Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

Niin ja onko puolan miinusnapa pelkästään on-off tyyppisesti maissa?
Vai syntyykö sinne jotain jännite-piikkejä, kun maadotus aina katkeaa vähän väliä?
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Puolan miinusnavalla on 12V kun puolaa ei ladata, noin 0V (0-2V) kun puolaa ladataan ja kun maadoitus katkeaa tulee muutaman sadan voltin jännitepiikki.

Megasquirtin voi kytkeä suoraan tuohon puolan miinusnapaan. Se on alunperin suunniteltu käytettäväksi juuri niin.
Arttu
GSX1100 -85
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

Millä tavalla mega on suojattu tuolta "muutaman sadan voltin jännitepiikiltä"?
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Post by Jasu »

Image

Täältä löytyy tietoa kaikenlaisille tavoille miten tuoda kierroslukutieto Megalle... Tuo ylläoleva kuvakin on sieltä "ryöstetty"...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

Mielenkiintoinen linkki, kiitoksia.
worten
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Tue Oct 07, 2008 13:02

Post by worten »

pitääkö kaasari sierra muuttaa ruiskuksi että megan laittamisesta on jotain hyötyä?
Aatu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 137
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:50

Post by Aatu »

worten wrote:pitääkö kaasari sierra muuttaa ruiskuksi että megan laittamisesta on jotain hyötyä?
riippuu kaasari sierrasta,vakiossa tuskin mitään järkeä moiseen...
worten
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Tue Oct 07, 2008 13:02

Post by worten »

jyrkempi nokka,isommat venat,kanavat muotoiltu,peltisatsi ja 2,5" putkisto ja turbo tulossa.. eli ei mikään tappiviri mut parempi ku vakio :roll: mietin lähinnä tuon turbon kannalta ton squirtin laittoa kun tuota vakio ohjausta ei oo suunniteltu mihinkään turbokäyttöön ja megalla sais säädettyä kaikki sytytykset kohilleen mutta sit vissiin pitäs olla ruisku että sais bensaa säädettyä?
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

Mikä kaasari/kaasarit sulla nyt on siinä? Kaikki kaasarit ei edes sovi turbo-käyttöön, eli paineistettavaksi.

Kyllä ruiskua kannattaa ainakin harkita vakavasti.
worten
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Tue Oct 07, 2008 13:02

Post by worten »

36 DCD ja sitten varalla on 32 DGR mutta sen ruiskun vois kyllä asentaa ja samalla laittaa isompaa konettaki 8) paljoko semmonen ruisku maksaa sit?eikö se näissä sierroissa oo joku EFI tms.?
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

Yleensä 2,0i ohc koneet ollut 250e luokkaa, mutta joskus saattaa tuurilla saada halvemmallakin. Varsinkin jos ite purkaa. Paras kauppa jonka ite oon tehny oli lievästi kolaroitu ruisku sierra 100e, josta tuli myös 5v-loota yms käyttökelposta osaa.
worten
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Tue Oct 07, 2008 13:02

Post by worten »

ruisku löyty ja on tulos mutta ei oo kaasuläpän asentoanturia siin niin käykö tällänen: http://www.modificars.fi/product_details.php?p=39861 ?vai pitääkö toisesta ruiskusta ottaa anturi?
worten
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Tue Oct 07, 2008 13:02

Post by worten »

käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?
jushi69
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Aug 28, 2006 22:43

Post by jushi69 »

worten wrote:käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?
kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
Fiesta mk3 TIC feat. megaruiskaus
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

jushi69 wrote:
worten wrote:käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?
kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...
worten
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Tue Oct 07, 2008 13:02

Post by worten »

kuhan mietin vaan ku nurkista löytys
worten
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Tue Oct 07, 2008 13:02

Post by worten »

kuinkas paljon noissa vakio sierran ruiskun suuttimissa ompi tuotto?
pietaaa
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Fri Feb 29, 2008 1:00

Post by pietaaa »

worten wrote:kuinkas paljon noissa vakio sierran ruiskun suuttimissa ompi tuotto?
jos en hirveästi valehtele nii oisko ollu 167cc, 2.5bar?ainaki 2.5 bar on oharissa pensanpaine. dokkilainen tais käyttää 3bar. aika samat tuotot suuttimissa ohmeissa tais jotai pieniä eroja olla
worten
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Tue Oct 07, 2008 13:02

Post by worten »

onkos ne korkea vai matalaohmiset?
pietaaa
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Fri Feb 29, 2008 1:00

Post by pietaaa »

