Suuttimet ei aukea käynnistyksessä.

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Palikka
Megasquirttaaja
Posts: 21
Joined: Mon Oct 16, 2006 23:37

Suuttimet ei aukea käynnistyksessä.

Post by Palikka »

Jos en oo ihan väärässä niin suuttimista pitäis tulla tavaraa aina kun tulee kierrossignaalia(?)
Mutta startatessa ei tule, saati kampikäynnistyksellä tai autoa työntämällä.
Toistaiseksi auton saa käyntiin annostelemalla vanhanaikaisesti kahvikupilla bensaa.

Mitä asetusta Megatunessa pitäis säätää että sais heti ekasta liipaisusta suuttimet aukeamaan?

Ja toinen kyssäri, saako myöskään ryyppyä annettua ennen starttausyritystä? Olen yrittänyt mulkata tuota Flood clear-asetusta ja kokeillu sitä kaasun käyttämistä 3 kertaa pohjassa ilman tulosta.
(Suuttimet on toistaiseksi sijoitettu kohtisuorasti imukanavaan nähden aiheuttaen huonon startin)

MS2,Extra-koodi (Fuel only) käytössä.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Cranking PW vaikuttaa starttikierrosten ruiskutusmäärään. Katso että cranking rpm ei ole liian matala tai korkea.
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Ja ettei cranking table ole täynnä nollia.
Raaseri
Megasquirttaaja
Posts: 31
Joined: Thu Jan 19, 2006 23:17
Location: Espoo

Re: Suuttimet ei aukea käynnistyksessä.

Post by Raaseri »

Palikka wrote:Olen yrittänyt mulkata tuota Flood clear-asetusta ja kokeillu sitä kaasun käyttämistä 3 kertaa pohjassa ilman tulosta.
(Suuttimet on toistaiseksi sijoitettu kohtisuorasti imukanavaan nähden aiheuttaen huonon startin)

MS2,Extra-koodi (Fuel only) käytössä.
Mikä sulla on flood clearissa se TPS arvo? Jos arvo on pienenpi kuin TPS-anturin antama arvo startatessa niin se ei suihkuta bensaa yhtään ennen kuin kierrokset nousee käynnistyskierrosten yli (sama valikko "cranking RPM). Esim jos sulla on siinä arvo "0" ja sun TPS-anturi antaa kaasu ylhäällä arvoa "30", niin polttoainetta ei tuu yhtään... Olikohan tarpeeks epäselvästi pikku pöhössä sanottu? :)
-= Honda CRX 1.6 DOHC ITB TIC MSExtra =-
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

laita nyt aluksi vaikka tälläiset arvot sinne asetuksiin, niin voi jotain toivoa olla saada kone käyntiin... ei se kone käyntiin lähde, jos ei se saa edes pientä ryyppyä...

Image

noilla asetuksilla kone saa 2 x ryypyn ja kaikki (kaikki 2, mihin olen megan asentanut :D) koneet on tuolla kartalla hörähtäneet ekalla käyntiin...

+4 -> 71 C väli ainakin tuntuu toimivan hyvin, pakkasilla en ole vielä päässyt testaamaan, eli kylmempi pää kaipaa tod.näk. vielä lisää bensaa... mutta ompahan ainakin joku perusta mistä lähteä rakentamaan...

eikä se 3 x kaasun polkaisu mitään auta, jos tämä kartta ei ole kunnossa... 0x jotain on kuitenkin yhä se 0...
Palikka
Megasquirttaaja
Posts: 21
Joined: Mon Oct 16, 2006 23:37

Post by Palikka »

Joo palataan tähän myöhemmin. Nokan hammasratas lähti heilumaan ja nyt ampuu imusarjasta liekit ku yrittää startata... Sain kuitenkin säädettyä sen verran että kone lupaa joka yrittämällä jopa kammesta vääntämällä mut tyssää tuohon kipinään imuvenan ollessa vielä auki.

Niin konehan oli armeijan käyneille tuttu UAZista ,2.445 litranen suora nelonen. Kaameeta ryyppyä se tarvitsi kaasarillakin.
Post Reply