Ajattelin asentaan taunukseeni helppouden vuoksi tuon Partcon sarjan ja siihen extra-koodilla sytyksen ohjaus mukaan. Kysymykseni kuuluukin että miten onnistuu käyttämällä auton omia syttyosia? Harvinaisempi järjestelmä autossa valmiina 36-1 pyörä ja käsittääkseni induktiivinen anturi sille. Sekä fordin 6-pinninen ohjausboxi sytylle, yksi puola ja pyörijä jossa ei tosiaan mitään muuta toimintoja kun kipinän jakaminen oikeaan paikkaan.
Eli millä asetuksilla mega osaa ohjata tuota syttyä?
Ja tarvitseeko tuo kampiakselin asentotunnistin mitään erikoisia kytkentäjä HALL-anturin tapaan?
Kiitän mahdollisista vastauksista.
Ruuttaa DOHCi Sierraan
Moderator: Masi_K
Ruuttaa DOHCi Sierraan
Last edited by Perkkis on Wed Jun 01, 2005 17:58, edited 1 time in total.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Sen verran olen lueskellut että tuon avulla http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html sytyn ohjaus pitäisi onnistua mutta hiukan epäselväksi jäi että tarvitseeko VR sensor conditioner:n lisäksi toista megaa tai jotain muuta signaaligeneraattoria jotta homma skulaa vai onnaako suoraan kun vaan konffaan squirtin säädöt kohilleen?
LED17 outputin ajattelin valjastaa tuohon sytkälle ja Fidlen jättää PWM:n ohjaukseen http://megasquirt.sourceforge.net/extra/pwmidle.html onkohan kuinka todennäköistä että tulee onnistumaan"2-johtoinen fortin säädin" ja onko suomesta kuinka helposti saatavissa nuo mainitut muutokseen vaadittavat trankut?
LED17 outputin ajattelin valjastaa tuohon sytkälle ja Fidlen jättää PWM:n ohjaukseen http://megasquirt.sourceforge.net/extra/pwmidle.html onkohan kuinka todennäköistä että tulee onnistumaan"2-johtoinen fortin säädin" ja onko suomesta kuinka helposti saatavissa nuo mainitut muutokseen vaadittavat trankut?
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Tarviit LM1815 tai vastaavan signaalimuuntimen, et muuta. ZTX650 trankkuja saa ainakin partcolta suoraan hyllystä.Perkkis wrote:Sen verran olen lueskellut että tuon avulla http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html sytyn ohjaus pitäisi onnistua mutta hiukan epäselväksi jäi että tarvitseeko VR sensor conditioner:n lisäksi toista megaa tai jotain muuta signaaligeneraattoria jotta homma skulaa vai onnaako suoraan kun vaan konffaan squirtin säädöt kohilleen?
LED17 outputin ajattelin valjastaa tuohon sytkälle ja Fidlen jättää PWM:n ohjaukseen http://megasquirt.sourceforge.net/extra/pwmidle.html onkohan kuinka todennäköistä että tulee onnistumaan"2-johtoinen fortin säädin" ja onko suomesta kuinka helposti saatavissa nuo mainitut muutokseen vaadittavat trankut?
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
No nyt rupeaa kaikki olemaan takaraivossa lukuunottamatta "Power cycle after changes"-taulukkoa http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -wheel.jpg eli mitä Trig Pos kohdat tarkoittavat ja/tai miten minun ne pitää asettaa, 36-1 pyörä ja vain yksi puola käytössä?
Ja toinen kohta mikä vaatii hiukan selvennystä on trigger angle http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -wheel.jpg laitanko tuohon sen millä kampiakselin kohdalla (EYKK), tunnistinkiekon kolo ohittaa kampiakselin asentoanturin?
Ja toinen kohta mikä vaatii hiukan selvennystä on trigger angle http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -wheel.jpg laitanko tuohon sen millä kampiakselin kohdalla (EYKK), tunnistinkiekon kolo ohittaa kampiakselin asentoanturin?
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Esim. näin:
4-pyttynen kone vaatii 2 triggeriä per kampuran kierros. Ne pitää olla 180 asteen välein. 36 hammasta --> 1 hammas on 10 astetta.
Ensin lasket monesko hammas (laskeminen alotetaan niin että 1. hammas on tyhjän hampaan jälkeen seuraava) on lukijan kohdalla, kun 1.pytty on YKK:ssa. Merkkaat Trigger A:n kohdalle tämän luvun vähennettynä yhdellä. Trigger B:ksi merkkaat Trigger A arvon johon lisätään 18. Trigger return A ja B voi olla vaikka 1 hammas enempi kuin itse triggerit, jolloin triggerit annetaan 10 astetta EYKK ja trigger return starttaus antaa kipinän 0 astetta EYKK. Trigger angle on tällöin se 10 astetta.
edit:
Nyt voit valita spark outit joko yhdelle puolalle valitsemalla Spark Out A lediin 17. Wasted spark suorasytty otetaan käyttöön aktivoimalla Spark Out B lediin 19.
4-pyttynen kone vaatii 2 triggeriä per kampuran kierros. Ne pitää olla 180 asteen välein. 36 hammasta --> 1 hammas on 10 astetta.
Ensin lasket monesko hammas (laskeminen alotetaan niin että 1. hammas on tyhjän hampaan jälkeen seuraava) on lukijan kohdalla, kun 1.pytty on YKK:ssa. Merkkaat Trigger A:n kohdalle tämän luvun vähennettynä yhdellä. Trigger B:ksi merkkaat Trigger A arvon johon lisätään 18. Trigger return A ja B voi olla vaikka 1 hammas enempi kuin itse triggerit, jolloin triggerit annetaan 10 astetta EYKK ja trigger return starttaus antaa kipinän 0 astetta EYKK. Trigger angle on tällöin se 10 astetta.
edit:
Nyt voit valita spark outit joko yhdelle puolalle valitsemalla Spark Out A lediin 17. Wasted spark suorasytty otetaan käyttöön aktivoimalla Spark Out B lediin 19.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)