kanssa se on välttämätön. Itse teen kaikenlaisia kokeiluja ja muutoksia asetuksiin sen verran usein, että on helpompi pitää anturi koko ajan paikallaan. Pääsee sitten samantien tarkistamaan seokset ilman ylimääräisiä virittelyjä.
Arttu
GSX1100 -85
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja

Re: LC-1 käyttäjät ja ehkä muutkin lambdailijat

Post by Miku_s »

Volkkarijermu wrote:Oottekos yleensä heivannu lambdan mäkeen sen jälkeen kun penkissä on säädöt löytyny? Vai käytättekö lambdakorjausta säädönkin jälkeen?
korjaus käytössä.. ei olis kyllä pakollista olla kun on sen verran hyvin kartat kohdallaan mutta en ole mitään haittaa huomannu vaikka se onkin käytössä.
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
country sedan
Megasquirttaaja

Post by country sedan »

LC-1 käytössä koko ajan, lambda korjaus päällä.
Alkaa olla jo limiitillä toi 9.7 puristeinen vakio kone reilun kilon ahdoilla ettei huvita kikkailla. Samasta syystä laitoin Innovaten afr näytönkin.
Post Reply