Moro äijät ja leidit,
onko kukaan ohjannut megalla kaasua, maakaasua tai muita kaasuja, joita voi polttaa kipinäsytytteisessä polttomoottorissa?
Itse olen ajatellut toteuttaa vetykaasua polttavan auton, mutta soveltuuko mega siihen?
Vetyähän voi tuottaa monella tapaa tai sitten ostaa pulloissa, siis mikä ettei.
Nyt kaikille ropellihatut päähän ja miettimään meille ah niin rakkaan harrastuksen tulevaisuutta.
Kaasua koneeseen....eco eco
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 3
- Joined: Tue Sep 23, 2008 22:05
- Location: Huutokoski
- Contact:
Kaasua koneeseen....eco eco
Kolmea en vaihda, Chevy, Chevy ja Chevy
Eikös BMW tehnyt jonkun prototyypin tästä polttomoottorin vetysuihkutuksesta? Minkäslaiset suuttimet sille vedylle vaaditaan?
Vedyn suhteen olen hivenen epäileväinen toistaiseksi, lienee turvallisempaa kokeilla jollain "turvallisemmalla" kaasulla kuten maakaasulla ensin... Vetyhän on melko herkkää tavaraa
.
Miten seossuhteet ja muut muuttuvat kaasujen suhteen? Briteissähän saa apua valtiolta jos muuttaa auton toimimaan LPG:llä.
Vedyn suhteen olen hivenen epäileväinen toistaiseksi, lienee turvallisempaa kokeilla jollain "turvallisemmalla" kaasulla kuten maakaasulla ensin... Vetyhän on melko herkkää tavaraa

Miten seossuhteet ja muut muuttuvat kaasujen suhteen? Briteissähän saa apua valtiolta jos muuttaa auton toimimaan LPG:llä.
Kannattaa ensin tarkistaa miten maksetaan "polttoaineveroa"omatekoisista kaasuautoista,oli johonkin aikaan verotus jotain aivan käsittämätöntä.
En tosin tiedä miten se nykyisin menee.
En tosin tiedä miten se nykyisin menee.
http://www.harrastekilpurit.com/
-subaru legacy 200stw koirankuljetin.
-subaru legacy 2.2 sedan ei vielä tiedä mikä.
-subaru leonen 4cam harrasteajokki.
-subaru legacy 200stw koirankuljetin.
-subaru legacy 2.2 sedan ei vielä tiedä mikä.
-subaru leonen 4cam harrasteajokki.
Niinno, sähköautollekin on tätä nykyä käyttövoimavero maksettava samaan tapaan kuin dieselille ja muillekin vaihtoehtoisille polttoaineille.
Mutta jos kokeilunhalu tässä ajaa asiaa niin ei niistä kannata lannistua. Miettii niitä sitten myöhemmin. Ja tietenkin jos tosiaan budjetti antaa myöden, eikä niin ole sen rahan päälle se homma. Harrastushan ei ole mikään jollei se vie kaikkea aikaa, vaimoa, lapsia, omakotitaloa ja rahoja
.
Mutta jos kokeilunhalu tässä ajaa asiaa niin ei niistä kannata lannistua. Miettii niitä sitten myöhemmin. Ja tietenkin jos tosiaan budjetti antaa myöden, eikä niin ole sen rahan päälle se homma. Harrastushan ei ole mikään jollei se vie kaikkea aikaa, vaimoa, lapsia, omakotitaloa ja rahoja

Puukaasuruutta
Eikös siinä voisi käyttää injektorin pulssitusta ohjaamaan ilman ja polttokaasuna suhdetta yhtälailla. Vaati tietty muutosta ja lisäystä sekä ohjelmaan, että mekaniikkaan.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 3
- Joined: Tue Sep 23, 2008 22:05
- Location: Huutokoski
- Contact:
Suuttimet
En ole vielä ehtinyt tutkimaan....työkään aina ei ole helpottamassa harrastuksia.
Mutta, kuulemma uudemmat suuttimet ovat keraamisia sisätiloiltaan, joten ne ei tartte bensaa voiteluun? Joku asiasta enemmän tietävä voisi valottaa. Ja varmasti pitää ohjelmaa hiukan muokata, mutta entäs sitten?
Kokeilunhalusta tässä nimenomaan on kyse.
Vety on herkkää syttymään, mutta myös herkkää liukenemaan ilmaan jos pääsee suljetun järjestelmän ulkopuolelle.
Veroasiaan voisi vaikuttaa se että säilyttää bensa järjestelmän katuautossa. Näin katsastuksessa voisi käyttää bensaa...mutta mites katsastusviranomaiset suhtautuu konepeiton alla lymyilevää, heille ylimääräiseen, järjestelmään. Muuten käyttövoimavero on sieltä minne aurinko ei koskaan paista, eli ei nykyaikaa. Se aikanaan tappoi innostuksen sähköautoiluun.
Tarkoituksena on muuttaa normaali bensaruiskukone vedylle ja luokitella se johonkin rataluokkaan. Roadsportti olisi ehkä rakentelultaan vapaimpiin kuuluva, mutta asia selvenee talven 2008-2009 aikana.
Smitty Hill Garage
Huutokoskenherttua
Huutokoski
Mutta, kuulemma uudemmat suuttimet ovat keraamisia sisätiloiltaan, joten ne ei tartte bensaa voiteluun? Joku asiasta enemmän tietävä voisi valottaa. Ja varmasti pitää ohjelmaa hiukan muokata, mutta entäs sitten?
Kokeilunhalusta tässä nimenomaan on kyse.
Vety on herkkää syttymään, mutta myös herkkää liukenemaan ilmaan jos pääsee suljetun järjestelmän ulkopuolelle.
Veroasiaan voisi vaikuttaa se että säilyttää bensa järjestelmän katuautossa. Näin katsastuksessa voisi käyttää bensaa...mutta mites katsastusviranomaiset suhtautuu konepeiton alla lymyilevää, heille ylimääräiseen, järjestelmään. Muuten käyttövoimavero on sieltä minne aurinko ei koskaan paista, eli ei nykyaikaa. Se aikanaan tappoi innostuksen sähköautoiluun.
Tarkoituksena on muuttaa normaali bensaruiskukone vedylle ja luokitella se johonkin rataluokkaan. Roadsportti olisi ehkä rakentelultaan vapaimpiin kuuluva, mutta asia selvenee talven 2008-2009 aikana.
Smitty Hill Garage
Huutokoskenherttua
Huutokoski
Kolmea en vaihda, Chevy, Chevy ja Chevy