Ei kierrä yli 3200rpm
Moderator: Masi_K
Ei kierrä yli 3200rpm
Elikkäs vaihdoin jakajasytytyksen hukkakipinään(vag puola jossa sytytysmoduli itsessään). Sytkälähtöinä toimii led 17 ja 19(1kilon ylösvedot). Hall anturi on honeywell(ylösveto on) joka lukee 6-1 triggeripyörää kampuralta. Kaapeli on häiriösuojattua ja maadoitukset on kunnossa. Samalla kaapelilla toimi jakajasytyllä ilman ongelmia.
Eli toimii tuohon reiluun kolmeen tonniin asti normaalisti ja sitten rupeaa katkomaan ihan kuin ottas kiekkarajoittajaan. Tästä arvelin kokeilla sitten että otin rajoittajan pois, no sytkä sekos kokonaan ja megatunen mittari näytti punaista. Sitten laitoin 15000 jolloin tyhjäkäynti parani huomattavasti.
Johtuiskohan tuo nyt kumminkin jostain häiriöstä kiekkasingnaalissa?
Eli toimii tuohon reiluun kolmeen tonniin asti normaalisti ja sitten rupeaa katkomaan ihan kuin ottas kiekkarajoittajaan. Tästä arvelin kokeilla sitten että otin rajoittajan pois, no sytkä sekos kokonaan ja megatunen mittari näytti punaista. Sitten laitoin 15000 jolloin tyhjäkäynti parani huomattavasti.
Johtuiskohan tuo nyt kumminkin jostain häiriöstä kiekkasingnaalissa?
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Koodina hr_09c. Spark output inverted on no. Hallille olen kokeillut sekä schema 1 et schema 2 kytkentää. Schema 2 kytkennällä kierti sen 3200 ja nyt on schema 1 ja ei kärsi kaasua laittaa.Vauhtivaunu wrote:Mikä koodi käytössä? Oletko kokeillut päivittää? Mitenpäin sulla on se "spark output inverted"-asetus?
Pienempiä ylösvetovastuksia sytkälle voisit myös kokeilla.
Logia: http://www.students.oamk.fi/~t7hajo00/r ... iiii34.xls
Näyttäs et hukkais rpm tiedon?
Edit: ai niin lambda ei toimi ku hajosi anturi ja tps otin irti kun arvelin et sekin voi aiheuttaa häiriötä
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Tarkoitin niitä sytkäpäätteen ohjausta varten laitettuja ylösvetoja so. led17 ja 19-ohjauksia. Nuo kiloset kuullostaa vähän isoilta. esim. Boschin 200/203-kivelle riittää 100 ohmia +5v linjasta. Voisit kokeilla laittaa uusimman hr_10g:n. Vika tuskin on koodissa, mutta se on ainakin tällähetkellä vähiten buginen.
Noista kytkennöistä oikeanlainen on se, jossa ylösvetovastus tulee levyltä (joko +5v tai +12v) opton ykköspinniin ja kakkospinnistä menee johto sinne Honywellin anturin "keskimmäiseen" johtoon. Ite oon käyttäny siinä 680 ohm +5volttiin kytkettynä.
Miten se triggeripyörä on muuten asemoitu? onko sytytysennakkoa katsottu lampulla, että megassa on sama ennakko kun mitä lamppu näyttää?
Noista kytkennöistä oikeanlainen on se, jossa ylösvetovastus tulee levyltä (joko +5v tai +12v) opton ykköspinniin ja kakkospinnistä menee johto sinne Honywellin anturin "keskimmäiseen" johtoon. Ite oon käyttäny siinä 680 ohm +5volttiin kytkettynä.
Miten se triggeripyörä on muuten asemoitu? onko sytytysennakkoa katsottu lampulla, että megassa on sama ennakko kun mitä lamppu näyttää?
Mulla on nyt d5, d8 ja r10 hyppylangalla ja d8 hypystä menee 1k vastus +5v.Vauhtivaunu wrote:Tarkoitin niitä sytkäpäätteen ohjausta varten laitettuja ylösvetoja so. led17 ja 19-ohjauksia. Nuo kiloset kuullostaa vähän isoilta. esim. Boschin 200/203-kivelle riittää 100 ohmia +5v linjasta. Voisit kokeilla laittaa uusimman hr_10g:n. Vika tuskin on koodissa, mutta se on ainakin tällähetkellä vähiten buginen.
Noista kytkennöistä oikeanlainen on se, jossa ylösvetovastus tulee levyltä (joko +5v tai +12v) opton ykköspinniin ja kakkospinnistä menee johto sinne Honywellin anturin "keskimmäiseen" johtoon. Ite oon käyttäny siinä 680 ohm +5volttiin kytkettynä.
Miten se triggeripyörä on muuten asemoitu? onko sytytysennakkoa katsottu lampulla, että megassa on sama ennakko kun mitä lamppu näyttää?
Triggeri on silleen et eka hammas on 60 ennen ykk anturin kohdalla, sytkä on tarkastettu lampulla kohdalleen.
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Eli xg1 ja xg2 hyppy on paikallaan? Ite en ole koskaan tehnyt tuota kytkentää, vaan aina laittanut xg1-pisteestä hypyn d5:sen liittimenpuoleiseen päähän, d8:n paikalle sen 680 ohm vastuksen ja r10:n optonpuoleiseen reikään hyppyjohdolla +5v. Sillätavalla saa siistin kytkennän. Hall-anturin signaalijohto kytketään tuossa tapauksessa "coil"-lähtöön. Kolme moottoria tähän mennessä pyörii noilla eväillä. Honeywellin hall käytössä ja boschin rojut muuten.moikki wrote: Mulla on nyt d5, d8 ja r10 hyppylangalla ja d8 hypystä menee 1k vastus +5v.
Yksi omituisuus on tullut tähän mennessä vastaan: kun puuttuvan hampaan kohta oli 120 astetta eykk niin mega kadotti sytkän satunnaisesti. Sitten kun pyörä (12-1) asemoitiin siten että puuttuva hammas oli 90 astetta eykk niin vika hävisi. Asennuksesta käytiin läpi kaikki muut mahdolliset kohdat ja vain em. muutoksella oli vaikutusta.
Edit: katoin tuonki login; kyllä sinne megalle jostain häiriötä tulee. Onko maadoitukset kunnossa?
Juu xg1 ja xg2 hyppy on. Maadoitukset menee sekä moottoriin että runkoon ja rungon ja koneen välillä on vielä ylimääräinen maajohto. Mega on maadoitettu motronicin alkuperäiseen "maattopisteeseen".
edit: Tulikin juuri mieleen että laitoin puolan maadoituksen samaan pisteeseen megan kanssa, pitänee siirtä puolan maa lohkoon.
edit: Tulikin juuri mieleen että laitoin puolan maadoituksen samaan pisteeseen megan kanssa, pitänee siirtä puolan maa lohkoon.
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Sytytyksen pääte-asteen ohjaustaajuus ilmeisesti jostain syystä putoaa?moikki wrote:Tein havainnon että kun alkaa pätkimään niin sytkän ledit alkaa vilkkumaan, tuon puolanhan kanssa niiden kuuluu palaa kokoajan tietääkseni.
Ledithän ovat pääte-asteen ohjauskytkennässä mukana eli niiden ohjaustaajuus on sama kuin sytytyksen taajuus -> pienillä kierroksilla (taajuudella) vilkkuvat ja suuremmilla 'silmämääräisesti palavat jatkuvasti' siis kirkastuen kierrosten (=puolan ohjaustaajuuden) noustessa.
Luulen että ongelma johtuu nyt siitä kiekkatiedosta, kiekkatieto sekoaa siinä 3000 hujakoilla jolloin myös sytytys alkaa hyppelee. En kyllä enää keksi mitä tehdä, maadoituksia kokeiltu muutella, anturin asentoa ja väliä triggeriin. Tietysti vois vielä kokeilla vaihtaa singnaalipiuhan uuteen.Benkku wrote:Sytytyksen pääte-asteen ohjaustaajuus ilmeisesti jostain syystä putoaa?moikki wrote:Tein havainnon että kun alkaa pätkimään niin sytkän ledit alkaa vilkkumaan, tuon puolanhan kanssa niiden kuuluu palaa kokoajan tietääkseni.
Ledithän ovat pääte-asteen ohjauskytkennässä mukana eli niiden ohjaustaajuus on sama kuin sytytyksen taajuus -> pienillä kierroksilla (taajuudella) vilkkuvat ja suuremmilla 'silmämääräisesti palavat jatkuvasti' siis kirkastuen kierrosten (=puolan ohjaustaajuuden) noustessa.
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
Juumuutama muu auto pyörii samalla triggerillä, voishan tuota kyllä kokeilla toisella hallilla vielä. 8mm haponkestävästä on teline ja ei se kyllä värise yhtään siinä. Maadoituksia oon kokeillu muutella.
Rupes sen verta tympimään et aloitin auton korityöt tässä ja nyt on sisusta purettu kokonaan ja auto lähtee jossain vaiheessa maalattavaksi.
Rupes sen verta tympimään et aloitin auton korityöt tässä ja nyt on sisusta purettu kokonaan ja auto lähtee jossain vaiheessa maalattavaksi.
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 20
- Joined: Mon Jun 23, 2008 13:31
- Location: Kerava
- Contact:
Meillä oli vastaava ongelma Volvon vinokoneessa, missä tosin vakio kärjetön jakaja.
Sytkäpuolen asetuksista johtuen puolan latausaika oli liian lyhyt minkä seurauksena kipinä ei riittänyt. Laajakaista näytti laihaa tai mitä sattuu ja stropolla sytkää katsottaessa jatkuva vilkunta katosi hetkittäin kokonaan.
Tuosta logissa ei ole kohtaa 3000 rpm pätkintä-alueesta.
Sytkäpuolen asetuksista johtuen puolan latausaika oli liian lyhyt minkä seurauksena kipinä ei riittänyt. Laajakaista näytti laihaa tai mitä sattuu ja stropolla sytkää katsottaessa jatkuva vilkunta katosi hetkittäin kokonaan.
Tuosta logissa ei ole kohtaa 3000 rpm pätkintä-alueesta.
Bensalla on vain vara ajaa kilpaa!
ratkesko moikki tuo ongelma itellä tuli aikalailla saman kuulonen ongelma vastaan sillä erolla että on kiintee kärjetön jakaja ja vr kampuralla 60-2 pyörällä... hävittää kierrosluku tiedon tuossa 3200 kierroksessa ja rupee piikittää puolaa ja heittää sytytys ennakkoa 20:llä asteella...
kaikista autoista tulee isoina ooppeleita