Pomppiva afr ja kierrosluku

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
535tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sat Aug 30, 2008 12:38
Location: jkl mlk

Pomppiva afr ja kierrosluku

Post by 535tbo »

Juu eli aloitin megasquirttauksen haalimalla keskeneräisen projektin..
Autona Bmw 535 jossa holsetin hx40 ahti, ms1 v2,2 029q extrakoodilla + 139 loppuinen boschin sytkäpurkki, kolmenastainen triggeripyörä, 390cc suuttimet, plx-laajakaistalambda yms.

Ongelmana megan mittarissa pomppiva afr arvo, välillä näyttää oikein ja välillä nollaa. Lambdan näytöllä toimii kyllä koko ajan. :?

Lisäksi auton oma kierroslukumittari näyttää varsinkin startatessa ja tyhjäkäynnillä välillä nollaa välillä 7000. Ms:n näytöllä toimii oikein.

Sitten vielä trigger anglen säädöstä. Se oli asetettu 41` ja sytytys oli aivan liian aikaisella. Oikea arvo olisi 27`, mutta sillä mega ei toimi.
Mutta kun laittoi trigger anglen ruutuun 4`ja alempaan +22,5 alkoi toimimaan ja lampulla tarkastettuna sytytys on kohdallaan.
Mistä moinen johtuu??

Kiitos jo etukäteen!
TTH
Megasquirttaaja
Posts: 73
Joined: Mon Apr 09, 2007 16:05
Location: KITEE

Re: Pomppiva afr ja kierrosluku

Post by TTH »

Hall anturi vika paikassa, eli onko (liipaisu kohta) asennettuna 60 ast. ennen ykiä.
Ja mistä on sytkän lähtö täytyykö olla inverted yes vai no
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Pomppiva afr ja kierrosluku

Post by Vauhtivaunu »

535tbo wrote: Lisäksi auton oma kierroslukumittari näyttää varsinkin startatessa ja tyhjäkäynnillä välillä nollaa välillä 7000. Ms:n näytöllä toimii oikein.
voi olla kytkennässä vika. Miten lie purkin sisälle tehty se?
535tbo wrote: Mutta kun laittoi trigger anglen ruutuun 4`ja alempaan +22,5 alkoi toimimaan ja lampulla tarkastettuna sytytys on kohdallaan.
Mistä moinen johtuu??
Siinä on "next cyl"-toiminto päällä.

lue lisää tuosta: http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... l.htm#MSnS
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
535tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sat Aug 30, 2008 12:38
Location: jkl mlk

Post by 535tbo »

Ahaa nyt hokasin.
Anturi on vika paikassa, eli next cyl modea ei voi käyttää ja ennakkoa ei saa kuin maksimissaan sen 26,5`.

Nyt tuli kiire. Keskiviikkona menossa penkkiin säätöihin..
535tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sat Aug 30, 2008 12:38
Location: jkl mlk

Post by 535tbo »

Tästähän kehkeytyi visaisempi pulma..

Tarkastin tuon anturin paikan se on asetettu kohtaan 42`eykk, mutta jos trigger angleksi laittaa 42 sytytys on aivan liian aikaisellaan.
Mutta kun triggen anglen laittaa esim 19 ja advanced +22,5 niin sytty on kohdallaan.

Inverted on laitettu yes ja autossa siis on tuo 139 loppuinen boschin syttypurkki.

Taitaa olla joku ihmeellinen asetus päällä???
Tai bugi tuossa 029q koodissa??
TTH
Megasquirttaaja
Posts: 73
Joined: Mon Apr 09, 2007 16:05
Location: KITEE

Pomppiva afr ja kierrosluku

Post by TTH »

Kokeiles laittaa se invertet no ja laita sitten se trigger angle semmoseks missä se anturi on. Kato mitä tapahtuu.
Bemarissa samat vermeet paikoillaan sytty otettu nastasta 30 ulos eli ei ledin jalasta. Anturi (honeywel) asennus paikka nasta keskellä anturia 60 ast. Eli trigger angle asennuksesta johtuen 65 ast (liipasu 5ast sivussa). asetuksissa inverted no ja kaikki pelaa.Eli näin koodi myös sama pitäs toimia.
jantunen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Mon Feb 28, 2005 10:57
Location: Mustasaari

Post by jantunen »

Täällä M20B25 kone 139 purkilla sytkälähtö led 17 ja inverted NO pitää olla käytössä. Mulla trikker angle on n.71 astetta kun nastat ja anturi on noin...

http://i169.photobucket.com/albums/u214 ... 007288.jpg
535tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sat Aug 30, 2008 12:38
Location: jkl mlk

Post by 535tbo »

Täytyypä kokeilla laittaa inverted no!

Ja tietty katsoa mistä sytkän lähtö on otettu.

Tuo tuli mulle tosiaan keskeneräisenä projektina ja mega on kasattu motronicin boxin sisään.
Alkuperäinen motronicin kampa + johtosarja (pääosin) on säilytetty.

Onneksi penkitysaika siirtyi sopivasti viikolla eteenpäin, jos kerkeis syventyä tuohon ja saisi pulman ratkaistua! :D
535tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sat Aug 30, 2008 12:38
Location: jkl mlk

Post by 535tbo »

Kiitokset vastanneille! :D
Alkoi trigger angle pitämään paikkansa, kun laittoi inverted no!
Ja sytkänlähtö on led 17 jalasta.

Vielä pitää tutkia se pomppiva afr juttu. Varmaan huono konjakki jossain johtoliitoksessa.. :?
Raaseri
Megasquirttaaja
Posts: 31
Joined: Thu Jan 19, 2006 23:17
Location: Espoo

Post by Raaseri »

535tbo wrote:Vielä pitää tutkia se pomppiva afr juttu. Varmaan huono konjakki jossain johtoliitoksessa.. :?
Joko huonot konjakit löyty tai paikallistitko vian jostain muualta?
-= Honda CRX 1.6 DOHC ITB TIC MSExtra =-
535tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sat Aug 30, 2008 12:38
Location: jkl mlk

Post by 535tbo »

Juu eihän sitä lambdaa ollut ees kytketty koko megaan, se oli kytketty vaan pelkästään mittariin.. :oops:

345hv 5000rpm / 481nm 4100rpm @ 0,5 bar
Ilmanputsari ei riitä yli 5000rpm.
Tästä lähetään! 8)

Paineet vielä maltilliset..

Suuttimet varmasti loppuu kesken, kun ovat 390cc.

Nyt riesana joutokäynti asetukset.. Ei harmainta aavistusta mitä nuo pitäisi olla. :?
Ei käy kylmänä tyhjää ja kun kengittää niin jää kierrokset n.1400.

Autossa originaali Bosch venttiili.
535tic
535tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sat Aug 30, 2008 12:38
Location: jkl mlk

Post by 535tbo »

Itse itselleni vastaan.

Joutokäynti on nyt kunnossa, searchilla löyty asetukset yms. :D

540i jarrut tilattu, eli kohta olis mahdollisuus muutoskatsastaa tuolle turbolle! 8)
535tic
535tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sat Aug 30, 2008 12:38
Location: jkl mlk

Post by 535tbo »

Joo nyt on muutoskatsastettu, 221kW tehoilla..

Pientä säätöä ja penkkiveto niin 378hv ja 515nm, ahtojen ollessa 0,6bar.
Vielä urakkana kylmäkäyntiasetukset.
535tic
Post Reply