bensan säädin

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

bensan säädin

Post by jukkaj »

On tossa crownissa alipaineohjattu säädin tulin päässä niin kannattaako pitää toiminnassa vai putki irti? Olis varmaan helpompi säädä taulukko kohdalleen vai onko näin??
toyota crown -65 18r-gte
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Pidä vaan se kiinni. Sen tarkotus on pitää imusarjan paineeseen verrattuna tasainen bensanpaine.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
rontuj
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Fri Mar 11, 2005 23:56
Location: Tampere

Post by rontuj »

Mitäs se meinaa kun on eri suhteella noita säätimiä. Sopiiko ahdettuun moottoriin 1:1 vai pitääkö olla joku erikoisempi?
MB 190E 2.3-16 kompressor - projekti kesken
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Yleensä tarve progressiiviselle säätimelle tulee siitä kun halutaan vakioruiskun kanssa enemmän kakkua ahtoalueelle, mutta pitää kruisausseos taloudellisena. MS:n kanssa tällainen kikkailu ei ole tarpeen.

Progressiivisesta säätimestä voi MS:nkin tapauksessa olla hyötyä: Kovat tehotavoitteet voivat vaatia niin suuret suuttimet että tyhjäkäyntialueella pulssileveys menee hyvin pieneksi (alle 1.7ms) ja MS:n karkea säätöresoluutio (0.1ms) tekee säätämisen vaikeaksi. Progressiivisella säätimellä bensanpaine on alipaineella (suhteessa tehoalueeseen) pienempi jolloin voidaan käyttää isompaa pulssinleveyttä.

Ei ole siis pakko käyttää muunlaista kuin 1:1 säädintä ellei siihen ym. syistä ole tarvetta.
Post Reply