Missähän mahtaa olla vika, kun yksikään kipinä ei satu osumaan kohdalleen ollenkaan.
Konehan on siis Fordin V8 varhaisemmalta rautakaudelta eli Y-Block hukkakipuna-suorasytkällä.
Sytkäkivinä ISL9V3040P3:t
Mustangin suorasytkäpuolat
36-1 Triggeri kampuralla
1GT101DC-HALL
Tiedän, että tuo HALL-ei ole tarpeeksi nopea 36-hampaisella, mutta logissa ei ole piikkejä ja lukee aivan nätisti starttauskierroksiakin.
Joten luulisi toimivan ainakin alemmilla kierrosalueilla.
Kipinä tulee tulpalle asti, joten vika ei liene sytkäkivissä eikä puolissa.
Sytkäjärjestys on tarkastettu tieteellisen tarkasti aina piirilevyltä tulpille saakka.
Triggeri on asetettu nyt niin, että kun ykköspytty on 55 astetta ennen yläkuolokohtaa, niin HALL ottaa kolon jälkeen ensimmäiseltä hampaalta käskyn.
HR10g koodi poltteli repullisen sulakkeita, kun jätti puolille virrat makaamaan, joten vaihdoin uusimpaan normi extra-koodiin ja polttelu loppui, mutta imuputkissa raikaa edelleen.
http://i188.photobucket.com/albums/z132 ... 1219351813
Kipinät kohdalleen
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Kipinät kohdalleen
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
"HR10g koodi poltteli repullisen sulakkeita, kun jätti puolille virrat makaamaan"
tuo pisti niin pahasti silmään, että kai siinä koodissa jotain vikaa on, kun meiltäkin räjähti 3 sytkäkiveä startatessa... itse sain sitten hr10d2 koodilla kipinän kohdalleen...
jonkun kumman syyn takia tuo hr10d2 koodikin piti ajaa toiseen kertaan purkkiin sisälle, että se alkoi kunnolla toimimaan
tai sitten tein vain jonkun virheen pitkän tauon jälkeen 
tuo pisti niin pahasti silmään, että kai siinä koodissa jotain vikaa on, kun meiltäkin räjähti 3 sytkäkiveä startatessa... itse sain sitten hr10d2 koodilla kipinän kohdalleen...
jonkun kumman syyn takia tuo hr10d2 koodikin piti ajaa toiseen kertaan purkkiin sisälle, että se alkoi kunnolla toimimaan


-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
10g:llä, jos triggerikulman laittoi johonkin muuhun kuin 60 asteeseen, niin jäi puolat päälle.
Lisäksi bensapumpun rele jäi päälle pariksi sekunniksi, kuten joku jo mainitsi ja taas paloi roppuja.
En tehnyt kovin kattavaa tutkimusta viasta, mutta jotain hämärää koodissa on.
Lisäksi bensapumpun rele jäi päälle pariksi sekunniksi, kuten joku jo mainitsi ja taas paloi roppuja.
En tehnyt kovin kattavaa tutkimusta viasta, mutta jotain hämärää koodissa on.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Itse en ole kyllä huomaanut mitään outoa hr_10g:ssä. Tuo AC-shnitzer BMW pyörii loistavasti sillä. Triggerikulma on kylläkin se 60 astetta, koska se käy kohdalleen tuossa kokoonpanossa. Puolien ja kivien (VB921) välissä on 5A sulakkeet, jotka kyllä palaisivat, jos kivet jäisivät yli sekunniksi päälle.
36-1 toimii oikein hyvin Honeywellin 1GT101DC-anturin kanssa, Sunbeamissa on semmoinen. Vitsi on hampaiden etäisyydessä. Triggeri on vauhtipyörän yhteydessä ja sen kehä on n. 300mm jolloin hampaat on riittävän erillään.
Laitoin jo aijemmin linkin semmoiseen wheel-decoder laskuriin, joka helpottaa elämää näiden kanssa, kun voi pyörittää moottorista ykkösen yläkuolokohtaan ja sitten asemoida triggerin. Laskuri kertoo oikeat hammas-asetukset.
36-1 toimii oikein hyvin Honeywellin 1GT101DC-anturin kanssa, Sunbeamissa on semmoinen. Vitsi on hampaiden etäisyydessä. Triggeri on vauhtipyörän yhteydessä ja sen kehä on n. 300mm jolloin hampaat on riittävän erillään.
Laitoin jo aijemmin linkin semmoiseen wheel-decoder laskuriin, joka helpottaa elämää näiden kanssa, kun voi pyörittää moottorista ykkösen yläkuolokohtaan ja sitten asemoida triggerin. Laskuri kertoo oikeat hammas-asetukset.
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Hall on nyt kytketty näin ...
http://i188.photobucket.com/albums/z132 ... 1219431189
...ja se toimi yhden kesän moitteetta nelinastaisen triggauksen kanssa, joten en usko vian olevan siinä, varsinkin, kun kierrosluku näkyy hienosti startatessa.
Mutta ei olisi ensimmäinen kerta, kun olen väärässä.
En löytänyt decoder-laskuria. Olisiko vielä laittaa linkkiä näytille?
Miksiköhän Megaan ei ole tullut ohjelmaa, jolla voi ottaa logia Wheel Decoderilta ja sytkälähdöistä? Voisi olla melko kätevä.
Nooh...huomenna katson ajoituslampulla, missä se kipinä luuraa, jos tulisi jotain lisätietoa asiaan.
http://i188.photobucket.com/albums/z132 ... 1219431189
...ja se toimi yhden kesän moitteetta nelinastaisen triggauksen kanssa, joten en usko vian olevan siinä, varsinkin, kun kierrosluku näkyy hienosti startatessa.
Mutta ei olisi ensimmäinen kerta, kun olen väärässä.
En löytänyt decoder-laskuria. Olisiko vielä laittaa linkkiä näytille?
Miksiköhän Megaan ei ole tullut ohjelmaa, jolla voi ottaa logia Wheel Decoderilta ja sytkälähdöistä? Voisi olla melko kätevä.
Nooh...huomenna katson ajoituslampulla, missä se kipinä luuraa, jos tulisi jotain lisätietoa asiaan.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland