Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot
Moderator: Masi_K
jyrkempi nokka,isommat venat,kanavat muotoiltu,peltisatsi ja 2,5" putkisto ja turbo tulossa.. eli ei mikään tappiviri mut parempi ku vakio
mietin lähinnä tuon turbon kannalta ton squirtin laittoa kun tuota vakio ohjausta ei oo suunniteltu mihinkään turbokäyttöön ja megalla sais säädettyä kaikki sytytykset kohilleen mutta sit vissiin pitäs olla ruisku että sais bensaa säädettyä?

ruisku löyty ja on tulos mutta ei oo kaasuläpän asentoanturia siin niin käykö tällänen: http://www.modificars.fi/product_details.php?p=39861 ?vai pitääkö toisesta ruiskusta ottaa anturi?
niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...jushi69 wrote:kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!worten wrote:käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 66
- Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23
Mikähän tossa megassa on nyt kun tps kytketty oikein ja megan kalibrointi antaa luvut 140-900 tps:lle? Eihän mega hyväksy tommosia arvoja ollenkaan. Mitenkäs ton tps:n saa näkymään tunessa oikein???
Kellään hajuakaan mistä ton megan saa näyttämään celsius asteikolla? Yritin kyllä pikaisesti etsiskellä tuloksetta.
Mega on ms2 v3.0
Jos olis aikaa etsiä vastauksia niin tekisin sen, mutta kun aika on rajallinen kun joutuu tekeen palkkatöitäkin välillä niin siksi kyselen tälläisiä, saa sitten vapaapäivinä enemmän aikaan.
Kellään hajuakaan mistä ton megan saa näyttämään celsius asteikolla? Yritin kyllä pikaisesti etsiskellä tuloksetta.
Mega on ms2 v3.0
Jos olis aikaa etsiä vastauksia niin tekisin sen, mutta kun aika on rajallinen kun joutuu tekeen palkkatöitäkin välillä niin siksi kyselen tälläisiä, saa sitten vapaapäivinä enemmän aikaan.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Moikka!
Itsellä on työnalla 2,0 Ohc Sierra: Mega, ahdinta sun muuta roipetta tulossa. Tiedustelisin ihan perusasioita:
-Miten moottorin huohotus on näissä toteutettu? Käytännössä mistä lähtö?
-Mistä kohtaa öljy ahtimelle?
-Tuleeko Bp-säädin (säädettävä,merkiltään ilmeisesti Malpassi) bensakiskosta lähtevään "paluulinjaan" etupäässä ja säätimeltä sitten tankille paluu?
Haastetta on se että ostin auton keskeneräisenä projektina, joten saan kasailla toisten purkamia palikoita kii..eikä Foorditkaan oo tuttuja entuudestaan..konehuone oli aika levällään ostohetkellä ja pikkuhiljaa niputtelen puitteita sille että auto voisi käydä joskus...Megaa varten "pitäis olla" johdotukset lambaa lukuunottamatta tehtynä edellisen omistajan toimesta...saas nyt nähdä millanen kaaos siitäkin seuraa sitten aikanaan...
Itsellä on työnalla 2,0 Ohc Sierra: Mega, ahdinta sun muuta roipetta tulossa. Tiedustelisin ihan perusasioita:
-Miten moottorin huohotus on näissä toteutettu? Käytännössä mistä lähtö?
-Mistä kohtaa öljy ahtimelle?
-Tuleeko Bp-säädin (säädettävä,merkiltään ilmeisesti Malpassi) bensakiskosta lähtevään "paluulinjaan" etupäässä ja säätimeltä sitten tankille paluu?
Haastetta on se että ostin auton keskeneräisenä projektina, joten saan kasailla toisten purkamia palikoita kii..eikä Foorditkaan oo tuttuja entuudestaan..konehuone oli aika levällään ostohetkellä ja pikkuhiljaa niputtelen puitteita sille että auto voisi käydä joskus...Megaa varten "pitäis olla" johdotukset lambaa lukuunottamatta tehtynä edellisen omistajan toimesta...saas nyt nähdä millanen kaaos siitäkin seuraa sitten aikanaan...
