Over boost protection

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Suppari
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Sun Aug 27, 2006 8:11

Over boost protection

Post by Suppari »

Saako tuon pois päältä jotenkin?Tarkoitus ajaa yli 1.5bar, ei paljoa kuitenkaan.Mappina siis 255.Tiedossa on että mega ei tajua tuon korkeammasta mitään->käyttää viimeistä arvoa.
Kun yrittää laittaa arvoksi yli 255,heittää herjan ja laskee sen siihen..
Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Post by Terppis »

Tää muakin kiinnostaisi. Ennen kun menin koskemaan koko arvoon oli siellä 0. Nyt siitä ei pääse ohi muuta kun laittamalla sen 255. Heti sen jälkeen kun olin valikon käynyt läpi, alkoi pätkimään kun ahdot nousi tappiin. Ahtoja laskemalla homma ok. Ihmetyttää vaan, että mistä sitten johtuu, että autometerin ahtopainemittari ehtii nousta vaan johonkin 1,3-1,4 baarin ja sillon jo pätkäsee, meno loppuu kokonaan. Onko vaan yksinkertaisesti niin, että mittari ei ehdi mukaan mutta map-anturi reagoi nopeammin.

Oikeita mappi arvoja kun en nyt nää kun läppäristä hajos ilmeisesti akku...
Fiat Uno Turbo I.E
Brakke
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Wed Oct 01, 2008 13:50
Location: Nurmijärvi
Contact:

Post by Brakke »

Megassahan lienee vakiona MPX4250AP mappi, mikä on 2,5bar sensori, eli sillä pystyy ajamaan vain 1,5bar ylipaineella maksimissaan (eng. up to 21psi of boost). Eli luuisi pätkimisen ja sekoamisen tuon korkeammalla paineella olevan luonnollista. Netistä löytyy ohjeita esim. 4bar anturin asentamiseen ja säätöön.
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

Vain tukeakseni kysyjiä eli mapin mitta-arvon loppuminen kesken ei pitäisi rajoittaa ahtoja vaan nimen omaan aiheuttaa sen ettei niitä voida mitata yli 1,5bar vaan mennään kartalla ylimmän rivin mukaan. En kylläkään tiedä miten tuon over boost protectin saa pois päältä.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Post by Terppis »

Joo siis olen ajellu ennen tota asetuksen muutosta 1.7 baarin paineilla. Eipä onnistu enää pelkästään sen takia, että kerran vahingossa menin koskemaan siihen valikkoon.

Mutta, onkos toi 4 barin mappi nyt sitte ihan simppeli laittaa tollasen 2,5 barin mapin tilalle. Mulla on vissii joku turtanan (tai vastaava) levy ja mappi anturi on erillään boksista konehuoneessa. Tarviiko siis varsinaisesti megaan tehdä mitään muutoksia, vai tehdäänkö kaikki muutokset megatuneen??
Fiat Uno Turbo I.E
kimmo-p
Megasquirttaaja
Posts: 49
Joined: Fri Mar 04, 2005 18:31
Location: Kalajoki

Post by kimmo-p »

Laita rev limiter type sivulle overboost protectionin tyypiksi ainoastaan sytkän katkaisu ja sitte katkottujen kipinöiden määräksi siihen 0.
Suppari
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Sun Aug 27, 2006 8:11

Post by Suppari »

Juu,noin tein itsekkin.

Tämä kesä päästelty 1,8bar paineella ja hyvin on menny.
Post Reply