Välillä kiertää yli 4500 rpm, välillä ei. Logia nähtävänä.
Moderator: Masi_K
Välillä kiertää yli 4500 rpm, välillä ei. Logia nähtävänä.
Kumma ongelma, itse en löytänyt logista mitään kovin ihmeellistä. Löytääkö kukaan muu?
Tuntuu vähän siltä, että jos vetää vaikka kolmosella ja aloittaa vedon jo alhaisilla kierroksilla ja pienellä ahtopaineella, jolloin kierrokset nousee tasaisesti, eikä sudi, niin ei mitään ongelmaa. Sitten jos vetää ykkösellä, tai kakkosella ja kierrokset nousee rivakammin niin alkaa röpöttää 4500-5000 rpm kohdalla.
Ekassa logissa yksi veto kolmosella, jolloin ei mielestäni juuri nykinyt. Sitten kytkin pohjassa kierroksia, jolloin kierrokset jäivät "nykimään" 4500-5500 kohdalla:
http://cid-31b60d345f488af1.skydrive.li ... en/rpm.xls
Toisessa logissa kolme ensimmäistä vaihdetta läpi ja rykimistä esiintyi joka vaihteella:
http://cid-31b60d345f488af1.skydrive.li ... n/rpm2.xls
Hall-anturi on hieman väärässä paikassa, se tulee siirtymään. Eli trigger angle 32, jolloin mega ja lamppu näyttää samoja ennakoita. Johtuneeko tästä?
Tuntuu vähän siltä, että jos vetää vaikka kolmosella ja aloittaa vedon jo alhaisilla kierroksilla ja pienellä ahtopaineella, jolloin kierrokset nousee tasaisesti, eikä sudi, niin ei mitään ongelmaa. Sitten jos vetää ykkösellä, tai kakkosella ja kierrokset nousee rivakammin niin alkaa röpöttää 4500-5000 rpm kohdalla.
Ekassa logissa yksi veto kolmosella, jolloin ei mielestäni juuri nykinyt. Sitten kytkin pohjassa kierroksia, jolloin kierrokset jäivät "nykimään" 4500-5500 kohdalla:
http://cid-31b60d345f488af1.skydrive.li ... en/rpm.xls
Toisessa logissa kolme ensimmäistä vaihdetta läpi ja rykimistä esiintyi joka vaihteella:
http://cid-31b60d345f488af1.skydrive.li ... n/rpm2.xls
Hall-anturi on hieman väärässä paikassa, se tulee siirtymään. Eli trigger angle 32, jolloin mega ja lamppu näyttää samoja ennakoita. Johtuneeko tästä?
Chuck My Norris
no, ei tuo nyt ihan hyvältä näyttänyt
duty cycle 1 ja 2 heittää puolella (oma teki joskus samaa, kun asetin 2 ruiskutusta/työtahti ja käynti oli mitä oli...) mikä koodi sulla on käytössä?
ja koska tuo duty cycle nyt on mitä on, niin eihän lambdakaan ole oikeasti sitä mitä tuo näyttää, logissa olin näkevinäni syttykatkoksia, kun meni niin rikkaalle välillä, joka siis selittää myös sen miksi ei kierrä...

duty cycle 1 ja 2 heittää puolella (oma teki joskus samaa, kun asetin 2 ruiskutusta/työtahti ja käynti oli mitä oli...) mikä koodi sulla on käytössä?
ja koska tuo duty cycle nyt on mitä on, niin eihän lambdakaan ole oikeasti sitä mitä tuo näyttää, logissa olin näkevinäni syttykatkoksia, kun meni niin rikkaalle välillä, joka siis selittää myös sen miksi ei kierrä...
Kävin kokeilemassa. Ihan hyvin tuntu kakkosella ja kolmosella vetävän nyt, vaikka sutikin hieman. Kiitoksia paljon!Höylä wrote:onko sulla asetuksissa se 2 ruiskutusta/työtahti? jos on, niin kokeile sitä 1/työtahti... jos ongelma poistuu, niin vika on siinä, että koodi bugittaa tuossa kohtaa...JTH wrote:Koodihan on extra 029y4.

Kaverin mukaan tuo Duty Cycle 1 ja 2 heitto puolella on bugi logviewerissä, ja että ne todellisuudessa on kyllä samat.
Chuck My Norris
itse törmäsin samaan ongelmaan joskus, kun kokeilin laittaa 2 ruiskutusta/työtahti, mitään järkevää selitystä tuolle bugille/vialle en löytänyt, koska aikaisemmin sama koodi oli toiminut ihan hyvin samoilla asetuksillaJTH wrote:Kävin kokeilemassa. Ihan hyvin tuntu kakkosella ja kolmosella vetävän nyt, vaikka sutikin hieman. Kiitoksia paljon!Höylä wrote:onko sulla asetuksissa se 2 ruiskutusta/työtahti? jos on, niin kokeile sitä 1/työtahti... jos ongelma poistuu, niin vika on siinä, että koodi bugittaa tuossa kohtaa...JTH wrote:Koodihan on extra 029y4.
Kaverin mukaan tuo Duty Cycle 1 ja 2 heitto puolella on bugi logviewerissä, ja että ne todellisuudessa on kyllä samat.

megalogviewerissäkin on joku tuollainen bugi, mutta se ilmeni muistaakseni eri tavalla


otas vielä logia jos jaksat, siitä kuitenkin näkee aika paljon sellaista, mitä on vaikea kuvailla kirjoittamalla...JTH wrote:Ja takapakkia taas, kävin ajamassa pidemmän lenkin. Vieläkin tuntuu tekevän tuota, ei ehkä niin pahasti enää. Sitten ku se on nykinyt tuon 5500 rpm yli, niin kiertää oikein ilosesti kyllä.
niin, tuo trgger angle 32 on vissiin sillä "kielletyllä" alueella

Tässä olis:
http://cid-31b60d345f488af1.skydrive.li ... vielki.xls
Toi hallin paikka tulee vielä muuttumaan, on vaan laturin hihna niin huonosti just siinä tiellä, että joutuu vähän soveltamaan.
http://cid-31b60d345f488af1.skydrive.li ... vielki.xls
Toi hallin paikka tulee vielä muuttumaan, on vaan laturin hihna niin huonosti just siinä tiellä, että joutuu vähän soveltamaan.
Chuck My Norris
näyttäis vieläkin samalta, eli sytkä katkoksia ja seoksen yleistä heilumista kierroksilla + ahdoilla, joko sun vehkeissä ei tehot riitä tai tuo trigger angle aiheuttaa niitä ongelmia (lambda arvon piikeistä päättelin...)
aika paksua seostakin kone tuntuu saavan, joten myös se voi aiheuttaa tuota misfireä...
kyllähän se kone prötää, jos kipinä katoaa kesken leikin
voi olla, että seos on juuri tuossa alueella hieman liian paksua, onko sulla varaa vetää sitä hieman laihemmalle, vai pelkäätkö jo konevaurioita... tuo 10:1 AFR ja välillä jopa 8:1 AFR ei kyllä enää oikein tunnu mielekkäältä
(todellisuudessa seos voi olla vieläkin paksumpaa, kun nuo misfiret vääristää seosta laihemman näköiseksi...) joku 11:1 ARF kyllä suojaa konetta vielä sen verran mitä seoksella siihen voidaan vaikuttaa, ellet sitten aja 50/50 bensa etanolilla...
edit: muutama juttu tuli vielä mieleen... eli mitä lambda anturia käytät, kun sekin vaikuttaa siihen, että mitä megalogviewer näyttää
katselin tietysti noita sun logejas omilla asetuksilla, eli innovaten wb default...
ja onko tulpat missä kunnossa, nokiset tms.
joku pikku juttu tuo kuitenkin on, kun ilmenee vain tietyllä RPM alueella tai säädöt on vain juuri siinä rajalla, että toimiiko aina kunnolla vai ei (seos pääasiassa...)
aika paksua seostakin kone tuntuu saavan, joten myös se voi aiheuttaa tuota misfireä...
kyllähän se kone prötää, jos kipinä katoaa kesken leikin


