
onko liipaisu pielssä? korjattu, `loppuraportti`
Moderator: Masi_K
onko liipaisu pielssä? korjattu, `loppuraportti`
Mikä on kun mega näyttä 10` astetta eykk mutta ajoituslamppu näyttää totuuden 15´ eykk. Sain vaihtaa moottorin kannentiivisten kun otin konesta kaiken irtti ja vähän enemmänkin
onko mulla tosiaan toi liipaisu jotenkin pielessä käytän 4 sakaraista liipaisua joka on jakajan sisällä ja hei 8 modulia. Täytyyko mun siirtä (viilata) vr anturia hiukan myöhäisemälle?

Last edited by kamski on Mon Sep 15, 2008 20:03, edited 2 times in total.
Re: onko liipaisu pielssä?
Ensimmäinen homma koneen käyntiin saamisen jälkeen on aina ajoituksen tarkistaminen strobolla. Trigger anglea säädetään niin kauan, että megalla ja strobolla nähdään sama ennakko.
Totta, näin on silloin homma eteni ilman strobo lamppua,, toisinaan säädin ihan korvakuulolta ja päästiin siihen 10 000 km ilman murheita.
Joku nakutus anturi olis auttanut asiaan mutta minkäs teet kun ajamisen halut on niin kuin..... . Ja opitaan aina kantapään kautta. Auto no nyt talvitlakalla moottoria viritetty entisestä ja tarkistetaan säädöt heti kun päästän tallille.
Joku nakutus anturi olis auttanut asiaan mutta minkäs teet kun ajamisen halut on niin kuin..... . Ja opitaan aina kantapään kautta. Auto no nyt talvitlakalla moottoria viritetty entisestä ja tarkistetaan säädöt heti kun päästän tallille.

5 asteen heitto siinä nyt sitten oli, kai sekin riittä hajottaman kannentiiviste jo 8000 rpm Mitä toi oikein meinaa kun trigger anglea näyttää 10 astetta eikö sen pitäis olla -10 eykk. eli toi miinus puuttu ? tuntuu että se nakuttais jo tyhjäkäynnillä. Tai sitten on senverran kovat puristukset ja vanha bensa että nakutta? täytyy muuttenkin siirtyä 98E
Onko sitten jossain muualla joku säätöarvo olemassa. 


Tuo trigger angle arvo on siis se kulma kampiakselilla milloin liipaisu tulee megalle, siinä pitää muistaakseni olla 5-15 eykk tai 60-90 eykk jotta toimii oikein mutta siis riippuu täysin kokoonpanostasi. Se kohta jossa normaalisti on -10 on fixed angle. Tähän kohtaan laitat siis esim 10 kun säädät tuota trigger anglea kohdalleen. Muutat trigger anglea niin kauan että myös ajoituslampulla näet 10 asteen ennakon. Olet nyt löytänyt oikean trigger anglen. Muuta fixed angle takaisin arvoon -10 joka siis tarkoittaa sitä että käytetään sytkäkarttaa normaalisti, eikä kiinteää ennakkoa.
Volvo 164 Turbo -74 MS3
Overrun fuel cut tarkottaa syötön katkaisua moottorijarrutuksessa.kamski wrote:Ei kyllä kaikki näyttäis olevan ok, ilmeisesti se on joku mekaaninen ääni joka tulee esille noin 30 sek. käynnistyksen jälkeen ja lähes häviä kun moottori täysin kuuma. Tiedä sitten häntä.! Onko toi Over Run Fuel Cut 2 bankin suuttimelle tarkoitettu valikko.
Volvo 164 Turbo -74 MS3
Juu kirjoitin väärin eli toi Staged injectio. Se vissiin määrä 4+4 suuttimien ohjauksen, mutta toi fuel cut ei ole edes valittuna eli olen yrittänyt näköään säätä sekin väärästä paikasta tuolta kiidytus rikastuksesta kun siinäkin on polttoainen vähennyt säätö ellkäs acceleration wizard ei ihme kun ei vähentänyt mieleisella tavalla. Nyt kun tarkistin asian niin tosian Suomenuksessa SIVU 48 jossa lukee DECEL FUEL amout% jossa vähennetään polttoainetta....!! ja juuri se säätö ei pelaa ainakaan minun autossa-jolloin kokeilun jälkeen luovutin..
Ihme kyllä että auto pelaa kuitenkin kohtuullisen hyvin muilla kiihdytys rikastus säädöllä.
Nyt on sitte kaksi säätö pulma.
----fuel cut
&
--staged injectio jossa dual table DT 2 ei voi ottaa käyttöön, anakin on niin kirjoitettu manualissa. Olisko tietoa?
Ihme kyllä että auto pelaa kuitenkin kohtuullisen hyvin muilla kiihdytys rikastus säädöllä.
Nyt on sitte kaksi säätö pulma.
----fuel cut
&
--staged injectio jossa dual table DT 2 ei voi ottaa käyttöön, anakin on niin kirjoitettu manualissa. Olisko tietoa?
Jakaja sytytys pelaa moitteettomasti, neljä hammasta ja HEI 8 palikka on näköjään pommin kestävä. Ennakot on just siinä missä pitääkin olla, ei hiihdä eikä heilu uskomaton kokoonpano.!
Rikkinäinen kannentiiviste johtui huohotin öljystä joka keräntyi ajan mittaan imusarjanpohjalle ja kun innostui polkea kaasua pitempään niin "tervaöljyt lähtivät imuvirtauksien mukaan, laihensivat pa.seoksen ja poltti kannentiiviseen. Nyt on huohotin säiliö.!
Rikkinäinen kannentiiviste johtui huohotin öljystä joka keräntyi ajan mittaan imusarjanpohjalle ja kun innostui polkea kaasua pitempään niin "tervaöljyt lähtivät imuvirtauksien mukaan, laihensivat pa.seoksen ja poltti kannentiiviseen. Nyt on huohotin säiliö.!
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !