Itse ainakin olen pitänyt jatkuvasti auki eikä mitään ole tähän mennessä kärähtänyt. Tosin mulla on ollut pumppu kierrättämässä pesulientä suuttimien läpi, mikä jäähdyttää melko tehokkaasti.
Jos haluaa pelata varman päälle, niin säätää virran/jännitteen pienimmäksi mahdolliseksi millä suuttimet pysyvät auki. Aukeamiseen ja etenkin auki pitoon vaadittava virta kun on huomattavasti nimellisvirtaa pienempi.
Millainen rakennelma sulla (=ArttuH) kierrättää nestettä pesussa ja millä paineella.
(näytti joissakin suutin pesuissa olevan käytössä 0.2MPa=2.0 bar ja vastaan...).
Kierrätätkö nesteen suuttimen toimintasuuntaa vastaan?
Mitä käytät pesunesteenä?
Edit:paine muutettu MPa:t väärin
Last edited by mhe on Sat Jan 03, 2009 10:52, edited 1 time in total.
Mulla tuo pesujärjestely on ollut melkoinen väliaikaisviritys. Nesteen kierrättämiseen olen käyttänyt tavallista (pienitehoista) bensapumppua. Muistaakseni en ole käyttänyt paineensäädintä, eli painetta on sen verran kuin pumppu jaksaa painaa, käytännössä noin 4bar. Nestettä olen kierrättänyt molempiin suuntiin, pääosin kuitenkin normaaliin suuntaan. Nesteenä on koktaili, joka koostuu pääosin tärpätistä, terästeenä asetonia ja hiukka öljyä pumpun suojelemiseksi. Ja suuttimet siis koko ajan ultraäänipesurissa.
Tuloksista on paha sanoa onko onnistunut parhaalla mahdollisella tavalla vai olisiko ammattimaisella puhdistuksella tullut parempi tulos. Mutta ainakin yksi sarja, jossa oli roimasti heittoa suuttimien välillä, parantui huomattavasti.