Map anturi?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
ms harrastelija
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Wed Oct 08, 2008 21:23
Location: Helsinki

Map anturi?

Post by ms harrastelija »

Itselläni on läppärunkot ja tuo map anturille menevä letkuhan pitäisi sijoittaa tietääkseni ennen kaasuläppää.Joten Onko kukaan tehny tähän mitään järkevää ratkaisua?Pitääkö tehdä imusarjaan reikä letkua varten?Vai voiko olla kaasuläpän jälkeen kyseinen letku?
rally_racer
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Mon Mar 14, 2005 2:45

Re: Map anturi?

Post by rally_racer »

ms harrastelija wrote:Itselläni on läppärunkot ja tuo map anturille menevä letkuhan pitäisi sijoittaa tietääkseni ennen kaasuläppää.Joten Onko kukaan tehny tähän mitään järkevää ratkaisua?Pitääkö tehdä imusarjaan reikä letkua varten?Vai voiko olla kaasuläpän jälkeen kyseinen letku?
Map-anturille menevää letkua ei KOSKAAN laiteta ennen kaasuläppää... vaan aina kaasuläpän jälkeen... Eli toisinsanoen olkoon läppärungot taikka ei niin se painetieto pitää saada kaasuläpän ja venttiilin väliseltä osuudelta.

Läppärunkojen kohalla asia menee niin että pitää saada jokaselta kanavalta painetieto... toisinsanoen jokaselta kanavalta letku ja ne sitten yhdistetään T-haaroilla yhteen.
Suositellaan laittamaan kuristin ja joku kaasarikäyttööntarkotettu bensafiltterin väliin jotta map-anturille saadaan suodatettua mahdollisimman tasainen painetieto.
Corolla FX AE92 4A-GE -87 (tallissa.com)
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Map anturi?

Post by Vauhtivaunu »

ms harrastelija wrote: Onko kukaan tehny tähän mitään järkevää ratkaisua?
Laita TPS-ohjaamaan bensakarttaa (Alpha-N) ja unohda mappi.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: Map anturi?

Post by ArttuH »

Vauhtivaunu wrote: Laita TPS-ohjaamaan bensakarttaa (Alpha-N) ja unohda mappi.
Itse kyllä yrittäisin ensin käyttää mappia. Paljon helpompi säätää jos siltä vaan saa järkeviä lukemia. Ja on ihan mahdollista, että myös erillisten läppärunkojen kanssa saa järkeviä lukemia. Riippuu läppien koosta suhteessa koneeseen ja nokka-akseli(e)n ajoituksista.

Omien kokemusten mukaan ei näyttäisi olevan hirveän suurta eroa, ottaako painetiedon kahdelta sylinteriltä vai kaikilta. Yhdestä sylinteristä otettuna paine pomppii turhan paljon pienillä kierroksilla. Ja tuo bensansuodatin tai muu vastaavan kokoinen kammio anturin ja koneen välissä on ihan näppärä painetiedon tasaamiseen. Tarvittaessa koneen puolen letkua voi vielä kuristaa suodatuksen tehostamiseksi.
Arttu
GSX1100 -85
ms harrastelija
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Wed Oct 08, 2008 21:23
Location: Helsinki

Re: Map anturi?

Post by ms harrastelija »

Kiitos neuvoista pääsee projektissa eteenpäin :)
Post Reply