Megatunen lämpömittari näyttämä suuremmaksi?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
puuhapete
Megasquirttaaja

Megatunen lämpömittari näyttämä suuremmaksi?

Post by puuhapete »

Eli haluaisin MegaTunen näyttävän yli 102 astetta. Miten tuo onnistuikaan?
Osaako joku neuvoa?
sierra twinturbo
JP'
Megasquirttaaja

Post by JP' »

Olisin myös hyvin kiitollinen tästä tiedosta. Oma auto kun ainakin säätövaiheessa tuppaa käymään sen verran kuumana, ettei tuo 102 astetta riitä millään.

Siis onko jotain keinoa saada megatune näyttämään yli 102 astetta?

JP
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

kyllä mulla on näyttänyt aina 120 astetta :roll:

mikä koodi teillä on käytössä, että johtuuko siitä? mulla hi-res koodi tai joku extra nyt ainakin...
JP'
Megasquirttaaja

Post by JP' »

Erikoista.. Mulla on käytössä uusin extra eli 029y4.

JP
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

http://jysal.pp.fi/extran%20ohjeet/Mega ... 0perus.htm

eikä teillä muka näy tuossa lämpötilamittarissa 120 C :shock:
JP'
Megasquirttaaja

Post by JP' »

Siis kyllä megatune on aivan samanlainen kuin sinulla. Eli mittaritaulussa on asteikko 120:een. Neula vaan ei koskaan mene 102 celsiuksen yli ja se on suuri ongelma.

JP
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

jaa, kyllä meillä ainakin tuota sierraa viimeksi säätäessä megatune näytti 103 C, kun unohdettiin kytkeä flekti :oops:
JP'
Megasquirttaaja

Post by JP' »

No perkules. Mikäs tuossa sitten voi mättää.. Täällä kun muillakin näyttäisi olevan tuota samaa 102:n asteen ongelmaa. Onko kenelläkään ratkaisua tähän?

JP

PS. Omalla autolla on pienehköjä lämpöongelmia vaikka flektit on pakkokytkennällä. Vissiin tuo puhallin putkineen antaa konehuoneessa sen verran lämpöä, ettei vakiojäähdytin pysy mukana.
JP'
Megasquirttaaja

Post by JP' »

Eikö keneltäkään löydy apuja?!? Jos joku on megatunea tai ini-tiedostoja muokkaamalla saanut korjattua tuon pahan puutteen niin auttakaa miestä mäessä.

JP
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja

Post by VesQ »

Ei itselläkään näytä kuin 102ast. Tosin luulen että näyttää siinäkin väärin koska jos laittaa flektin ohjaukseen että lähtee päälle vaikka 90ast niin mittari on näyttänyt 102 astetta jo jonkin aikaa ennenkuin flekti lähtee päälle
JP'
Megasquirttaaja

Post by JP' »

Joo olen itsekkin huomannut, että se lämpötila pomppaa välillä ihmeellisesti lähellä tuota 100 astetta.

On aika erikoista että tuossa megatunessa on tosiaan tuollainen typerä rajoite jota ei ilmeisesti pysty edes ohittamaan/korjaamaan/purkkavirittelemään. Megajumalat auttakaa!

JP
jannu5
Megasquirt aloittelija

Post by jannu5 »

mulla näytti parhaimmillään 106 astetta koodina joku 10d hi-ressi
sierra cosworth 2wd MS+edis4
JP'
Megasquirttaaja

Post by JP' »

Hmm.. Erikoista. Sä oot siis päässy maagisen 102 asteen rajan yli :D Mä oon jo kokeillu vaikka mitä, mut ei näytä onnistuvan. Taidan luovuttaa ja ostaa erillisen lämpömittarin.

JP
_P_
Kokenut Megasquirttaaja

Post by _P_ »

Kuinka paljon teillä on se maksimilämpötila siinä .inc tiedostossa jonka easytherm tekee lämpöanturille? Ja minkälaisissa portaissa se lämpötila nousee siinä samassa tiedostossa siellä ääripäässä, tulisiko 102 asteen jälkeen vaikkapa 120 johon se kone ei enää lämpeä, jos se 102 astetta ei olekaan viimeinen arvo.
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja

Post by turbosbc »

mulla oli viime kesänä muistaakseni 114 astetta megatunen taulussa kun vesipumpun remmi lensi pois päältä. Koodina joku silloin uusin extra ja anturina megan oletusanturi (gm) ja oletusasetukset.
jeddah
Megasquirttaaja

Post by jeddah »

Mullakin näyttää olevan maksimi 102 astetta. Sattumalta löysin Megatune\mtcfg\msns-extra.ini tiedostosta [GaugeConfigurations] kohdan, jolla ne voisi saada kalibroitua. Numerot näytti oudoilta, joten en uskaltanut kokeilla, kertokaa jos onnistuu...
Post Reply