0 280 150 219 167cm3/min (16.1 LBS/HR) (2.5 bar)(36.3 PSI)FORD 2.0 SOHC 4cyl EFI no en hirveästi valehellu koska ne ohc:n suuttimet on nuo, ja korkea ohmiset on
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Mikähän tossa megassa on nyt kun tps kytketty oikein ja megan kalibrointi antaa luvut 140-900 tps:lle? Eihän mega hyväksy tommosia arvoja ollenkaan. Mitenkäs ton tps:n saa näkymään tunessa oikein???
Kellään hajuakaan mistä ton megan saa näyttämään celsius asteikolla? Yritin kyllä pikaisesti etsiskellä tuloksetta.
Mega on ms2 v3.0

Jos olis aikaa etsiä vastauksia niin tekisin sen, mutta kun aika on rajallinen kun joutuu tekeen palkkatöitäkin välillä niin siksi kyselen tälläisiä, saa sitten vapaapäivinä enemmän aikaan.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
lauri a.
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Sat Jun 20, 2009 11:50
Location: Sastamala

Post by lauri a. »

Moikka!

Itsellä on työnalla 2,0 Ohc Sierra: Mega, ahdinta sun muuta roipetta tulossa. Tiedustelisin ihan perusasioita:

-Miten moottorin huohotus on näissä toteutettu? Käytännössä mistä lähtö?
-Mistä kohtaa öljy ahtimelle?
-Tuleeko Bp-säädin (säädettävä,merkiltään ilmeisesti Malpassi) bensakiskosta lähtevään "paluulinjaan" etupäässä ja säätimeltä sitten tankille paluu?

Haastetta on se että ostin auton keskeneräisenä projektina, joten saan kasailla toisten purkamia palikoita kii..eikä Foorditkaan oo tuttuja entuudestaan..konehuone oli aika levällään ostohetkellä ja pikkuhiljaa niputtelen puitteita sille että auto voisi käydä joskus...Megaa varten "pitäis olla" johdotukset lambaa lukuunottamatta tehtynä edellisen omistajan toimesta...saas nyt nähdä millanen kaaos siitäkin seuraa sitten aikanaan...
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

lauri a. wrote:Moikka!

Itsellä on työnalla 2,0 Ohc Sierra: Mega, ahdinta sun muuta roipetta tulossa. Tiedustelisin ihan perusasioita:

-Miten moottorin huohotus on näissä toteutettu? Käytännössä mistä lähtö?
-Mistä kohtaa öljy ahtimelle?
-Tuleeko Bp-säädin (säädettävä,merkiltään ilmeisesti Malpassi) bensakiskosta lähtevään "paluulinjaan" etupäässä ja säätimeltä sitten tankille paluu?

Haastetta on se että ostin auton keskeneräisenä projektina, joten saan kasailla toisten purkamia palikoita kii..eikä Foorditkaan oo tuttuja entuudestaan..konehuone oli aika levällään ostohetkellä ja pikkuhiljaa niputtelen puitteita sille että auto voisi käydä joskus...Megaa varten "pitäis olla" johdotukset lambaa lukuunottamatta tehtynä edellisen omistajan toimesta...saas nyt nähdä millanen kaaos siitäkin seuraa sitten aikanaan...
- Lohkon kyljessä imusarjan alla on huohottimen reikä, missä on kii sellanen peltinen purkki. Siitä voi ottaa jollain 20mm sisähalkaisijaisella letkulla ja laittaa menemään vaikka johonkin kerääjäsäiliöön. Jos purkkia ei ole niin siihen reikään pitää tehdä jonkunnäkönen kara, mutta letku olis syytä vetää ylöspäin jonkun matkaa ennenkun sen laittaa kerääjäsäiliöön, ettei öljyä tulisi siitä ulos. On siellä lohkon sisäpuolella sellanen pelti mikä estää roiskeiden lentelyn, mutta silti. Öljykorkissa on toinen huohotuskanava.

- Ahtimelle voi ottaa öljyn öljynpainevalon anturin reiästä teräksisellä t-haaralla (messinkinen menee todistettavasti poikki) ja haaran koko on 1/4".

