Prossu resetoi, kun 150kpa ylittyy..

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
niamola
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Wed Nov 30, 2005 9:45
Location: Äetsä

Prossu resetoi, kun 150kpa ylittyy..

Post by niamola »

Aloitetaas alusta, eli onkelma alkoi, kun vaihdoin 400kpa mapin partcon levylle. konffasin uuden mapin niin boxiin kuin ohjelmaankin sisään.

Käynnistettyäni auton huomasin että megan kaikki säädöt siinä samassa mennyt jostain kumman syystä sekaisin ja toinen puolista räjähti.. No ei siinä mitään, uusi sytkäkivi ja puolat paikalle..asetukset kuntoon ja menoksi.

Nyt auto pelaa täysin kunnes n. 150kpa ylittyy, niin nyykähtää ja sen jälkeen map arvo näyttää n. 60kpa liikaa( ja auto käy tietysti pirun rikkaalla). Kun sammutan pelaa kaikki taas normaalisti, kunhan en päästä sitä ahtamaan yli 0,5barin.

Lokiin tulee näkyviin reset rivi tuolle sekoamis kohdalle. Koodin koitin ajaa uusiksi sisään, mutta sama juttu jatkuu.

Olisko voinut joku muukin osa levyltä mennä?


Edit: koodi on 029q2, partcon sarja, syttykivet boxissa ja hukkakipinäpuola. (puola vaihtui nyt räjähdyksen jälkeen toyotan 4agze:n puolasta Boschilaiseen) Toistakymmentä näitä olen tehnyt ja asentanut/säätänyt, joten aivan pihalla en ole.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Ei ihan täysin ongelmaan sopivaa ratkaisua tule mieleen, mutta pari juttua, jotka voivat liittyä aiheeseen.

Ensinnäkin tuo resetointi ahdoilla voi johtua siitä, että sylinterin paineen kasvaessa sytkä ei enää jaksa iskeä kipinää, mistä taas seuraa normaalia enemmän sähköistä häiriötä ja resetointi. Tämä näyttää olevan kohtuullisen yleinen ongelma, ainakin englanninkielisiä foorumeita lueskellessa näyttää siltä. Ensiavuksi voi kokeilla tulppien kärkivälin pienentämistä. Prossun reset-pinnin ja maan välille voi myös lisätä 100nF konkan häiriöitä poistamaan.

Sitten jos asetuksissa on barometric correction päällä, niin se saattaa aiheuttaa seosten sekoamisen resetissä. Koodi lukee resetin hetkellä vallitsevan imusarjan paineen ilmanpaineeksi ja korjaa seoksia sen mukaan. Mutta mielestäni tuo ei selitä virheellistä MAP-arvoa.
Arttu
GSX1100 -85
niamola
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Wed Nov 30, 2005 9:45
Location: Äetsä

Post by niamola »

Outoa siinä on se, että aiemmin tämä toimi ahdoillakin, tosin pienemmällä mapilla ja toyotan puolilla...

Voisko nuo dwell asetukset aiheuttaa tämän myös? Mulla on nyt tuolle boschille cranking 6ms, käynti 3.5ms ja minimi 0.1ms, tojon puolilla muuten samat, paitsi tuo 3.5ms oli 2.7ms

Map arvo on väärä vain megatunessa, logiin se tulee oikein, joten voi hyvinkin olla että megatune lisää jotain korjausta siihen mittariinsa..
Toyota Corolla GT -85, Megasquirt 029y4, VP921, wastedspark, turbo
niamola
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Wed Nov 30, 2005 9:45
Location: Äetsä

Post by niamola »

taas pelaa.. Häiriöistä pääsi 4kpl 100nF konkkia prossun jalkoihin, 1-2, 2-6, 19-20 ja 31-32.
Toyota Corolla GT -85, Megasquirt 029y4, VP921, wastedspark, turbo
Post Reply