- Lohkon kyljessä imusarjan alla on huohottimen reikä, missä on kii sellanen peltinen purkki. Siitä voi ottaa jollain 20mm sisähalkaisijaisella letkulla ja laittaa menemään vaikka johonkin kerääjäsäiliöön. Jos purkkia ei ole niin siihen reikään pitää tehdä jonkunnäkönen kara, mutta letku olis syytä vetää ylöspäin jonkun matkaa ennenkun sen laittaa kerääjäsäiliöön, ettei öljyä tulisi siitä ulos. On siellä lohkon sisäpuolella sellanen pelti mikä estää roiskeiden lentelyn, mutta silti. Öljykorkissa on toinen huohotuskanava.lauri a. wrote:Moikka!
Itsellä on työnalla 2,0 Ohc Sierra: Mega, ahdinta sun muuta roipetta tulossa. Tiedustelisin ihan perusasioita:
-Miten moottorin huohotus on näissä toteutettu? Käytännössä mistä lähtö?
-Mistä kohtaa öljy ahtimelle?
-Tuleeko Bp-säädin (säädettävä,merkiltään ilmeisesti Malpassi) bensakiskosta lähtevään "paluulinjaan" etupäässä ja säätimeltä sitten tankille paluu?
Haastetta on se että ostin auton keskeneräisenä projektina, joten saan kasailla toisten purkamia palikoita kii..eikä Foorditkaan oo tuttuja entuudestaan..konehuone oli aika levällään ostohetkellä ja pikkuhiljaa niputtelen puitteita sille että auto voisi käydä joskus...Megaa varten "pitäis olla" johdotukset lambaa lukuunottamatta tehtynä edellisen omistajan toimesta...saas nyt nähdä millanen kaaos siitäkin seuraa sitten aikanaan...
- Ahtimelle voi ottaa öljyn öljynpainevalon anturin reiästä teräksisellä t-haaralla (messinkinen menee todistettavasti poikki) ja haaran koko on 1/4".
- Bensanpaineensäädin tulee juurikin noin.
Ja kun menee poikki niin ei huomaa edes öljynpaineen merkkivalosta että kohta se kone kilahtaa,jos ei ole erillisellä maadoituksella olevaa anturia.olafu wrote: - Ahtimelle voi ottaa öljyn öljynpainevalon anturin reiästä teräksisellä t-haaralla (messinkinen menee todistettavasti poikki) ja haaran koko on 1/4".
Nimimerkillä "naps"
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Miten olis sellanen mielikuva että MS2:lle olis ihan oikeanlaisia lukemia..? MS1 tunnistaa (muistaakseni) arvoja 0-255 ja kakkosessa sitten olis reippaasti isommat arvot mitä löytyy...BlackEscort wrote:Mikähän tossa megassa on nyt kun tps kytketty oikein ja megan kalibrointi antaa luvut 140-900 tps:lle? Eihän mega hyväksy tommosia arvoja ollenkaan. Mitenkäs ton tps:n saa näkymään tunessa oikein???
Kellään hajuakaan mistä ton megan saa näyttämään celsius asteikolla? Yritin kyllä pikaisesti etsiskellä tuloksetta.
Mega on ms2 v3.0
Jotenkin tuon näköisiä lukemia mieleen tuntui jääneen kun kaverin Microsquirttia säädettiin, saattoi olla jopa yli tuhannen täyskaasulukemat ellen taas ihan väärin tuota muista...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 66
- Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23
Oli joo oikeet lukemat tps:ssä, jostain kumman syystä tune vaan huolinu ekana niitä. Uuden koodin päivitin niin rupes huolimaan. Lämmöt on vieläkin F, joku puhu jotain ini:n muokkaamisesta, mut tämmönen tavallinen pulliainen tajunnu et mikä ja mistä...on kuitenkin taulukko F=C 5F asteen välein, joten lämmöistäkin saa pienen käsityksen.
