Tein adapterilevyn 10mm mustasta raudasta, valmiitakin olisi saanut ruotsista mutta oli sen verran kallis että tein itse. Turbiini on TH-350 vakio kunnostettuna ja muokattu stall 2400rpm, turbiiniin hitsattiin volvon automaatin turbiinista moottorin puoleinen pääty jolloin turbiini kiinnittyy ja keskittyy volvon vetolevyyn/kampiakseliin kuten alunperinkin. Turbiinin teki JN-trading Kaarinassa.
Hyvä vaihtoehto laatikoksi voisi olla myös TH-200R-4, vahvistettuna kestää jopa isolohkokasin perässä ja on ylivaihdelaatikko.
Volvo 245 turbo +remmiahdin
Moderator: Masi_K
joo tuo adapteri han on hyvä idea ,sitten sinne menee mikävaan letukan turbiini ja ei tarvii laatikko "tuhota"
mites pitikö volskun tunnelia avartaa vai menikö laatikko heittämällä sinne?joo tekee vaan ite joku starttikehä niin siihen saa sitte ohjari tolle turbiinille ...
oon iteki tilannu tuolta jn hyvä ja nopea toimitus pakko kehua
mites pitikö volskun tunnelia avartaa vai menikö laatikko heittämällä sinne?joo tekee vaan ite joku starttikehä niin siihen saa sitte ohjari tolle turbiinille ...
oon iteki tilannu tuolta jn hyvä ja nopea toimitus pakko kehua
ok!mites oliko inssi ukolla mitään ihmettelemistä tosta avaretusta tunnelista ? tuohan on katsastettu ...
tosta vielä että 240 sissa han on toi lämpökenno muovi hässäkkä että mahtuiko sinne avartaa? mietin vaan...
ootko minkänlaista ööliä käyttäny tossa kompurassa jotain moottori öljy
vai? siinähän on noi täyttö roput
tosta vielä että 240 sissa han on toi lämpökenno muovi hässäkkä että mahtuiko sinne avartaa? mietin vaan...
ootko minkänlaista ööliä käyttäny tossa kompurassa jotain moottori öljy
vai? siinähän on noi täyttö roput
turbo 245 wrote:Joo, siinä on mekaaninen läppä ja sen takana on ilmanputsari. Läppä aukeaa kun ahtimien välille syntyy alipaine eli kun turbo alkaa vetämään enemmän ilmaa kun remmi tuottaa.
Pienillä kierroksilla remmin tuottama paine painaa läpän kiinni, toimii kuin junan vessa.
Voitko laittaa tosta läpästä kuvaaja piirrosta? ja laita samantien koko ahtimien ja putkistojen vedot miten olet ne toteuttanut...
1Kg --->