edit: muutama juttu tuli vielä mieleen... eli mitä lambda anturia käytät, kun sekin vaikuttaa siihen, että mitä megalogviewer näyttää

ja onko tulpat missä kunnossa, nokiset tms.
joku pikku juttu tuo kuitenkin on, kun ilmenee vain tietyllä RPM alueella tai säädöt on vain juuri siinä rajalla, että toimiiko aina kunnolla vai ei (seos pääasiassa...)
Sulla näkyy nyt AFR ilmeisesti hieman väärin. Itselläni se on tuossa 200 kPa:n kohdalla välillä 12.1-12.3. Ja anturina on PLX:n laajakaista. PLX:n oma mittari ja megatune näyttää täysin samoja arvoja. Täytyy seuraavaksi varmaan ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä hall-anturille uusi kiinnitys.
Mistä näet sytkäkatkokset?
Ja autona siis 1.6 Turbo Uno.
EDIT: Tulpat vaihdoin pari viikkoa sitten uusiin, ongelmaa oli myös vanhoilla tulpilla.
Mistä näet sytkäkatkokset?
Ja autona siis 1.6 Turbo Uno.
EDIT: Tulpat vaihdoin pari viikkoa sitten uusiin, ongelmaa oli myös vanhoilla tulpilla.
Chuck My Norris
sytkäkatkokset näkyy logissa lambdan arvossa piikkeinä laihalle päin, vaikka kaikkien muiden arvojen perusteella pitäis mennä kohti pienempää AFR lukua... ei ne nyt niin selviä ollut mitä joissakin omissa logeissa, mutta selviä viitteitä siihen suuntaan kuitenkin...
juu, näkyy "hieman" väärin tuo AFR luku
pienin oli AFR 8:1...
voi olla, että tuo trigger angle sitten on kuitenkin kaiken pätkimisen takana, jos seokset ei niin paksut olekkaan, mitä aluksi luulin...
tuosta pätkimisestä olis hyvä saada kunnon logia, eli monta vetoa siinä pätkimisen alueella samaan logiin... olis sitten helpompi vertailla, kun sais heti tarkistaa, onko toisessa kohtaa samaa oiretta... tietysti kunnon analysointi vaatis myös autolla ajamista, että sais myös sitä perstuntumaa, kun se on myös aika tärkeää, vähän huono yrittää "simuloida omaan päähän" sitä moottorin käytöstä pelkästään muutaman käppyrän perusteella
juu, näkyy "hieman" väärin tuo AFR luku

voi olla, että tuo trigger angle sitten on kuitenkin kaiken pätkimisen takana, jos seokset ei niin paksut olekkaan, mitä aluksi luulin...
tuosta pätkimisestä olis hyvä saada kunnon logia, eli monta vetoa siinä pätkimisen alueella samaan logiin... olis sitten helpompi vertailla, kun sais heti tarkistaa, onko toisessa kohtaa samaa oiretta... tietysti kunnon analysointi vaatis myös autolla ajamista, että sais myös sitä perstuntumaa, kun se on myös aika tärkeää, vähän huono yrittää "simuloida omaan päähän" sitä moottorin käytöstä pelkästään muutaman käppyrän perusteella

No niin, eli kauanhan sitä taas kesti. Päivän tai kaksi auto toimi täydellisesti, nyt entistä huonommin. Prötää kierroksilla, nykii tasakaasulla. Kellään ideoita?JTH wrote:Juhlan aika, pätkiminen on poistunut keskuudestamme! Tein eilisen ja tämän päivän aikana uuden telineen Hall-anturille. Trigger Angle on nyt 83 ja toimii todella hyvin. Tasakaasuajossa esiintyneet pienet nykimiset poistuivat myös. Hienoa!
Iso kiitos kuitenkin Höylälle avusta!
edit: Ja täyskaasulla kun vetää, niin nykii aina tuossa 4500-5500 rpm kohdalla. Sen jälkeen ei.
Chuck My Norris