Elikäs tarttis tietää että voiko/onnistuuko tommosen t03 huoltaminen itse??
korjaus-satsi pitäis ostaa, ja huoltaa itse. ei hirveän monimutkaiselta ainakaan tuo rakenne vaikuttanut... joten.. pystyykö??
kuitenkin en raaskisi sitä huollettavaksi viedä kun ottavat noin 400€ siitä hommasta...
kyllä kannattaa jos akseli on ehjä ( usein 3 garreteissa heikoin lenkki ) ja pakopesä ei ole ristiin rastiin halki / toinen 3 garretin ongelma)pienet halkeamat ei meinaa mitään. Tasapainotuksesta ollaan aina 2 eri mielltä pitääkö painottaa suosittelen käyttämään jossakin pajassa irto akselin painotuksella jos sopii budjettiin .mutta voi sen ennen purkamistakin merkata tarkasti ja vaihtaa hilut ja kasata samoihin merkkeihin. ja lopllinen käyttötarkoitushan se kertoo kestääkö ahdin huoltamisen jälkeen . Yleensä näkee otetavan pikku hyrrällä hirveita paineita johon se ei pysty . T03 garrettejankin on montaa eri sorttia mutta luulisin että 1,2.1,3 baria on se raja jossa ne kestää luotettavasti
Se 13 on öljytiiviste ja tuo 22 on lämpö/paskasuoja sille rungolle ja akselinjuurelle yms. Jos ei oo tuota tiivistettä niin saattaapi "pikkusen" savuta ku ei tiivistä yhtää.. Ja se 13 on saman tapanen ku männänrenkaat.
Onhan se vanha, mutta melko yleinen kuiten, ellei yleisin turbo. Ja kun meikäläiselläkin on tossa 6 kpl noita laakerivikasia ahtimia, niin pitää ainakin koettaa korjata. Kun vaan sais jostain noi laakerit järkihintaan. Sitäpaitsi kannattaa ensin harjotella näillä halvoilla vanhoilla ahtimilla, ennemminkuin tuhota uutta 800euron ahdinta.
Lainatakseni threadia: Mitäs eroa on täällä t03 myydyissä korjaussarjoissa, toinen dynaaminen ja toinen hiilirengas? Eli kumpis noista jos huoltaa t03:sen?
Veskunderi wrote:Lainatakseni threadia: Mitäs eroa on täällä t03 myydyissä korjaussarjoissa, toinen dynaaminen ja toinen hiilirengas? Eli kumpis noista jos huoltaa t03:sen?
Molemmat, sen taitaa nähdä vasta kun purkaa sen turbon. Täältä näet erot nuiden kahden välillä.[/url]
Veskunderi wrote:Lainatakseni threadia: Mitäs eroa on täällä t03 myydyissä korjaussarjoissa, toinen dynaaminen ja toinen hiilirengas? Eli kumpis noista jos huoltaa t03:sen?
Kompressoripuolelle hiilirengas tiiviste on tarkoitettu asennuksiin, joissa kaasutin on ahtimen imupuolella. Muussa tapauksessa dynaaminen.
Jos meinaa yli kilon paineilla ajella niin kannattaa laittaa päittäislaakeri ruuveilla kiinni keskiöön.
Alkuperäinen lautasjousi ei jaksa pitää laakeria paikoillaan suurilla paineilla ja voitelu loppuu/siipi ottaa koteloon kiinni, tämän takia ne yleensä särkyy.