Oldsmobile cutlass '81 5,7L
Moderator: Masi_K
Oldsmobile cutlass '81 5,7L
Nyt on otettu savut Oldsista. Pientä säätämistä tyhjäkäynnin kanssa, mutta pääsi sentään hallilta kotiin.
Kone on oldsin 5,7. Edelbrockin rpm imusarjalla, Autonomicsin tbi rungolla 4kpl 42 suuttimia. MSD bensapumppu. Bosch säädettävä bensapaineen säädin.
Sytkänä GM "tietokone HEI" mitä MS ohjaa.
Pientä häiriötä sytkässä, hukkaa yhden tai kaksi kipinää sillon tällöin.
Kone on oldsin 5,7. Edelbrockin rpm imusarjalla, Autonomicsin tbi rungolla 4kpl 42 suuttimia. MSD bensapumppu. Bosch säädettävä bensapaineen säädin.
Sytkänä GM "tietokone HEI" mitä MS ohjaa.
Pientä häiriötä sytkässä, hukkaa yhden tai kaksi kipinää sillon tällöin.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
"Hei jakajan" kanssa tappelua. Jakajaan kaikki uudet sähkö-osat. Singnaalien mittaamista ja boksiin vastusten vaihtoa ja häiriön suodatus kondensaattorin lisääminen...
Alkaa jo pikkuhiljaa käymään nätisti.
Ford racing:in suuttimet ovat ikävän äänekkäät. Bensapumppu kumityynyillä takakontin pohjassa kumityynyillä kiinni, kuulostaa silti lentokoneelta.

Alkaa jo pikkuhiljaa käymään nätisti.
Ford racing:in suuttimet ovat ikävän äänekkäät. Bensapumppu kumityynyillä takakontin pohjassa kumityynyillä kiinni, kuulostaa silti lentokoneelta.

Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Eipä loppuneet sytytys häiriöt. Oli pakko laittaa "alipaine hei" jakaja paikalleen ja unohtaa sytkän ohjaus. Pitänee paremmalla aikaa alkaa suunnitteleen triggeripyörää dampperiin.
Nyt menee nätisti. Vielä vähän taulukon säätöä.
Nyt menee nätisti. Vielä vähän taulukon säätöä.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Polttoainepumppuna on MSD 2225.
Tänään sit morjesti pumppu. 3 viikkoa kesti.
Kunhan kerkee irrottamaan, niin näkee mitä sille on käynyt.
Pitäisi olla kuulemma hyviä pumppuja, mutta...
----edit----
Oli sit pumppu vetässyt itteensä tankista jotain paskaa.Tankin siivous ja uusi pumppu. Nyt on ajettu muutama tuhannen mailia. Pelittää ihan jees.
Mutta menee talven aikana moottori lihoiksi. Ei käy enään kuin 7 sylinterillä. 3. pytystä mäntä ja/tai renkaat paskana.
Talven aikana myös sytkäpuoli uusiksi. Jos vaikka saisi boksin ohjaamaan sytkää.
Tänään sit morjesti pumppu. 3 viikkoa kesti.
Kunhan kerkee irrottamaan, niin näkee mitä sille on käynyt.
Pitäisi olla kuulemma hyviä pumppuja, mutta...
----edit----
Oli sit pumppu vetässyt itteensä tankista jotain paskaa.Tankin siivous ja uusi pumppu. Nyt on ajettu muutama tuhannen mailia. Pelittää ihan jees.
Mutta menee talven aikana moottori lihoiksi. Ei käy enään kuin 7 sylinterillä. 3. pytystä mäntä ja/tai renkaat paskana.
Talven aikana myös sytkäpuoli uusiksi. Jos vaikka saisi boksin ohjaamaan sytkää.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Miten noi sytytyshäiriöt ilmeni tossa megan ohjaamassa sytkässä? Kiinnostais kun just asensin ton hei7 sytkän enkä oo päässy vielä kokeilemaan ajossa. Ainakin paikallaan tuntuis toimivan eikä logissakaan näy mitään outoa.
Ps. Toi msd:n bensapumppu on tosiaan melkoinen korppusaha ainakin ääneltään...
Ps. Toi msd:n bensapumppu on tosiaan melkoinen korppusaha ainakin ääneltään...

