mikä olis hyvä ms 300 24 venttiiliseen mersuun tarvisi ohjata myös kipinää ongelman ydin on että saisi jonkun muun kuin oman sytytys boksin ohjaamaan kipinää ja ruiskua! kun oma sytkä boksi on rikki ja maksaa 3800€ ja käytettynäkin 800€
jos asiasta tietoiset kertoisi miten ja mikä laitos toimisi!!
mikä ms 300-24 mersuun
Moderator: Masi_K
eiköhän mersuun mene mikä tahansa megan versio
2.2, 3 tai ne uudemmat laudat ja sitten 1 tai 2 prossu...
jokainen mega kun rakennetaan autokohtaisesti
tämä megasquirt kun ei ole mikään kaupasta valmiina ostettava pakettiratkaisu
eli et voi ostaa mersuun (tai mihinkään muuhunkaan merkkiin) valmista systeemiä, kuin joltakin toiselta megasquirt harrastajalta, joka on sellaiseksi sen rakennus sarjan muokannut...
sytkäpuoli taitaa olla jokaiseen megan vesioon jäljestäpäin rakennettava, uudemmissa laudoissa on vissiin jo tehtaan jäljiltä mahdollisuus ajaa yhtä puolaa, mutta eihän se nykyautoille riitä (COP tai hukkakipinä systeemeille)
nykyään taitais tuo 3.0 versio laudasta ja MS2 prossu olla se suosituin kokoonpano niillä muutoksilla jotka oma projekti vaatii
rohkeasti vain tutkimaan asiaa, niin kyllä se siitä alkaa aukeamaan
ja saa kysellä mun puolesta ihan vapaasti kaikkea mitä mieleen tulee täällä foorumilla (kunhan siis liittyy megaan...), typerintä mitä itse tiedän on vastata kysymyksiin tyyliin "käytä hakua, kyllä ne asiat sillä löytyy"... aloittelija kun on ihan pihalla muutenkin jo koko megasta, niin vielä sitten yritetään karkoittaa ylimielisillä vastauksilla
oma tietämys elektroniikasta megan kanssa aloitellessa oli luokkaa "sama mitä sika ymmärtää pohjantähdestä", mutta niin vain on nyt 2 eri autoa jo saatu megan voimin kulkemaan
joku 2 kymppinen ja just amiksen auto/elektoniikka puolelta valmistunut on ihan eri tilanteessa, kuin esim. meikäläinen, joka on ehtinyt unohtaa jo kaiken vähäisenkin tiedon mitä -80 luvulla amiksessa opetettiin elektoniikasta (eihän meidän aikana ollut edes tietokoneita olemassakaan
) kärkiä me vaihdeltiin ja säädeltiin kaasareita korvakuulolla 
mutta eiköhän tuohon mersuun olis paras lähteä sitä MS2 prossullista versiota rakentelemaan

jokainen mega kun rakennetaan autokohtaisesti

sytkäpuoli taitaa olla jokaiseen megan vesioon jäljestäpäin rakennettava, uudemmissa laudoissa on vissiin jo tehtaan jäljiltä mahdollisuus ajaa yhtä puolaa, mutta eihän se nykyautoille riitä (COP tai hukkakipinä systeemeille)
nykyään taitais tuo 3.0 versio laudasta ja MS2 prossu olla se suosituin kokoonpano niillä muutoksilla jotka oma projekti vaatii

rohkeasti vain tutkimaan asiaa, niin kyllä se siitä alkaa aukeamaan

ja saa kysellä mun puolesta ihan vapaasti kaikkea mitä mieleen tulee täällä foorumilla (kunhan siis liittyy megaan...), typerintä mitä itse tiedän on vastata kysymyksiin tyyliin "käytä hakua, kyllä ne asiat sillä löytyy"... aloittelija kun on ihan pihalla muutenkin jo koko megasta, niin vielä sitten yritetään karkoittaa ylimielisillä vastauksilla

oma tietämys elektroniikasta megan kanssa aloitellessa oli luokkaa "sama mitä sika ymmärtää pohjantähdestä", mutta niin vain on nyt 2 eri autoa jo saatu megan voimin kulkemaan

joku 2 kymppinen ja just amiksen auto/elektoniikka puolelta valmistunut on ihan eri tilanteessa, kuin esim. meikäläinen, joka on ehtinyt unohtaa jo kaiken vähäisenkin tiedon mitä -80 luvulla amiksessa opetettiin elektoniikasta (eihän meidän aikana ollut edes tietokoneita olemassakaan

mutta eiköhän tuohon mersuun olis paras lähteä sitä MS2 prossullista versiota rakentelemaan

