Tyhmä kyssäri, mut mistä mega tietää monta hammasta mun kampiakselilla on? Eli millä kaavalla se osaa laskea ne kierrokset?
Siis tarkemmin kuvaillen kaksi 55ast siivekettä kampuran hihnapyörällä tasajaolla. Vanhaa neuvostoliittolaista suunnittelua oleva kone pitää varmaan kolme kertaa kovempaa ääntä ku normi moottorit, et hankalahko korvakuulolla arvella kierrosnopeutta. Mut rupes silti arveluttamaan et mega saattais näyttää vain puolet todellisesta kierrosnopeudesta. Ainakin meteli on jo aika kova kahden tonnin kohdalla.
Miten mega laskee kierrosluvun?
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Mielestäni Fuel onlynä et tarvitse välittää hampaista yhtään mitään, puolan miinus/kiekkamittarin signaalijohto välittää kipinätiedon megalle suoraan. Jos olet ottanut kiekkamittarin signaalista megalle tuon kiekkatiedon, niin silloin voi olla mahdollista, että kiekkamittarille menee vain puolet kiekoista, en tosin tiedä onko näin missään toteutuksessa?Palikka wrote:Mulla on tällä hetkel extra-koodi fuel onlynä ja kipinä-asetuksena trigger return. Eli jos nyt järkeilin oikein niin tuossa nelipyttysessä koneessa kaks hammasta kampiakselilla on oikein.
Sylintereiden määrää lisäämällä saa toki kiekkoja tiputettua ja niitä vähentämällä kiekkoja nostettua, injections per engine cycle arvoa voi joutua sitten tietenkin muuttamaan.
Tacho output pin (General valikossa MT 225:ssä) vaikuttaa sitten kiekkamittariin joka kytketään megan perään, muttei sillä muistaakseni ollut vaikutusta siihen megan näyttämään kiekkalukemaan, joku osannee vahvistaa?
Volvo 360GL -88