Juu toi Hei7 ei oikein suostunut toimimaan. Välillä kävi ok, saattoi jopa päästä ajamaan lenkin ja välillä hukkasi pulssitiedon megalta. Alkoi kakomaan ja pätkimään. Scoopilla tutkittiin singnaalia ja selvisi että megalle tulevasta singnaalista hukkui pulsseja sillon tällön. Kokeilin sillon kaikenlaista millä olisi saanut häiriön kuriin. Mutta eipä löytynyt mitään järkevää.
Toi MSD:n bensiini pumppu on kyllä aika äänekäs. On kuin lentokonetta käynnistäis. (Tuli tossa joskus mieleen kuin istuin atr-72 kyydissä lähdössä helsinkiin..)
Toi MSD:n bensiini pumppu on kyllä aika äänekäs. On kuin lentokonetta käynnistäis. (Tuli tossa joskus mieleen kuin istuin atr-72 kyydissä lähdössä helsinkiin..)

Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Mistä tunnistaa viallisen VB921 sytkäkiven?
Vastaus löytyy kuvasta...
http://www.elisanet.fi/~z607882/auto/vika1.jpg
Vastaus löytyy kuvasta...

http://www.elisanet.fi/~z607882/auto/vika1.jpg
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
haisee vanhalle radiolle??mikko80 wrote:Mistä tunnistaa viallisen VB921 sytkäkiven?
Vastaus löytyy kuvasta...![]()
http://www.elisanet.fi/~z607882/auto/vika1.jpg
Pienten vastoinkäymisten jälkeen otettu savut MS2_extra:lla.
Ohjaa vielä toistaiseksi parinteistä jakajaa ja Hei-puolaa suoraan.
Dampperilla 36-1 ja VR-anturi.
Tarkoitus laittaa bosch puolat ja sytkäpäätteet.
Huomiot:
Tooth 1# Angle (deg BTDC) voi olla maksimissaan 60, muuten sekoaa ja ei ruiskuta ollenkaan.
Trigger Offset (deg) ei vaikuta mihinkään...
Trigger wizard ei vaikuta mihinkään...
Nämä siis versiossa 1.0.2
Ohjaa vielä toistaiseksi parinteistä jakajaa ja Hei-puolaa suoraan.
Dampperilla 36-1 ja VR-anturi.
Tarkoitus laittaa bosch puolat ja sytkäpäätteet.
Huomiot:
Tooth 1# Angle (deg BTDC) voi olla maksimissaan 60, muuten sekoaa ja ei ruiskuta ollenkaan.
Trigger Offset (deg) ei vaikuta mihinkään...
Trigger wizard ei vaikuta mihinkään...
Nämä siis versiossa 1.0.2
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Päivän saldo:
palanut sytkämoduli ja palanut puola.

Edit: Puola muuten sisältää aikas paljon toimintasavua. Sytkämoduli on henkimaailman laite. Kyrvähti mutta ei päässyt toimintasavuja pihalle.
palanut sytkämoduli ja palanut puola.

Edit: Puola muuten sisältää aikas paljon toimintasavua. Sytkämoduli on henkimaailman laite. Kyrvähti mutta ei päässyt toimintasavuja pihalle.

Last edited by mikko80 on Wed Sep 19, 2007 18:19, edited 1 time in total.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Nyt on pöristeltelty reilu 100 km uusilla sytkäsysteemeillä ja MS2extra koodilla. Hyvin pelaa... Ei mitään ongelmia. Kipinä on muuten aikas ärhäkkä.
Vaikuttaa aikas paljon tehoihin kun pääsee sytkän säätämään optimaaliseksi.
Vaikuttaa aikas paljon tehoihin kun pääsee sytkän säätämään optimaaliseksi.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Auto talviteloille. Talvella kone uusiksi. Uusi lohko ja männät. Kansista siivu pois.
Lisätty uusia kuvia...
Uudet sytkävehkeet pelasivat tosi hyvin ja voimaa sai lisää kun pääsi säätämään ennakot fiksusti kohdilleen.
Lisätty uusia kuvia...
Uudet sytkävehkeet pelasivat tosi hyvin ja voimaa sai lisää kun pääsi säätämään ennakot fiksusti kohdilleen.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Uusi kone työn alla.
Diesel 350 "D" lohko ja kampura.
scat 6" kiertokanget sovitettu oldsin männäntapeille.
uudet flat männät ja cromo renkaat.
Compcams XE274H nokka.
Mondello special öljypumppu.
Edelbrock kannet. + PRW rst rullakeinut.
Edelbrock rpm imusarja.
Ehkä kesällä ajossa...
Diesel 350 "D" lohko ja kampura.
scat 6" kiertokanget sovitettu oldsin männäntapeille.
uudet flat männät ja cromo renkaat.
Compcams XE274H nokka.
Mondello special öljypumppu.
Edelbrock kannet. + PRW rst rullakeinut.
Edelbrock rpm imusarja.
Ehkä kesällä ajossa...
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.