Muuten kannattaa suosiolla hommata kunnon tulpat turboon, ekaset oli pari pykälää kylmemmät kuin vakiot, kesti pari käynnistystä ja sit ei enää kipunaa kuin yhdestä kynttilästä. No kokeilin veljen uusia vakio tulppia joskos nyt olis taas tulppa-ongelmaa, kesti yhen käynnistyksen ja yhtäkkiä rupes käymään kolmella. Huomena saan NGK AP7FS tulpat, jotka pitäis kaikenjärjen mukaan ruveta kestämään. Seuraavana kokeillaan 8:sia
Seuraavana alkais armoton säätäminen, sekin vielä pitäis opetella uudestaan. Hyviä vinkkejä kannattaa laittaa jos luulet auttavasi.
Muuten kannattaa suosiolla hommata kunnon tulpat turboon, ekaset oli pari pykälää kylmemmät kuin vakiot, kesti pari käynnistystä ja sit ei enää kipunaa kuin yhdestä kynttilästä. No kokeilin veljen uusia vakio tulppia joskos nyt olis taas tulppa-ongelmaa, kesti yhen käynnistyksen ja yhtäkkiä rupes käymään kolmella. Huomena saan NGK AP7FS tulpat, jotka pitäis kaikenjärjen mukaan ruveta kestämään. Seuraavana kokeillaan 8:sia
Seuraavana alkais armoton säätäminen, sekin vielä pitäis opetella uudestaan. Hyviä vinkkejä kannattaa laittaa jos luulet auttavasi.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Eikös kaasarissa ole 5:set vakiot ja ruiskussa 6:setBlackEscort wrote:Muuten kannattaa suosiolla hommata kunnon tulpat turboon, ekaset oli pari pykälää kylmemmät kuin vakiot, kesti pari käynnistystä ja sit ei enää kipunaa kuin yhdestä kynttilästä. No kokeilin veljen uusia vakio tulppia joskos nyt olis taas tulppa-ongelmaa, kesti yhen käynnistyksen ja yhtäkkiä rupes käymään kolmella. Huomena saan NGK AP7FS tulpat, jotka pitäis kaikenjärjen mukaan ruveta kestämään. Seuraavana kokeillaan 8:sia.
APR mallia saa vaan 5/6 kun kyselin tänään(häiriösuoja)
Katsotan kun saan seuraavan kerran läppärin kiinni et johtuuko usb katsoaminen noista tulpista vai oliko jotain muuta kun kipinä muutenkin kiukutteli hetken.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 66
- Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23
En nyt tiedä mitä lämpöarvoa tuo 7 vastaa ngk:ssa. Vakiot oli densona 16 ja 20. Tanarissa oli 16 ja sierrassa kaikki ohc mallit 20. Joku vaan kehtas kertoa että noi 7 toimii +300hp turbossa ja 8:kin toimii mutta saattaa kylmänä ontua käynti 8:lla. Ja jos tarvii vielä kylmempää hommailla niin paikallisessa on hyllyssä 9:sit.
Nyt kuitenkin kokeillaan seiskaa ja sit kylmennetään jos tarvetta. En muista mitkä ne pari pykälää kylmemmät tulpat oli numeroiltaan, mutta ainakaan densolta ei löytyny kylmempiä. Paikallinen tarvike tuumas et nää 7 on pykälää edellisiä densoja kylmemmät. Mulle se ja sama mut ainakaan densot ei kestäny.
Nyt kuitenkin kokeillaan seiskaa ja sit kylmennetään jos tarvetta. En muista mitkä ne pari pykälää kylmemmät tulpat oli numeroiltaan, mutta ainakaan densolta ei löytyny kylmempiä. Paikallinen tarvike tuumas et nää 7 on pykälää edellisiä densoja kylmemmät. Mulle se ja sama mut ainakaan densot ei kestäny.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Höylä wrote:niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...jushi69 wrote:kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!worten wrote:käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
DOHC:ssa on imusarja toisella puolella konetta OHC:n nähden, eli vaikka sen saatkin kiinni kanteen välilaipalla siinä on silloin läppäkotelo tulipellissä kiinni...