Kesken ajon alkoi vedenlämpömittari megatunessa näyttää ihan omiaan, muistaakseni jotain 50ast.
Samalla lopetti lambda näyttämisen tykkänään, eli ei syttynyt yhtään vihreää pallukkaa megatunessa. Kun auton sammutti, kaikki näytti olevan taas ok. Käynnistettäessä uudestaan, mittarit näytti taas ihan mitä sattuu.
Jossain on siis jotain häikkää, mutta mistä etsiä vikaa? Johtojen häiriösuojaksista vai maadoituksista vai mistä? Johtosarja on tehty valmiista kaapelista. Yleisesti signaaleissa ei ole mitään häiriötä, ei edes rpm- tai lambdasignaalissa. Voiko nuo MS:n johdot sotkea toistensa signaaleja, kun kulkevat samassa kaapelissa? Kaapeli on häiriösuojattu koko matkan, mutta johtimet sen sisällä ei ole häiriösuojattuja toisistaan.
Ongelma saattoi tulla sillä hetkellä kun flektin (MS ohjaa) olisi pitänyt lähteä pyörimään, mutta tämä on vaan aavistus.
Signaaliongelmia vadenlämmön ja Lambdan kanssa.
Moderator: Masi_K
Signaaliongelmia vadenlämmön ja Lambdan kanssa.
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
meillä ainakin flektin ohjaus sekoitti koko megan (auto sammuu siihen paikkaan, jos flektin johdon edes kytkee megaan) ja päätettiin luopua sen käytöstä, nykyään on alavesiletkussa sellainen aturi, joka lyö releen päälle tietyn lämpötilan ylittyessä, muistaakseni ihan 127 fiatin syyläristä napattiin se anturi
flekti pyörii siis, vaikka autosta olis kaikki muut virrat pois päältä, kuten tuollainen systeemi on alunperinkin tehty...

flekti pyörii siis, vaikka autosta olis kaikki muut virrat pois päältä, kuten tuollainen systeemi on alunperinkin tehty...
Aiheesta löyty jo aikasempaa keskustelua. Ei vaan tuo cortnan linkittämä sivu enää aukea, eli mistähän diodista tuolla puhutaan?
http://finsquirt.net/forum/viewtopic.ph ... ght=flekti
Mulla tuo kytkentä on tehty näin:

http://finsquirt.net/forum/viewtopic.ph ... ght=flekti
Mulla tuo kytkentä on tehty näin:

Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)