Kertokaas et mikä voi polttaa 6syl. suorasytkän sulakkeen aina kun on lopettanut starttaamisen mulla tulee virta tosta bensapumpun releeltä.
Ihan ensiksi kun koitin startata autoa, niin se antoi kipinää ja sulake pysy ehjänä mutta nyt se ei anna kipinää ja polttaa sen sulakkeen joka kerta ku lopettaa starttauksen.
Puola on boschin suorasytkäpuola, boksi on finkpt tekemä
teg wrote:Varmaankin sytkän invert/non-invert asetus väärä ja puola/sytkäyksikkö palanut.
Kertokaas mulle että saako ton supran 7mgte:n puolapaketin toimiin sytkäkivien kanssa:?: Tai mitä sille boksille tarttis tehdä että sen saa toimiin Kun nyt siinä on se boschin suorasytty puola
heikki.i wrote:Kertokaas et mikä voi polttaa 6syl. suorasytkän sulakkeen aina kun on lopettanut starttaamisen mulla tulee virta tosta bensapumpun releeltä.
Ihan ensiksi kun koitin startata autoa, niin se antoi kipinää ja sulake pysy ehjänä mutta nyt se ei anna kipinää ja polttaa sen sulakkeen joka kerta ku lopettaa starttauksen.
Jos käytössä MSExtra koodi, niin koodissa on bugi, joka jättää ohjauksen (muistaakseni 0.77 sekunniksi tjsp.) päälle. Aiheesta on MSExtra.com sivustolla viestiketju.
mistä mahtais löytyä 6 sylinterisen hukkakipinä asetukset?
kyseessä partcon mega ja sytkän johdotukset toteutettu käyttämällä kolmea sytkälähtöä ja jokainen sytkä lähtö ohjaa kahta ISL9V3040P3 sytkäkiveä. jokaisen kiven edessä 660ohm vastus.
Niitä kiviä ohjataan suoraan prosulla. Tarkoittaa sitä että ne kytketään noiden ledinohjaustrankkujen tilalle.
terve.
tosiaan trikkeri tais olla se 60-2 ja moottori on m 50b25 ja auto e34, tästä olikin jossain joskus juttua täällä. elikkäs viimeviikon alussa kerkesin tekeen vihdoin johtosarjan melkeimpä valmiiksi asti, elikkäs adapteri jotta oma johtosarja jäi käyttöön.megaakin tuli siinä sit jo hieman testailtua että mappi ja tps pelas. samoiten kytkemäni hei 4 mokkula vr anturin jälkeen oli jotenkin hengissä,, mutta joku siinä mätti kun startatessa kierrokset olivat rapia 4000rpm. tosiaan sytkä kivien ohjaukset vielä kytkemättä kun en ole varma mistä ne pitäisi ottaa autossa omat suorasytkä puolat kiinni 6kpl ja kivet(6kpl) kytketty ohjaamaan niitä hukkakipinänä, joten spark out put a-b-c täytyisi löytää jotta homma hieman edistyisi.
tässähän on kyllä hyvä kuva tuosta mistä ne kaks lähtöä ainaskin otetaan, mutta tuossa partcon levyllä on nuo vastukset hieman toisen lailla. kysymys kuuluukin että voiko nuo lähdöt siis ottaa r28,r26 ja r25 vastuksilta (prossunpuolelta) ja tarviiko levylle tehdä mitään muuta. ei tuo englantikaan oikein taivu tuolta msextra sivuilta. valokuva kertois mulle enemmän kuin tuhat sanaa kun ei tunnu näemmä muuten menevän pääkoppaan tuo homma
eaton/holset power wrote:samoiten kytkemäni hei 4 mokkula vr anturin jälkeen oli jotenkin hengissä,, mutta joku siinä mätti kun startatessa kierrokset olivat rapia 4000rpm.
Se hei4 menee kyykkyyn tuolla 60-2 pyörällä. Pitäisi olla LM1815 jotta se signaalimuunnos onnistuisi.
eaton/holset power wrote:
joten spark out put a-b-c täytyisi löytää jotta homma hieman edistyisi.