- Bensanpaineensäädin tulee juurikin noin.
Aatu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 137
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:50

Post by Aatu »

olafu wrote: - Ahtimelle voi ottaa öljyn öljynpainevalon anturin reiästä teräksisellä t-haaralla (messinkinen menee todistettavasti poikki) ja haaran koko on 1/4".
Ja kun menee poikki niin ei huomaa edes öljynpaineen merkkivalosta että kohta se kone kilahtaa,jos ei ole erillisellä maadoituksella olevaa anturia.
Nimimerkillä "naps"
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Post by Jasu »

BlackEscort wrote:Mikähän tossa megassa on nyt kun tps kytketty oikein ja megan kalibrointi antaa luvut 140-900 tps:lle? Eihän mega hyväksy tommosia arvoja ollenkaan. Mitenkäs ton tps:n saa näkymään tunessa oikein???
Kellään hajuakaan mistä ton megan saa näyttämään celsius asteikolla? Yritin kyllä pikaisesti etsiskellä tuloksetta.
Mega on ms2 v3.0
Miten olis sellanen mielikuva että MS2:lle olis ihan oikeanlaisia lukemia..? MS1 tunnistaa (muistaakseni) arvoja 0-255 ja kakkosessa sitten olis reippaasti isommat arvot mitä löytyy...

Jotenkin tuon näköisiä lukemia mieleen tuntui jääneen kun kaverin Microsquirttia säädettiin, saattoi olla jopa yli tuhannen täyskaasulukemat ellen taas ihan väärin tuota muista...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Oli joo oikeet lukemat tps:ssä, jostain kumman syystä tune vaan huolinu ekana niitä. Uuden koodin päivitin niin rupes huolimaan. Lämmöt on vieläkin F, joku puhu jotain ini:n muokkaamisesta, mut tämmönen tavallinen pulliainen tajunnu et mikä ja mistä...on kuitenkin taulukko F=C 5F asteen välein, joten lämmöistäkin saa pienen käsityksen.

Muuten kannattaa suosiolla hommata kunnon tulpat turboon, ekaset oli pari pykälää kylmemmät kuin vakiot, kesti pari käynnistystä ja sit ei enää kipunaa kuin yhdestä kynttilästä. No kokeilin veljen uusia vakio tulppia joskos nyt olis taas tulppa-ongelmaa, kesti yhen käynnistyksen ja yhtäkkiä rupes käymään kolmella. Huomena saan NGK AP7FS tulpat, jotka pitäis kaikenjärjen mukaan ruveta kestämään. Seuraavana kokeillaan 8:sia

Seuraavana alkais armoton säätäminen, sekin vielä pitäis opetella uudestaan. Hyviä vinkkejä kannattaa laittaa jos luulet auttavasi.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Megatunen configuratorilla voit muuttaa F -> C. Löytyy käynnistysvalikosta.
Aatu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 137
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:50

Post by Aatu »

BlackEscort wrote:Muuten kannattaa suosiolla hommata kunnon tulpat turboon, ekaset oli pari pykälää kylmemmät kuin vakiot, kesti pari käynnistystä ja sit ei enää kipunaa kuin yhdestä kynttilästä. No kokeilin veljen uusia vakio tulppia joskos nyt olis taas tulppa-ongelmaa, kesti yhen käynnistyksen ja yhtäkkiä rupes käymään kolmella. Huomena saan NGK AP7FS tulpat, jotka pitäis kaikenjärjen mukaan ruveta kestämään. Seuraavana kokeillaan 8:sia.
Eikös kaasarissa ole 5:set vakiot ja ruiskussa 6:set
APR mallia saa vaan 5/6 kun kyselin tänään(häiriösuoja)
Katsotan kun saan seuraavan kerran läppärin kiinni et johtuuko usb katsoaminen noista tulpista vai oliko jotain muuta kun kipinä muutenkin kiukutteli hetken.
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

En nyt tiedä mitä lämpöarvoa tuo 7 vastaa ngk:ssa. Vakiot oli densona 16 ja 20. Tanarissa oli 16 ja sierrassa kaikki ohc mallit 20. Joku vaan kehtas kertoa että noi 7 toimii +300hp turbossa ja 8:kin toimii mutta saattaa kylmänä ontua käynti 8:lla. Ja jos tarvii vielä kylmempää hommailla niin paikallisessa on hyllyssä 9:sit.
Nyt kuitenkin kokeillaan seiskaa ja sit kylmennetään jos tarvetta. En muista mitkä ne pari pykälää kylmemmät tulpat oli numeroiltaan, mutta ainakaan densolta ei löytyny kylmempiä. Paikallinen tarvike tuumas et nää 7 on pykälää edellisiä densoja kylmemmät. Mulle se ja sama mut ainakaan densot ei kestäny.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
MikaS79
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Thu Jul 30, 2009 20:24

Post by MikaS79 »

Höylä wrote:
jushi69 wrote:
worten wrote:käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?
kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...


DOHC:ssa on imusarja toisella puolella konetta OHC:n nähden, eli vaikka sen saatkin kiinni kanteen välilaipalla siinä on silloin läppäkotelo tulipellissä kiinni...
Post Reply