Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia
Moderator: Masi_K
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52 Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere
Post
by linksu » Tue Dec 16, 2008 21:46
Elikkä kokoonpano on ms I v2.2 extra 10g hires koodilla alkuperäinen sytytys ja johtosarja poistettu ja tilalle laitettu bosch 6 sylinterisen hukkakipinä järjestelmä. triggeröinnin hoitaa bemarin orggispyörä muutettuna 12-1 ja opelin hall anturilla.
Paljon projekti tuotti harmaitahiuksia mutta opetti kyllä paljon josta iso plussa.
ja monesti on vika asentajassa ei laitteessa kuten tässä projektissa tuli huomattua. mutta nyt on megasta paljon viisaampi ja osaa etsiä vikaa jos tulee semmoinen.
Isot kiitokset Vauhtivaunulle, ArttuH:lle sekä Volkkarijermulle. ilman heitä projekti ei olis onnistunut
Perjantaina nähdään ero megan ja motronicin välillä
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167 Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala
Post
by Vauhtivaunu » Tue Dec 16, 2008 21:55
Hieno homma että sait auton pelaamaan. Joskus se vaan ottaa aikaa ja hermoja
Nyt eikun jännäämään paljonko kone puskee penkissä.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa
RTFM!
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52 Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere
Post
by linksu » Fri Dec 19, 2008 18:39
tänään penkitetty ja säädetty 205hp /237nm vääntöä. moottorissa on joku vika sen takia on tehot hukassa.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249 Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:
Post
by Höylä » Fri Dec 19, 2008 19:00
linksu wrote: tänään penkitetty ja säädetty 205hp /237nm vääntöä. moottorissa on joku vika sen takia on tehot hukassa.
eikö nuo ole ihan ok lukemat kuitenkin 2.5 ltr:n vaparille
vai onko vakiona paremmat tehot
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52 Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere
Post
by linksu » Fri Dec 19, 2008 21:02
vakiona on 192hp/240nm
tuossa on nokat vaihdettu ja peltisarja sekä putkisto kevyt vauhtipyörä.
tosiaan karalan modaamalla boksilla 213hp/245nm mutta eri penkit niin ei voi vertailla.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249 Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:
Post
by Höylä » Fri Dec 19, 2008 21:17
linksu wrote: vakiona on 192hp/240nm
tuossa on nokat vaihdettu ja peltisarja sekä putkisto kevyt vauhtipyörä.
tosiaan karalan modaamalla boksilla 213hp/245nm mutta eri penkit niin ei voi vertailla.
no, voihan tuossa vielä jotain säätämisen varaakin olla
kuinkas esim. suuttimet, onko niissä vielä pelivaraa, vai onko käyttöaste jo yli 100 %
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52 Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere
Post
by linksu » Sat Dec 20, 2008 8:19
niin suuttimet on tosiaan vaihdettu 300cc. ei enään yli 28 asteen ennakot vaikuttanut, ja ihan ammatti mies sääti moottorin
Höylä
Megajumala
Posts: 1249 Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:
Post
by Höylä » Sat Dec 20, 2008 11:33
linksu wrote: niin suuttimet on tosiaan vaihdettu 300cc. ei enään yli 28 asteen ennakot vaikuttanut, ja ihan ammatti mies sääti moottorin
ok. taitaa vain se vanha 20 % sääntö tehojen suhteen pitää paikkansa virityksen onnistumisesta
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52 Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere
Post
by linksu » Sat Dec 20, 2008 16:10
jep
pitää kone aukasta ja regastaa ja kansi rempata siittä. konetta ei ole varmaan ikinä avattu ja on ajettu rallia ja "160tkm"
saksassa baanalla
noista on rempan jälkeen tullut 245hp/300Nm motronikin boksilla
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52 Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere
Post
by linksu » Tue Jan 06, 2009 0:39
tässäpä ois lappu penkityksestä
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126 Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu
Post
by Miku_s » Tue Jan 06, 2009 13:20
itellä oli paljon tasasempi toi käyrä.. ainut mul siinnä 5000 hujakoilla pieni notkahus.. onko varmasti kaikki säädöt ihan 100 varmasti ok. ku noin epä tasanen käyrä??
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52 Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere
Post
by linksu » Tue Jan 06, 2009 21:57
Moottorista meni kansipahvi ja nyt kansi lähtee koneistukseen ja katsotaan sitten uudestaan mitä tapahtuu.
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126 Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu
Post
by Miku_s » Wed Jan 07, 2009 15:42
linksu wrote: Moottorista meni kansipahvi ja nyt kansi lähtee koneistukseen ja katsotaan sitten uudestaan mitä tapahtuu.
meinasitko avartaa kantta vai ihan vaan perus koneistus?? itellä kansi halki mut ei haittaa menoa "ainakaan vielä"
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126 Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu
Post
by Miku_s » Thu Jan 08, 2009 16:43
lähteekö täyskaasulla lambda korjaus pois päältä?? itellä vakio ruiskulla samanlainen teho käyrä kun ei lähde lambda korjaus pois.
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52 Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere
Post
by linksu » Thu Jan 08, 2009 22:48
oli lamda ohjaus päällä vaikkei ois saanut olla kun ei ollut edes lamdaa.
kyllä siittä kannesta venttiilit muotoillaan paremmin virtaaviksi. ja jouset katsotaan onko ne ihan loppu