Spark A= led17ohjaus, signaali sytkäkiville r25-vastuksen prosessorinpuoleisesta päästä. Spark B= led19 ohjaus, vastaavasti r28: päästä. Ja Spark C= r26. Ja kiville pitää siis olla omat etuvastukset, muuten prosu käryää.
eaton/holset power wrote:samoiten kytkemäni hei 4 mokkula vr anturin jälkeen oli jotenkin hengissä,, mutta joku siinä mätti kun startatessa kierrokset olivat rapia 4000rpm.
Se hei4 menee kyykkyyn tuolla 60-2 pyörällä. Pitäisi olla LM1815 jotta se signaalimuunnos onnistuisi.
eaton/holset power wrote:
joten spark out put a-b-c täytyisi löytää jotta homma hieman edistyisi.
Spark A= led17ohjaus, signaali sytkäkiville r25-vastuksen prosessorinpuoleisesta päästä. Spark B= led19 ohjaus, vastaavasti r28: päästä. Ja Spark C= r26. Ja kiville pitää siis olla omat etuvastukset, muuten prosu käryää.
ok. kuvan mukaiset etuvastukset kytkin. ja nyt selveni paremmin tuo sytkälähtö hommeli. kun rautalangasta väännetään
ihmettelinkin hieman miks ei hei mokkula rokkaa. mistähän tuommoisen LM1815 piirin pystyisi ostamaan.
eaton/holset power wrote:
kiitoksia. täytyypä laittaa heti tilaukseen.
Siihen tietysti pitää olla vielä muutama oheiskomponentti ja pala juovakytkentälevyä johon sen tinailee, jossei ole niin noheva että syövyttelee piirilevyn.
Senverran tuohon voi tehdä muutosta että laittaa ton pinni nro14 maihin suoraan, siitä jää tuo 39kohm vastus ja 0.01uF konkka pois. Sillon piiri antaa 50/50 suhteella kanttiaaltoa. Sitten tuon 18kohm vastuksen tilalle kannattaa laittaa potikka jolla saa esim. 15-25kohm väliltä säädön. N. 20kohm on ollu aika hyvä bemarin anturille.[/url]
eaton/holset power wrote:
kiitoksia. täytyypä laittaa heti tilaukseen.
Siihen tietysti pitää olla vielä muutama oheiskomponentti ja pala juovakytkentälevyä johon sen tinailee, jossei ole niin noheva että syövyttelee piirilevyn.
Senverran tuohon voi tehdä muutosta että laittaa ton pinni nro14 maihin suoraan, siitä jää tuo 39kohm vastus ja 0.01uF konkka pois. Sillon piiri antaa 50/50 suhteella kanttiaaltoa. Sitten tuon 18kohm vastuksen tilalle kannattaa laittaa potikka jolla saa esim. 15-25kohm väliltä säädön. N. 20kohm on ollu aika hyvä bemarin anturille.[/url]
kiitos hyvistä neuvoista. 3 vastusta. 1 potikka ja 3 konkkaa. joten eiköhän tuon kytkennän tekeminen onnistu katsotaan kuinka alkaa toimimaan kun tuommoisen kerkiää jossain välissä puuhastelemaan (tallinrakennus projekti päällänsä)
vauhtivaunu kun on ilmeisesti ollut tekemisissä noiden pemujen kanssa niin miten olet toteuttanut imuilman&veden lämpö anturoinnin johdotukset kampaan kaavioiden mukaan muistaakseni e34 oma moottorin ohjaus lukisi antureilta jännitettä ja tuo 5v kytkeytyy antureiden johtoihin kai jossain päin johtosarjaa...
eaton/holset power wrote:
vauhtivaunu kun on ilmeisesti ollut tekemisissä noiden pemujen kanssa niin miten olet toteuttanut imuilman&veden lämpö anturoinnin johdotukset kampaan kaavioiden mukaan muistaakseni e34 oma moottorin ohjaus lukisi antureilta jännitettä ja tuo 5v kytkeytyy antureiden johtoihin kai jossain päin johtosarjaa...
Mulla on semmonen muisto et kun megalta laittaa TPS:lle sen +5v (Vref) niin se kiertää ainakin moottorinlämpöanturille ja jännitteestä tulee häiriötä kaasua painettaessa. Megahan lukee sitä vastusta eikä tartte jännitettä lämpöantureilta, vaan anturien toinen karva tulee maihin ja toinen sitten menee megalle. Asiaan ei tullu perehdyttyä tarkemmin, kun se ei tuntunut häiritsevän megan toimintaa