Saako tuon pois päältä jotenkin?Tarkoitus ajaa yli 1.5bar, ei paljoa kuitenkaan.Mappina siis 255.Tiedossa on että mega ei tajua tuon korkeammasta mitään->käyttää viimeistä arvoa.
Kun yrittää laittaa arvoksi yli 255,heittää herjan ja laskee sen siihen..
Over boost protection
Moderator: Masi_K
Tää muakin kiinnostaisi. Ennen kun menin koskemaan koko arvoon oli siellä 0. Nyt siitä ei pääse ohi muuta kun laittamalla sen 255. Heti sen jälkeen kun olin valikon käynyt läpi, alkoi pätkimään kun ahdot nousi tappiin. Ahtoja laskemalla homma ok. Ihmetyttää vaan, että mistä sitten johtuu, että autometerin ahtopainemittari ehtii nousta vaan johonkin 1,3-1,4 baarin ja sillon jo pätkäsee, meno loppuu kokonaan. Onko vaan yksinkertaisesti niin, että mittari ei ehdi mukaan mutta map-anturi reagoi nopeammin.
Oikeita mappi arvoja kun en nyt nää kun läppäristä hajos ilmeisesti akku...
Oikeita mappi arvoja kun en nyt nää kun läppäristä hajos ilmeisesti akku...
Fiat Uno Turbo I.E
Megassahan lienee vakiona MPX4250AP mappi, mikä on 2,5bar sensori, eli sillä pystyy ajamaan vain 1,5bar ylipaineella maksimissaan (eng. up to 21psi of boost). Eli luuisi pätkimisen ja sekoamisen tuon korkeammalla paineella olevan luonnollista. Netistä löytyy ohjeita esim. 4bar anturin asentamiseen ja säätöön.
Vain tukeakseni kysyjiä eli mapin mitta-arvon loppuminen kesken ei pitäisi rajoittaa ahtoja vaan nimen omaan aiheuttaa sen ettei niitä voida mitata yli 1,5bar vaan mennään kartalla ylimmän rivin mukaan. En kylläkään tiedä miten tuon over boost protectin saa pois päältä.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Joo siis olen ajellu ennen tota asetuksen muutosta 1.7 baarin paineilla. Eipä onnistu enää pelkästään sen takia, että kerran vahingossa menin koskemaan siihen valikkoon.
Mutta, onkos toi 4 barin mappi nyt sitte ihan simppeli laittaa tollasen 2,5 barin mapin tilalle. Mulla on vissii joku turtanan (tai vastaava) levy ja mappi anturi on erillään boksista konehuoneessa. Tarviiko siis varsinaisesti megaan tehdä mitään muutoksia, vai tehdäänkö kaikki muutokset megatuneen??
Mutta, onkos toi 4 barin mappi nyt sitte ihan simppeli laittaa tollasen 2,5 barin mapin tilalle. Mulla on vissii joku turtanan (tai vastaava) levy ja mappi anturi on erillään boksista konehuoneessa. Tarviiko siis varsinaisesti megaan tehdä mitään muutoksia, vai tehdäänkö kaikki muutokset megatuneen??
Fiat Uno Turbo I.E