-
- Kokenut Megasquirttaaja
Suosittelisin MS2-prossua. Siihen lisäks COP-puolat joita ajetaan hukkakipinätyyliin.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Harmi sinäänsä, kun minulta meni jo usko tähän foorumiin. Juuri tuollaisiin vastauksii. Varmastikkin täältä saa hyvää apua, mutta sitä ylimielistä kritiikkiä pitää jaksaa ottaa vastaan. Toivottavasti joku saa apua ongelmiinsa.Höylä wrote:ja saa kysellä mun puolesta ihan vapaasti kaikkea mitä mieleen tulee täällä foorumilla (kunhan siis liittyy megaan...), typerintä mitä itse tiedän on vastata kysymyksiin tyyliin "käytä hakua, kyllä ne asiat sillä löytyy"... aloittelija kun on ihan pihalla muutenkin jo koko megasta, niin vielä sitten yritetään karkoittaa ylimielisillä vastauksilla
janne
-
Oon samaa mieltä. Itteeni kanssa V***TTAA juuri ne hakuvastaukset/googlet ja muut. On vaan joitakin asioita joita ei pysty hakemaan itte kun ei tiedä oikeita termejä millä tietoa löytyisi.Höylä wrote:typerintä mitä itse tiedän on vastata kysymyksiin tyyliin "käytä hakua, kyllä ne asiat sillä löytyy"... aloittelija kun on ihan pihalla muutenkin jo koko megasta, niin vielä sitten yritetään karkoittaa ylimielisillä vastauksilla
Mutta kyselkää jatkossakin vaan "tyhmiä" kysymyksiä. Mä ainakin lupaan vastata niihin ilman että vastauksessa lukee "haku" tai "google".

www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
-
Ja sit kysyjille: Kannattaa ensin kahlata Megamanuaali ajatuksella läpi, sitten hetki vaikka "menestystarinoita" ja muita mahdollisia ongelmia.
Eikä vetää herneitä nenään jos vastausta kysymykseensä ei saa parissa päivässä, tämä on kuitenkin harrastajien palsta, ei keneltäkään voine vaatia että just-sitä-oikeaa vastausta tulee heti samalla minuutilla omaan speciaaliin ongelmaan..!
Harvoin kuitenkaan on kahta just samanlaista ongelmaa kyseessä, eikä taida olla tasan samanlaista Megan asennustakaan. Aktiivisia palstalla väijyviä asiantuntijoitakaan tuskin ihan joka hetki, eikä ehkä joka päiväkään ole, joten sellainen "miks kukaan ei vastaa" kysymys mitä luultavimmin karkoittaa loputkin vastaushalut...
Eikä vetää herneitä nenään jos vastausta kysymykseensä ei saa parissa päivässä, tämä on kuitenkin harrastajien palsta, ei keneltäkään voine vaatia että just-sitä-oikeaa vastausta tulee heti samalla minuutilla omaan speciaaliin ongelmaan..!
Harvoin kuitenkaan on kahta just samanlaista ongelmaa kyseessä, eikä taida olla tasan samanlaista Megan asennustakaan. Aktiivisia palstalla väijyviä asiantuntijoitakaan tuskin ihan joka hetki, eikä ehkä joka päiväkään ole, joten sellainen "miks kukaan ei vastaa" kysymys mitä luultavimmin karkoittaa loputkin vastaushalut...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Näinpä näin. Mulla e3delleen seisoo omat projektit kun autot on kadonnut pihasta. Farkkutaunus, joka sai sierran ruiskukoneen, hajosi muuten ja möin pois. Nyt tuossa pihassa seisoo MB280SE johon olis tarkoitus jossain vaiheessa saada megaruutta paikoilleen kunhan saa sähkösuuttimet hankittua. Sellaiset suuttimet jotka ei tarvi jakotukkia päähänsä eli letkuviritteiset... Mersuvirityksiä täällä taitaa olla kohtalaisen vähän..